گوگل اولین فروشگاه فیزیکی خودش را در لندن تاسیس می کند

گوگل اولین فروشگاه فیزیکی خودش را در لندن تاسیس می کند

مدت بسیار طولانی گوگل تنها برای خدمات و سرویس های آنلاینش شناخته می شد. اما با گذشت زمان این شرکت ابتدا اندروید و سپس محصولات نکسوس را به بازار ارائه کرد و رفته رفته کاربران عادت کردند گجت هایی متعلق به کمپانی مذکور را با شور و اشتیاق فراوانی خریداری نمایند.

کم کم بازار کروم بوک های شرکت مورد بحث خصوصاً در بین اقشار دانش آموز و دانشجو نیز حسابی گرم شد و همراهی برندهایی همانند ایسر، HP و سامسونگ با گوگل در راستای تولید این دسته از نوت بوک های خاص باعث گشت تنوع شان هم چشم گیر گردد.

تا پیش از این اهالی مانتین ویو ضمن همکاری با Currys PC World، در فروشگاه های این مجموعه بخش هایی با عنوان “Chromezones” یا “منطقه ی کروم” ایجاد کرده بودند تا در آنجا کاربران ضمن امتحان کردن کروم بوک ها و سایر محصولات گوگل، در صورت نیاز بتوانند سئوالات خود را نیز با یک فروشنده آموزش دیده در این زمینه مطرح نمایند.


اما حالا شرایط تغییر کرده و غول دنیای جستجوهای اینترنتی تصمیم گرفته تا اولین فروشگاه فیزیکی اش را در شهر لندن و با برند رسمی گوگل راه اندازی نماید. این فروشگاه قرار است در جاده Tottenham Court و در داخل یکی از فروشگاه های Currys PC World افتتاح گردد و اگرچه مقر فیزیکی آن مستقل نیست، ولی به صورت کاملاً جداگانه از ساختمان میزبانش اقدام به فروش گستره ی کامل و وسیعی از محصولات مانتین ویویی ها خواهد نمود.

در همین راستا ITV News مصاحبه ای با James Elias، مدیر بازاریابی گوگل در کشور انگلستان، داشته است. او در این مصاحبه می گوید: “ما فکر می کنیم اکنون و با توجه به در اختیار داشتن محصولاتی شگفت انگیز، زمان بسیار مناسبی است تا تجربه ی حضور در یک فروشگاه دیگر را استقلال بخشیم. این اولین فعالیت مستقل مان بدین شکل، در دنیای خرده فروشی بوده و در آن هدفی جز ارائه ی خدمات منحصر به فرد به مشتریان دنبال نمی گردد.”

فضای اختصاص داده شده به فروشگاه گوگل شامل ویترین های متعددی است که در آنها انواع تلفن های هوشمند، تبلت ها و البته ساعت های اندرویدی به نمایش گذاشته شده اند. اما این همه ی ماجرا نیست و در این فضا راه هایی هم برای تعامل با خدمات و سرویس های کمپانی مورد بحث و آشنایی با آنها در نظر پیاده سازی گشته است.

برای مثال یک دیوار مجازی برای ترسیم طرح های گرافیتی وجود دارد که بازدیدکنندگان و مشتریان می توانند بر روی آن ایده های خود برای لوگوهای مناسبتی گوگل را ترسیم نمایند. مانیتورهایی با چیدمان فراگیر، سرویس Google Earth را به نمایش می گذارند. در گوشه و کنار فروشگاه هم توصیه هایی جهت ایمن ماندن در فضای آنلاین برای تمام سنین ارائه شده و البته نکاتی در رابطه با روش استفاده از سرویس ها و خدمات مانتین ویویی ها نیز قابل مشاهده است.

این اولین فروشگاه فیزیکی گوگل محسوب می شود و مسلماً آخرین آن نیز نخواهد بود. آنها همکنون همکاری نزدیکی را با گروه Dixon Carphone مالک فروشگاه های Currys PC World دارند تا بتوانند تجربیات خود در زمینه ی خرده فروشی و ایجاد فروشگاه های فیزیکی را افزایش دهند. لذا در آینده ای نزدیک می توان انتظار داشت که شاهد افتتاح فروشگاه هایی مستقل از جانب شرکت یاد شده باشیم.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل