تکنولوژی

گوگل برنامه خود را برای عرضه سرویس تلفن همراه در ماه‌های آتی تائید کرد

گوگل برنامه خود را برای عرضه سرویس تلفن همراه در ماه‌های آتی تائید کرد

گوگل تقریباً در هر زمینه از زندگی بشر وارد شده است. از گوشی‌های هوشمند گرفته تا بالون‌های اینترنت و خودروهای بدون سرنشین. ساعاتی پیش ساندار پیچای مدیر محصولات گوگل اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در آینده یک اپراتور تلفن همراه مستقل نیز باشد.

پیچای امروز در کنگره جهانی موبایل اعلام کرد که این شرکت با همکاری شرکای خود در ماه‌های آتی یک اپراتور تلفن همراه خواهد شد. پیش از این شایع شده بود که شرکای گوگل در این کار اپراتورهای T-Mobile و Sprint خواهند بود اما گوگل هنوز نام آن‌ها را تأیید نکرده است. پیچای آشکار کرد که گوگل اخیراً در رابطه با برنامه‌های خود با Verizon و AT&T گفتگو کرده چرا که به‌هیچ‌وجه قصد ندارد بزرگ‌ترین اپراتورهای آمریکا بر سر این مسأله با گوگل اختلافی پیدا کنند. همان‌طور که پیچای هم اعتراف می‌کند اپراتورهای آمریکا توان بیشتر گوشی‌های اندرویدی را تأمین می‌کنند و این روال به خوبی برای گوگل نتیجه داده است.

البته پیچای می‌گوید که گوگل قصد ندارد به طور کامل به یک اپراتور مستقل و رقیبی برای اپراتورهای فعلی شود و یا قیمت‌های فعلی ر تغییر دهد. هدف گوگل از این اقدام بیشتر ارتباطی هماهنگ میان شبکه مخابراتی و وای‌فای است به‌طوری که دیگر خبری از قطعی تماس نباشد و یک شبکه وای‌فای بتواند در شرایط اضطراری عدم سرویس‌دهی اپراتورها را جبران کند. پیچای می‌گوید:

فکر می‌کنم حالا در مقطعی هستیم که باید به سخت‌افزار، نرم‌افزار و اتصالات با یکدیگر فکر کنیم. ما می‌خواهیم محدودیت‌های ارتباطات را برداریم نه این‌که مردم را از اپراتورهای فعلی موبایل دور کنیم. برخی از ایده‌های ما در ماه‌های آتی به نتیجه خواهد رسید.

به این ترتیب انتظار داری گوگل در کنفرانس بهاره Google I/O برنامه ارتباطی خود را به طور کامل معرفی کند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل