تکنولوژی

انویدیا از کنسول اندرویدی خود با نام شیلد رونمایی کرد

انویدیا از کنسول اندرویدی خود با نام شیلد رونمایی کرد

انویدیا باز هم یک شیلد دیگر رونمایی کرد. پس از معرفی کنترلر شیلد، تبلت شیلد، کنسول دستی شیلد، حالا نوبت به ست-تاپ باکس اندرویدی و قدرتمند این شرکت رسیده.

مدیرعامل انویدیا، Jen-Hsun Huang، دقایقی پیش، از کنسول اندرویدی این شرکت رونمایی کرد، وی ادعا می کند شیلد، تنها اندروید تی وی جهان است که قدرت اجرای محتوای ۴K را دارد.

شیلد از پردازنده تگرا اکس وان بهره می برد که جدیدترین تکنولوژی انویدیا در زمینه پردازنده های موبایل است. پورت های اچ دی ام آی، گیگابیت اترنت، میکرو اس دی و USB 3.0 در پشت دستگاه قرار گرفته اند، بنابراین شما می توانید تا صدها گیگابایت را به راحتی به دستگاه خود متصل کنید.

به نظر می رسد که شیلد قدرت بالایی دارد، چرا که عناوینی چون کرایسیس ۳، Borderlands: The Pre Sequels و چند عنوان دیگر را به حد قابل توجهی اجرا می کند.

شیلد صدای شما را تشخیص می دهد و می توانید از طریق میکروفون گیم پد شیلد یا ریموت کنترلری مخصوص با تلویزیون خود صحبت کنید. نام یک فیلم سینمایی را بگویید و در کسری از ثانیه، تمام محتوای مرتبط به آن در گوگل پلی را مشاهده خواهید کرد.

شیلد تنها یک ست-تاپ باکس خانگی برای استفاده عمومی نیست. انویدیا با تگرا اکس وان، گیمرها را هدف گرفته. هوآنگ می گوید این دستگاه، ۳۵ برابر از دیگر دستگاه های اندروید تی وی و ۲ برابر از اکس باکس ۳۶۰ قوی تر است. تا به حال، بیش از ۵۰ بازی برای شیلد ساخته شده و این رقم رو به افزایش است.

کنسول اندرویدی انویدیا در ماه می و با قیمت ۱۹۹ دلار، همراه با کنترلر شیلد به بازار عرضه خواهد شد.

محصول بعدی nVidia Grid نام دارد. هوآنگ می خواهد کاری که اسپاتیفای با موسیقی و نتفلیکس با فیلم و سریال کرد را با Grid برای دنیای بازی انجام دهد. حجم بازی های ویدیویی روز به روز افزایش می یابد و دانلود آن ها ساعت ها به طول می انجامد.

Grid می خواهد پروسه دانلود را از بین برده و پس از خرید، به یک باره ما را وارد بازی کند. مشابه همین تکنولوژی را سونی با سرویس PlayStation Now اخیرا اجرا کرده و Grid قرار است برای پی سی گیمینگ پلتفرم قدرتمندی باشد.

سرویس استریم بازی انویدیا همزمان با اندروید تی وی این شرکت در ماه می به بازار جهانی عرضه خواهد شد. البته، Grid ابتدا کار خود را از آمریکای شمالی شروع می کند و سپس به دیگر نقاط جهان می رسد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل