شرکت دل تبلت Venue 10 7000 را معرفی کرد

شرکت دل تبلت Venue 10 7000 را معرفی کرد

شرکت دل که کمی قبل تر تبلت و در جریان برگزاری CES 2015 از تبلت Venue 8 7000 پرده برداشته بود امروز نیز تبلت جدیدی با عنوان Venue 10 7000 که از نمایشگری ۱۰ اینچی بهرمند است را معرفی نموده.

این محصول از اواخر ماه جاری به بازار عرضه خواهد شد؛ مدل پایه اش ۴۹۹ دلار قیمت دارد و کاربران می توانند با پرداخت ۶۹۹ دلار آن را به همراه یک کیبرد مجزای دارای نور پس زمینه نیز تهیه نمایند.

ظاهر تبلت جدید دل با مدل پیشین آن یعنی Venue 8 7000 چندان تفاوتی ندارد، این گجت ۱۰ اینچی در قابی از آلومینیوم صیقل خورده که رنگ مشکی دارد جای گرفته و در یکی از لبه های آن نیز یک استوانه وجود دارد.

استوانه ی مذکور چندین کاربرد دارد، اول اینکه باتری و برخی دیگر از تجهیزات در درون آن تعبیه گشته اند، کیبرد از طریق همین بخش به تبلت متصل می گردد و البته ارگونومی کلی دستگاه نیز به وسیله ی آن بهبود می یابد.

اگر از وزن و قیمت گذر کنیم مشاهده خواهیم نمود که با تبلتی بسیار توانمند مواجه هستیم؛ Venue 10 7000 دارای یک نمایشگر OLED با رزلوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است و همانند همتای دیگرش یعنی Venue 8 7000 به پردازنده ی چهار هسته ای اتم تجهیز گشته. کمپانی تولید کننده سعی کرده همچون گذشته تا جای ممکن گجت مورد بحث را باریک نگه دارد و لذا بدنه ی آن تنها ۶.۲ میلی متر ضخامت دارد.

پورت میکرو USB، جک هدفون و درگاه MicroSD با پشتیبانی از کارت های حافظه تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت از جمله دیگر موارد تعبیه شده در محصول هستند.  Venue 8 تنها ۳۰۵ گرم وزن داشت و اکنون وزن Venue 10 به ۵۹۸ گرم می رسد، که البته بیشتر سنگینی آن در قسمت استوانه مانندش گنجانده شده است.

همچون قبل دوربین RealSense اینتل در تبلت فوق الذکر نیز وجود دارد هر چند که هنوزم هم ابزار کاربردی برای بهره گیری از آن به چشم نمی خورد و اضافه شدن اندروید آب نبات چوبی هم کمکی به این موضوع نکرده. در اصل باید بگوییم کماکان اپ های ارائه شده از جانب دل تنها گزینه ی موجود هستند که البته چندان چنگی به دل نمی زنند.

در Venue 10 یک تفاوت کلیدی نسبت به قبل پدید آمده و آنهم اضافه شدن باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است، اما از سوی دیگر ظاهراً حضور باتری با ظرفیت بیشتر الزاماً به معنای بالا رفتن کارایی محصول نخواهد بود، زیرا حتی با چنین ظرفیتی بازهم تبلت جدید دل تنها ۷ ساعت می تواند روشن بماند، که مدت زمان یاد شده از آنچه که قبلاً در مورد Venue 8 ذکر گشته بود نیز کمتر است.

در حالیکه بسیاری از کیبردهای قابل حمل معمولاً ابزارهای باکیفیت و کارآمدی نیستند کیبردی که دل برای تبلتش عرضه می نماید کاملاً کاربردی به نظر می رسد. پاسخگویی کلیدها بسیار سریع و خوب بوده و نور آن نیز برای استفاده در یک اتاق تماماً تاریک کفایت می کند. نکته در اینجاست که در پایین صفحه کلید یک ترک پد هم گنجانده شده است.

کیبرد بسیار آسان به تبلت متصل می گردد، امکان چرخشی ۱۸۰ درجه ای را فراهم می آورد و پس از اتصال نیز جدا شدنش سریع و راحت نیست، که البته این مسئله از دید بسیاری مزیت محسوب می گردد.

با وصل شدن کیبرد به Venue 10 کارایی و بهره وری آن افزایش می یابد و تا حدی می توان از آن مانند یک لپ تاپ استفاده برد. متاسفانه صفحه کلید مورد بحث از آنجایی که برای اتصال به استوانه ی انتهایی تبلت یاد شده طراحی گشته در کنار هیچ گجت دیگری کاربرد ندارد.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل