تکنولوژی

پرواز هلی کوپتر چهار پره DJI Phantom 2 بر فراز بزرگترین غار دنیا

پرواز هلی کوپتر چهار پره DJI Phantom 2 بر فراز بزرگترین غار دنیا

هنگ سانگ دونگ، نام منطقه ای است که در ویتنام و در نزدیکی مرز لائوس قرار دارد و با ۹ کیلومتر طول بزرگ ترین غار جهان لقب گرفته.

در داخل این محدوده رودخانه ای عظیم و پر آب جریان دارد و دارای شرایط آب و هوایی مختص به خود است.

این غار ۵ کیلومتر طول و ۱۵۰ متر عرض دارد و ارتفاعش به ۲۰۰ متر می رسد و برخی از بلندترین گونه های گیاهی را با ارتفاعی تا حدود ۷۰ متر در خود جای داده است.


باید بگوییم که ارتفاع این منطقه حتی از میدان One Franklin در واشنگتن دی سی (که ۶۴ متر بلندی دارد) هم بیشتر است.

یک عکاس خوش ذوق و البته شجاع به نام رایان دیبوت که موفق شد با استفاده از هلی کوپتر چهار پره DJI Phantom 2 این منطقه را کشف کند، با استفاده از یک دوربین ۶D DSLR کنون، لنز واید ۱۶ تا ۳۵ میلیمتری f4 و دوربین GoPro Hero4 Black ویدئویی خارق العاده از این جاذبه طبیعی تهیه کرده و آن را در اختیار یک شرکت فعال در صنعت گردشگری به نام اوکسالیس قرار داده که در نظر دارد توریست های علاقمند را به این منطقه بیاورد.

او با استفاده از تجهیزات یاد شده از سه منطقه مختلف این غار فیلم گرفت (ورودی و دو دره داخل آن) و برای این کار به عمق ۲٫۵ و ۳٫۵ کیلومتری اش رفت.

دیبوت در وبلاگش می گوید: «کلمات نمی توانند زیبایی این غاز، ابعادش، دره های زیبایی که درونش قرار دارند و درختانی سر به فلک کشیده ای را که در خود جای داده، توصیف کنند. این منطقه گویی به دنیایی دیگر تعلق دارد و بی تردید نمی توان در جای دیگری از این دنیا آن را یافت.»

تیم اکتشافی، ۱۰ ساعت را صرف قدم زدن در فضای این غار کردند و با کمک آنها بود که دیبوت موفق به گرفتن عکس هایی بی نظیر و ساختن یک فیلم شش دقیقه ای بسیار زیبا شد.

دیبوت می گوید ما واقعا خوش شانس بودیم که توانستیم پرتوهای طلایی طلوع خورشید را در Hang En ببینیم چراکه در ابتدا تصورش را هم نمی کردیم با توجه به ابری و مه آلود بودن هوای محیط پیرامون چنین چیزی امکان داشته باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل