Meizu MX4T، گوشی ارزشمند چینی

Meizu MX4T، گوشی ارزشمند چینی

شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل در تلاش برای گرفتن بازار موبایل در دستان خود هستند. در چند سال اخیر، برندهای مختلفی همانند Xiaomi، Oppo و  هواوی (Huawei) حسابی خود را در دل کاربران جا کرده‌اند و در سراسر جهان در حال خودنمایی هستند. در میان آنها، کمپانی Meizu نیز برای عقب نماندن از این قافله، حسابی تلاش می‌کند و تاکنون هم عملکرد بدی نداشته است. این شرکت‌ها علاوه بر چین خود را با بازار کشورهای دیگر نیز رسانده‌اند.  

Meizu در میان گوشی‌های خوبی که دارد، به تازگی مدل MX4 را نیز عرضه کرده است که قابلیت‌های خوبی دارد. از جمله ویژگی‌های Meizu MX4 باید به صفحه‌نمایش 5.36 اینچ با رزولوشن  1080p اشاره کرد که کلیدهای چندگانه گوشی نیز در زیر آن قرار دارد. دوربین این گوشی هوشمند، 20.7 مگاپیکسل است که با کیفیت 2160p)4K) فیلم‌برداری می‌کند. باتری این گوشی نیز همانند گوشی‌های هوشمند سونی بسیار عالی و 3100 میلی‌آمپر ساعتی است. 



 جعبه بسته‌بندی

 



جعبه بسته‌بندی گوشی Meizu MX4 از مواد قابل بازیافت ساخته شده است. آدپتور A/C، کابل یو‌اس‌بی و هدفون از جمله مواردی است که درون جعبه این جعبه قرار دارند. 



 نگاه 360 درجه

 



اندازه گوشی Meizu MX4، 144×75.2×8.9 میلی‌متر است. از این نظر که نمایشگر آن 5.36 اینچ اندازه دارد، این گوشی بدنه جمع‌وجوری دارد. وزن آن نیز 147 گرم است.  


 طراحی و کیفیت ساخت
Meizu MX4 ا نظر طراحی مشابه گوشی‌های پیش از خود است. فقط موادی که برای قاب اطراف گوشی استفاده شده است با نسخه‌های پیشن فرق دارد. قاب جلوی گوشی با شیشه گوریلا پوشانده شده است و فقط یک شیار برای بلندگو در آن مشاهده می‌شود. 


 



نمایشگر 5.36 اینچ این گوشی تقریبا هیچ نوع حاشیه‌ای ندارد و بالا و پایین نمایشگر نیز کاملا مینیمال است. تنها کلیدی که در جلوی گوشی وجود دارد، کلید خانه است. این کلید گرد است و هنگامی که نمایشگر روشن است، چراغ آن نیز روشن می‌شود.  قاب پشت بدنه قابل جابه‌جایی است. در نسخه‌های پیش از MX4، تقریبا همه گوشی‌های Meizu از پلاستیک بادوام ساخته شده بودند. اما در این گوشی، نوار دور قاب بدنه از جنس پلاستیک است. 
گوشی هوشمند MX4 در سه رنگ سفید، طلایی و توسی عرضه می‌شود. قاب پشت بدنه نیز به جای پلاستیک، از فلز است. از این نظر می‌توان آن را با اچ‌تی‌سی One (M8) مقایسه کرد. جا دارد اشاره کنیم، نوار فلزی اطراف بدنه موجب باریک‌تر دیده شدن MX4 شده است. 



 صفحه نمایش

گوشی Meizu MX4 یک صفحه نمایش با کیفیت با فناوری IPS و از نوع ال‌سی‌دی دارد که زاویه دید خوب و رنگ‌های کاملا غنی دارد. گفته می‌شود این نمایشگر کنتراست 1100:1 دارد. تنالیته رنگ آن 85 درصد و میزان روشنایی صفحه نیز 500 cd/m2 (500 کاندلا در هر متر مربع) است. خود شیشه نمایش را نیز شرکت‌ ژاپنی شارپ ساخته است. 


 



تراکم تصویر این نمایشگر 418 پیکسل در هر اینچ است و رزولوشن 1080p دارد. Meizu در طراحی این نمایشگر، تا اندازه زیادی حاشیه‌ها را باریک کرده‌است به طوری که گویا صفحه هیچ حاشیه‌ای ندارد. اگر به طور دقیق بخواهیم بگوییم، لبه‌های نمایشگر فقط 2.6 میلی‌متر هستند. این کار موجب شده تا از همه فضای نمایشگر به طور مفید استفاده شود. حاشیه‌های پایین و بالای نمایشگر نیز بسیار هوشمندانه و دقیق انتخاب شده‌اند و فضای کافی برای در دست گرفتن گوشی در نظر گرفته شده است. 
در مورد عمق نور مشکی نمایشگر باید گفت، در نور 100 درصدی دستگاه، کمی ضعیف است. اما روشنایی و کنتراست صفحه بسیار خوب است.این نمایشگر زیر نور خورشید نیز خوانایی لازم را دارد و کاربر بدون مشکل، محتوای صفحه را می‌بیند. 



 عمر باتری

 



گوشی MX4 سونی باتری 3100 میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری قابلیت جابه‌جایی یا تعویض ندارد. در مورد شارژدهی آن باید گفت تا 89 ساعت استفاده را دوام می‌آورد. در ضمن، قابلیت صرفه‌جویی در میزان مصرف باتری نیز دارد که به عمر طولانی‌تر باتری کمک می‌کند.   



 پردازنده 8 هسته‌ای
Meizu MX4، تراشه MediaTek MT6595 با چهار هسته کورتکس A17 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A7 با سرعت 1.7 گیگاهرتز دارد. این تراشه، ضبط ویدئو با رزولوشن 4K با دوربین 20.7 مگاپیکسل را به خوبی پشتیبانی می‌کند. پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع PowerVR G6200 MP4 و چهار هسته‌ای است. رم دستگاه، 2 گیگابایت است. 

 


گوشی Meizu MX4 به طور کلی عملکرد و سرعت قابل قبولی دارد اما در بنچ‌مارک Basemark OS II که عملکرد کلی دستگاه و قابلیت‌‎های تک‌هسته‌ای پردازنده را زیر ذره‌بین می‌برد، رتبه خوبی کسب نکرده است. اما در بنچ‌مارک GeekBench 3 بسیار خوب ظاهر شده است. در نتیجه بنچ‌مارک AnTuTu 5 پس از گوشی گلکسی آلفا سامسونگ دسته‌بندی شده است. این گوشی چینی در عملکرد کلی خوب است اما عملکرد هسته‌های آن به طور جداگانه چندان قابل قبول نیستند.  


 کیفیت صدا

 



گوشی MX4 مِیزو، کیفیت صدای خوبی دارد. وضوح و میزان بلندی صدا در این گوشی بالا است. با وصل کردن آن به آمپلی‌فایر بیرونی کیفیتی که انتظار دارید را دریافت خواهید کرد.  از نظر کیفیت صدا باید گفت هیچ ایرادی به آن وارد نیست و در این ردیف گوشی‌ها، دقیقا همان چیزی است که کاربر می‌خواهد. هدفون گوشی نیز صدای استریو دارد. 


دوربین 20 مگاپیکسل
دوربین گوشی هوشمند Meizu MX4، حسگر 20.7 مگاپیکسل سونی را در خود دارد و با کیفیت 5248×3936 پیکسل عکس‌ برمی‌دارد. نسبت تصویر این عکس‌ها 4:3 هستند و نتیجه آنها عکس‌های بسیار باکیفیت است. Meizu برای این دوربین حساسیت نوری بسیار بالایی نیز تعیین کرده است تا در محیط‌های کم‌نور و تاریک نیز با کمترین نویز ممکن عکس بگیرد. به طوری که در فضاهای کم‌نور، تا 1600 ISO را نیز پشتیبانی می‌کند.


 



فلاش دوربین دوگانه با دور رنگ است تا حالت طبیعی‌تری به عکس‌ها ببخشد. هر دو فلاش به طور هم‌زمان روشن می‌شوند. به گفته خود کمپانی Meizu، دوربین گوشی MX4 می‌تواند در سه‌دهم ثانیه فوکوس کند. این قابلیت همانند تشخیص فاز در دوربین‌های عکاسی است. از دیگر قابلیت‌های دوربین باید به قابلیت عکاسی پی‌در‌پی و بسیار سریع آن اشاره کرد. با این قابلیت، در یک ثانیه 25 عکس می‌توان برداشت که بسیار عالی است. 
رابط‌کاربری دوربین ساده و کاربرپسند است. همه تنظیمات لازم در منو قرار داده شده‌اند. از جمله ویژگی‌های دوربین باید به عکاسی HDR یا سلف‌تایمر اشاره کرد که سه زمان‌بندی 3، 5 و 10 ثانیه‌ای دارد. در قسمت بالای رابط‌کاربری، منوی کشویی وجود دارد که می‌توانید گزینه‌های مختلف عکاسی را از میان آنها انتخاب کنید. در کنار عکاسی خودکار، امکان تنظیمات دستی هم وجود دارد و کاربر می‌تواند، حساسیت نوری، میزان نوردهی، سرعت شاتر، فوکوس و حتی حالت ماکرو دوربین را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. از دیگر امکانات دوربین باید به آیکون Gmail-like، Beauty (که باعث بزرگ‌تر دیده شدن چشم‌ها، باریک‌تر شدن صورت و صاف و سفید شدن پوست می‌شود)، پانوراما، Light field (که به کاربر اجازه می‌دهد در هر کجای عکس که می‌خواهد فوکوس کند)، عکاسی در شب، اسکن از QR و بارکد، صحنه آهسته و Microspur (ماکرو) اشاره کرد. 



فیلم‌برداری 4K
دوربین Meizu MX4 با رزولوشن 4K یعنی 3840×2176 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. البته گزینه‌های دیگری همانند فیلم‌برداری 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه و 720p با سرعت 100 فریم در ثانیه برای فیلم‌برداری صحنه آهسته نیز دارد. ویدئوهای UHD این دوربین در فرمت HEVC ذخیره می‌شوند. این فرمت کمک می‌کند تا عکس‌ها فضای کمتری در حافظه اشغال کنند. برای پخش کردن آنها نیز باید پلیری که از این کد پشتیبانی می‌کند را دانلود و نصب کنید. البته خود گوشی این ویدئوها را پخش می‌کند و در دستگاه‌های دیگر باید پلیر مرتبط آن را داشته باشید. 


 


جزئیات ویدئوها بسیار عالی هستند. سرعت پخش آنها هم خوب است. تنها ایرادی که می‌توان به آن اشاره کرد، تعادل نور سفید است که در برخی موارد چندان خوب عمل نمی‌کند. ویدئوهای 1080p  خیلی عالی نسیتند و در مقایسه با رزولوشن 4K، 4 برابر کیفیت ضعیف‌تر دارند. 

کلام آخر
گوشی هوشمند  Meizu MX4 از همان نگاه اول می‌تواند نظر کاربر را به خود جلب کند. بدنه آن مستحکم ساخته شده و فقط به دلیل بزرگ‌ بودن شاید کمی در دست گرفتنش دشوار باشد. اما رزولوشن نمایشگر، دوربین و کیفیت ساخت بدنه این گوشی عالی هستند. سیستم‌عامل آن اندروید و نسخه کیت‌کت است. 


 



کمپانی Meizu با این گوشی نشان داد توانایی آن را دارد با کمپانی‌های دیگر همانند Xiaomi، Oppo و OnePlus وارد رقابت بشود و همچون آنها خود را در بازارهای جهانی نیز جا بیندازد. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل