آیا جلب توجه زیاد به گوگل گلس، باعث شکست آن شد؟

آیا جلب توجه زیاد به گوگل گلس، باعث شکست آن شد؟

آزمایشگاه Google X، خانه ی آرزوهای بلند پروازانه مدیران این شرکت است؛ پروژه هایی نظیر خودروهای بدون راننده، بالون های فرستنده ی Wi-Fi و البته گوگل گلس، عینکی که به کاربر اجازه می داد به اینترنت متصل شده و از اتفاقات پیرامونش در دهکده ی جهانی، صرفا با یک عینک خبر دار شود.

اما گوگل اخیرا تمایل پیدا کرده تا از محصول جدیدش در این آزمایشگاه نیز پرده بردارد؛ گوگل اذعان دارد که در آزمایشگاه خود، «شکست» را هم تولید کرده است. این شرکت جدیدا علاقه دارد کاربران را با شکست ها و اقدامات ناموفقش نیز آشنا نماید؛ زیرا تا زمانی که شکست را تجربه نکنید، یاد نخواهید گرفت. در روز گذشته، Astro Teller، مدیر آزمایشگاه X در خصوص تجربات گوگل از شکست پروژه گلس سخن گفت. 


روز گذشته Astro Teller در نطق اصلی خود در کنفرانس SXSW، برخی گام های اشتباه گوگل در زمینه پروژه گلس را تشریح کرد. همانگونه که به یاد دارید، غول جستجو پس از معرفی گلس، آن را در اختیار اندک کاربرانی قرار داد که نام آنها را «جویندگان یا Explorers» گذاشته بود.

Teller می گوید:

ما یک تصمیم صحیح گرفتیم و در ادامه یک تصمیم بسیار اشتباه. تصمیم درست ما جایی بود که برنامه جویندگان را آغاز کردیم، اما تصمیم اشتباه، زمانی رخ داد که توجهات بسیاری را به عمد به این محصول که هنوز نهایی نشده بود، جلب کردیم. ما این باور را در ذهن مردم نهادینه کرده بودیم که این عینک گوگل، محصولی به پایان رسیده و نهایی شده است.

از زمان معرفی گوگل گلس، بسیاری از منقدان در خصوص نحوه استفاده از آن هشدار هایی را دادند و نگرانی خود از دوربین آن و نحوه فیلم و عکس برداری مخفیانه را گوشزد کردند. دو ماه پیش و در ژانویه، گوگل نهایتا اعلام نمود که پشتیانی از نسخه اولیه را قطع کرده و این پروژه را به حالت تعلیق در آورد؛ سپس نیز اعلام کرد که عینک گوگل، به شکل کامل برای استفاده ی مشتریان بازطراحی خواهد شد.

آقای Teller البته در خصوص سایر پروژه های آزمایشگاه Google X، نظیر Loon (بالون های رسانای اینترنت) و پروژه Wing (تحویل کالا با درون ها) نیز صحبت کرد و از شکست های این پروژه ها گفت. وی خبر داد که داد که یکی از بالون های این شرکت، در اقیانوس آرام جنوبی منفجر شده و آنها سفری اکتشافی برای بازیافتنش، به آن منطقه ی دور افتاده داشته اند. آقای تلر گفت: «شکست به معنای در نهایت پیروز نشدن نیست؛ به این معنی است که می توانیم باز هم به شکلی هوشمندانه تر، به جلو گام برداریم.»

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل