شرکت لنوو و شیائومی در زمینه تولید محصولات ویندوز فونی باهم همکاری میکنند

شرکت لنوو و شیائومی در زمینه تولید محصولات ویندوز فونی باهم همکاری میکنند

مایکروسافت امروز در جریان برگزاری کنفرانس WinHEC خود در شهر شنژن چین، رسماً لنوو را به عنوان شریک تجاری خودش در زمینه ی تلفن های هوشمند مبتنی بر پلتفرم موبایلی ویندوز معرفی کرد.

CNBC در همین رابطه گزارش نموده که اولین اسمارت فون تولیدی کمپانی چینی با سیستم عامل یاد شده، در سال جاری و از طریق اپراتور مخابراتی China Mobile به بازار خواهد آمد.


البته هنوز مشخص نیست موبایل جدید لنوو با نسخه ی کنونی ویندوز فون به تولید خواهد رسید یا نسل آتی این سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۰، که قرار است به گفته ی اهالی ردموند در تابستان سال جاری به بازار عرضه گردد را به خدمت می گیرد.

اسلایدی که در جریان برگزاری کنفرانس به نمایش درآمده (تصویر ابتدای مطلب) حکایت از ارائه ی محصولی با ویندوز فون دارد و این مسئله و همزمانیش با عرضه ی نسخه ی جدید پلتفرم یاد شده شاید چندان برای کاربران خوشایند نبوده و حتی سبب سردرگمی آنها گردد.

حال که صحبت از غول های تکنولوژی چینی، که بنا دارند به شما امکان استفاده از پلتفرم موبایلی ویندوز بر روی تلفن هوشمندتان را بدهند به میان آمد، بد نیست بدانید که مایکروسافتی ها رسماً همکاری خود با شیائومی را نیز علنی کردند.

به زودی “یک گروه برگزیده از صاحبان تلفن هوشمند Mi 4″ قادر خواهند شد، نسخه ی پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ را در موبایل های خود مورد آزمایش قرار دهند، ولی سخنی در مورد اینکه برند چینی مذکور دست به تولید اسمارت فون هایی تحت پلتفرم مورد بحث خواهد زد یا خیر، به میان نیامد.

شیائومی به صورت معمول، محصولات تولیدیش به نسخه ای از سیستم عامل اندروید که به شدت توسط این کمپانی سفارشی سازی شده اند متکی هستند و در صورتیکه ویندوز ۱۰ از رویه ابزارهای ویندوز فونی پیشین پیروی کرده باشد، بعید به نظر می رسد که به کمپانی های تولید کننده اجازه ی ایجاد یک نمونه ی سفارشی را بدهد.

از همین رو تا حدی انتظار نمی رود این شرکت چینی وارد عرصه ی تولید موبایل های ویندوزی گردد، مگر اینکه مایکروسافتی ها در مورد آنها استثنا قائل شده و اجازه دهند سرویس ها و خدمات خود را در ویندوز ۱۰ و یا ویندوز فون پیاده سازی نمایند.

به روز رسانی: همانطوری که ذکر گشت مایکروسافت قصد دارد به گروهی از کاربران تلفن هوشمند Mi 4 شیائومی، امکان آزمودن نسخه ی پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ برای موبایل را بدهد. اما اکنون وب سایت تک کرانچ جزئیات تازه ای را در همین زمینه مطرح نموده است. این سایت در مطلب خود می نویسد:

شیائومی و مایکروسافت هیچ یک حاضر نیستند راجع به طرح آزمایشی خود در رابطه با ویندوز ۱۰ توضیحی ارائه نمایند، اما منابع آگاه بر این موضوع به ما اطلاع داده اند که رام اندرویدی موجود بر روی موبایل های کمپانی چینی به صورت کامل پاکسازی خواهد شد و این تلفن های هوشمند بدل به محصولاتی تحت ویندوز ۱۰ و سرویس های مایکروسافتی می گردند.

در اصل مایکروسافت یک رام مبتنی بر ویندوز را برای اسمارت فون اندرویدی هدف توسعه داده، که مثل نرم افزارهای تولیدی شرکتهایی همچون سیانوژن و سایر فعالان عرصه ی رام های سفارشی عمل می کند (شاید در دست داشتن چنین برنامه ای عامل اصلی تلاش مایکروسافت برای تصاحب سیانوژن بوده؛ کوششی که البته به ثمر ننشست).

این رام با هدفی فراتر از بهره گیری از سرویس های و اپلیکیشن های اندرویدی ردموندی ها طراحی شده و یک تجربه ی کامل از ویندوز فون را برای صاحبان اسمارت فونی که تا پیش از این تحت سیستم عامل موبایلی گوگل بوده فراهم می کند.

مایکروسافت اشاره نموده هدفش از برگزیدن شیائومی دریافت نقطه نظرات خیل عظیم کاربران چینی این شرکت بوده تا بتواند سیستم عامل در دست توسعه اش را بر طبق آنها به بهترین شکل ممکن بهبود بخشد.

برخی منابع دیگر گمانه زنی کرده اند بعید نیست غول تکنولوژی نرم افزاری ساکن ردموند در آینده ای نزدیک تلاش کند، تا رامی که فعلاً به صورت صرف برای شیائومی توسعه داده را برای سایر موبایل های مطرح تحت اندروید نیز ارائه نموده و رسماً به کاربرانشان این گزینه را بدهد تا آنها را بدل به محصولاتی ویندوزی بنمایند.

 

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل