تکنولوژی

کورتانا به iOS و اندروید می آید

کورتانا به iOS و اندروید می آید

هنگامی که ساتیا نادلا فرمان هدایت مایکروسافت را در دست گرفت، اهداف خود را خیلی شفاف با رسانه ها در میان گذاشت. ساتیا به آزادی عمل کاربران اعتقاد بسیاری داشت و باور داشت که شرکتش باید سرویس ها و محصولات نرم افزاری خود را بر روی تمام پلتفرم ها عرضه نماید.

در همین راستا و بعد از عرضه سرویس های همچون آفیس برای iOS و اندروید، اکنون به نظر می رسد که نوبت به کورتانا رسیده است تا بر روی پلتفرم های رقیب به هنرنمایی بپردازد.

بر اساس مصاحبه ای که اریک هارویتز، مدیر بخش تحقیقات مایکروسافت، با خبرگزاری رویترز داشته است، مشخص شده که کورتانا به زودی برای سیستم عامل های iOS و اندروید عرضه خواهد شد.

مایکروسافت به تازگی این دستیار صوتی را به ویندوز ۱۰ اضافه کرده و اکنون قصد دارد آن را در قالب اپلیکیشنی جداگانه به سیستم عامل های برتر دنیای موبایل نیز بیاورد تا بدین شکل، کاربران بیشتری قادر باشند بر روی محصولات همراه خود، از خدمات این دستیار صوتی استفاده نمایند.

اما جالب است بدانید که این موضوع، تنها خبری نیست که آقای هارویتز در مصاحبه خود به آن اشاره کرده است. گویا مایکروسافت مشغول کار بر روی پروژه ای به نام «انیشتین» است که هوش مصنوعی کورتانا به مراحل بالاتری ارتقا می یابد.

انیشتین می تواند متن ایمیل های شما را بخواند و محتوای آن ها را متوجه شود. به گفته هارویتز، این تکنولوژی در بروز رسانی های بعدی کورتانا، نقش بسیار پر رنگی را بر عهده خواهد داشت.

مایکروسافت در حالی قصد دارد کورتانا را برای iOS و اندروید عرضه نماید که هر دوی این سیستم عامل ها از دستیاران صوتی مخصوص به خود برخوردار هستند. سیری و Google Now هم اکنون جای خود را در دل کاربران باز کرده اند، اما مایکروسافت امیدوار است کورتانا با شخصیت منحصر به فرد و هوش بالایش، بتواند سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل