تکنولوژی

معرفی قفل هوشمند Sesame + ویدیو

معرفی قفل هوشمند Sesame + ویدیو

حاضرید ۲۵۰ دلار بپردازید و یک قفل هوشمند August برای خانه خود بخرید؟ شاید چون رقابتی هنوز شکل نگرفته، مردم حاضر باشند اندکی هزینه کنند اما هنوز زمان آن فرا نرسیده که کلیدهای معمولی را به کنار بیندازیم و قفل خانه مان را با تلفن هوشمندی که در اختیار داریم باز کنیم.

بنابراین کمپانی های بسیاری می توانند در این فضای مستعد، رقابت کنند. امروز می خواهیم به شما Sesame را معرفی کنیم که اگر هیچ برتری خاصی نسبت به August نداشته باشد، حداقل بسیار ارزان قیمت است.


ایده اولیه Sesame، درست همانند August و دیگر قفل های هوشمند است. شما به سادگی آن را روی قفل درب خانه های تان نصب می کنید و وقتی که به همراه تلفن هوشمندتان نزدیک اش شدید، باز می شود.

درون قفل، یک شتاب سنج قرار گرفته که الگوهای خاصی از ضربات را درک می کند. برای مثال رمزگذاری می کنید که هر گاه ۳ بار پشت سر هم روی در بکوبید، در باز می شود.

این محصول که حالا در کیک استارتر به دنبال جذب سرمایه ۱۰۰ هزار دلاری است، ۸۹ دلار قیمت دارد و اگر به دنبال دانگل وای فای هم باشید، باید مجموعا ۱۳۹ دلار بپردازید.

همانند آگوست، پروسه باز شدن درب توسط بلوتوث انجام می شود و Sesame اپلیکیشن مخصوص خود را دارد که با استفاده از آن می توانید مشخص کنید چه افرادی حق باز کردن درب را دارند و چه افرادی نمی توانند وارد خانه (یا اتاق) شوند. حتی زمانی که در خانه نیستید، به سادگی می توانید متوجه شوید چه اتفاقاتی رخ می دهد، چه کسی وارد می شود و حتی چه کسانی -که دسترسی ندارند- سعی می کنند وارد شوند.

اما سرعت آن تا چه حد بالا خواهد بود؟ خالق Sesame ادعا می کند این قفل تنها در ۱ ثانیه با اسمارت فون تماس برقرار می کند. حالا این عدد را در برابر ۷ ثانیه قفل آگوست قرار دهید.

فرض بر این است که باتری Sesame تا ۵۰۰ روز شارژ نگه دارد اما به هر حال باید در عمل متوجه این مسئله شویم.


البته سوالات بسیاری پاسخ داده نمی شوند و ممکن است باز هم نگران امنیت خود باشید اما اگر پروژه با موفقیت پیش برود، قفل Sesame در ماه آوریل به تولید انبوه خواهد رسید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل