تکنولوژی

سهم هرکدام از اپراتورها از کل سیم کارت های واگذار شده در کشور چقدر است؟

سهم هرکدام از اپراتورها از کل سیم کارت های واگذار شده در کشور چقدر است؟

تلفن همراه از جمله ملزومات زندگی بشر امروز است و افراد بسیاری در طول روز از این وسیله برای برقراری ارتباط خود با دیگران استفاده می کنند و حتی چرخ برخی از کسب و کارها بر پایه موبایل می چرخد.

حدود  ۲۰ سال و ۹ ماه پیش، پای تلفن همراه رسما به کشور ما باز شد و اولین سیم کارت ها با نوبت دهی چند ماهه (و گاها چند ساله) و قیمت های میلیونی به مردم عرضه شد. اما ۱۲ سال بعد با شکستن انحصار شرکت ارتباطات سیار و حضور اپراتور دوم، خرید موبایل هم برای مردم ساده تر شد و دیگر از صف های طولانی خرید و قیمت میلیونی سیم کارت خبری نبود.

این روند به صورتی گسترش یافت که بنا به آمارهای موجود، تا کنون ۱۲۸ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۷۶ سیم کارت در کشور واگذار شده که حدود ۵۲ درصد از این تعداد معادل ۶۶ میلیون و ۸۰۴ هزار سیم کارت در شبکه ۳ اپراتور موبایل ایران فعال هستند.

در بین سیم کارت های واگذار شده هم تنها ۱۴ درصد معادل ۱۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۸۳ عدد از نوع دائمی و مابقی یعنی ۸۶ درصد یعنی ۱۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۹۹۳ عدد از نوع اعتباری (پیش پرداخت) هستند.

در بین اپراتورهای موبایل در ایران، ایرانسل با ۶۷ میلیون و ۱۷ هزار و ۸۳۱ عدد، رکورد بیشترین تعداد سیم کارت واگذار شده (حدود ۵۲ درصد کل بازار) و همراه اول نیز با ۳۸ میلیون و ۷۰۳ هزار عدد، رکورد بیشترین سیم کارت فعال (حدود ۵۸ درصد مشترکان فعال) را در اختیار دارند.

همراه اول تا به حال ۱۷ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۲۴ سیم کارت دائمی به بازار عرضه کرده است که ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار عدد از این میزان در شبکه فعال هستند. همچنین این اپراتور موفق به فروش ۴۲ میلیون و ۵۳ هزار و ۵۷۴ سیم کارت اعتباری گردیده که تنها ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار عدد از آنها توسط مشترکین استفاده می شود.

ایرانسل نیز تا کنون ۹۰۵ هزار و ۲۰۷ سیم کارت دائمی به بازار عرضه کرده است که ۶۶ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۲۴ عدد از آنها اعتباری محسوب می شوند.

رایتل نیز تنها ۱۱۰ هزار و ۹۵۲ سیم کارت دائمی به بازار کرده و تعداد سیم کارت های اعتباری و دیتای این شرکت به ترتیب ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۴۶ عدد و ۳۲۱ هزار و ۱۴۹ عدد است.

با توجه به این آمار می توان گفت ضریب نفوذ سیم کارت در کشور با در نظر گرفتن جمعیت ۸۰ میلیونی حدود ۱۶۰ درصد و ضریب نفوذ شبکه تلفن همراه ۸۳ درصد به حساب می آید.

شما چند سیم کارت فعال دارید؟ و این تعداد متعلق به کدامیک از اپراتورهاست؟

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل