معرفی سرویس های ذخیره‌سازی آنلاین

معرفی سرویس های ذخیره‌سازی آنلاین

امروزه استفاده از دیوایس های مختلفی که به نوعی کار ما را راه می اندازد و درواقع می توان با استفاده از تبلت و یا یک گوشی هوشمند تا اندازه زیادی هزینه های مختلف را کاهش داد امری ضروری است .اما مهمتر از آن ذخیره سازی داده ها امری همتر محسوب می گردد و اینکه بعد از ۱ ماه پرژه ای را توسط یکی از نرم افزار های کاربردی به اتمام می رسانید و به یکباره تمامی اطلاعات شما از بین می رود امری مهم و هزینه بر است . بنابراین توجه به نوع ذخیره سازی داده ها و اینکه روی چه دیوایسی ذخیره می کنید خود نکته قابل توجه است.

یکی از سرویس هایی که امروزه استفاده از آن توصیه می شود سرویس های ابری است . با توجه به اینکه تعداد این نوع از سرویس ها برای ذخیره سازی داده زیاد است ممکن است در انتخاب آن دچار مشکل شوید . بسیاری از سرویس ها در این بازار وجود دارد که فقط یک تقلید کورکورانه از سرویس های معروف هستند بنابراین قصد داریم تا در این مقاله مقداری ویژگی های سرویس های معروف را بیان کنیم تا شما با دید بازتری به انتخاب سرویس مورد نظر خود بپردازید.

Cloud storage چیست ؟

ذخیره سازی داده ها بر روی دیوایس های معمول هر اندازه راحت باشد باز هم به راحتی ذخیره سازی داده بر روی سرویس های آنلاین ابری نیست و تنها کافی است که با اتصال به یک اینترنت باند پهن به تمامی فایل ها و اطلاعات خود در حجم بالا دسترسی یابید بدون آنکه نگران گم شدن و یا از بین رفتن فلش و یا DVD خود باشید. حال برای اینکه بهترین انتخاب را پیرامون سرویس مورد نظر خود داشته باشید نوع های مختلف را با هم مرور می کنیم.

 

Dropbox

یکی از اولین سرویس هایی که ذخیره سازی ابری را برای کاربران خود بوجود آورد همین برند است که در برابر دیگر رقبای خود از محبوبیت بالاتری برخوردار است و اگر چه شاید این سرویس هزینه چندان پایینی هم نداشته باشد اما چیزهایی دارد که دیگران فاقد آن هستند یکی از این ویژگی های مهم داشتن یک پایگاه داده بسیار بزرگ به همراه کاربران وفادارش است التبه دلیل محبوبیت را فقط در این موضوع نمی توان دید که dropbox اولین سرویسی است که ذخیره سازی ابری ارائه می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم آن سازگار بودن با انواع تبلت و لپ تاپ و … می باشد و اینکه با هر نوع سیستم عاملی قابل استفاده است .نحوه استفاده از dropbox ساده و درک آن هم بسیار ساده است بنابر این به تعداد کاربرانش روز به روز اضافه تر می گردد.

میزان فضای مورد استفاده از ۲ گیگ شروع می شود و با پرداخت ۷٫۹۹ یورو در ماه می توانید میزان فضای مورد استفاده خود را تا ۱۰۰ گیگ افزایش دهید.

Google drive

در ابتدا این سرویس معروف خود را با عنوان google docs به کاربران معرفی کرد و سال گذشته با نام تجاری google drive تعریف شد و از همان موقع هم ویژگی ها و کارآیی های خود را ارتقاع داد. میزان فضایی که برای هر اکانت قابل استفاده است ۱۵ گیگ مجانی است . البته یکی از ویژگی های بارز آن سازگاری با سرویس gmail  می باشد که این موضوع هم قابل بیان است.

با پرداخت ۱٫۹۹ دلار در ماه می توانید از قابلیت ۱۰۰ گیگی استفاده کنید و جالب اینجاست که این سرویس ۳۰ ترابایت حجم را در مقابل دریافت ۹۹ دلار به کاربران خود ارائه می دهد.

One drive

این سرویس که توسط شرکت مایکروسافت راه اندازی شد در ابتدا چون در یک مسیر اشتباه از برآورده کردن نیاز های کاربران خود قرار گرفته بود به شدت رو به شکست رفت ولی با افتتاح dropboxinspired یک محیط یکپارچه ای نسبت به قبل به وجود آمد که توانست نظرات را به خوبی به خود جلب کند.

در حالیکه one drive و گوگل درایو خیلی ارزان تر از دراپ باکس است و البته زمانی که با پرداخت هزینه اضافی تر برای دریافت حجم بالاتر همراه باشد گرانتر تمام می شود.اما در مقابل نمی توان از سازگاری بالا و راحتی که در استفاده از دراپ باکس وجود دارد چشم پوشی کرد.

البته این موضوع هم طبق امار بیان شده است که بسیاری از کابران در استفاده از این نوع سرویس ها به اندازه کمتر از ۲ گیگ برای ذخیره سازی داده ها نیاز دارند و تعداد افرادی که به میزان حجم بالایی نیاز دارند بسیار اندک است.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل