بیت تورنت مرورگری را برای ویندوز منتشر کرد

بیت تورنت مرورگری را برای ویندوز منتشر کرد

سال گذشته بیت تورنت برنامه بلندپروازانه خود جهت توسعه یک مرورگر را عنوان کرد؛ مرورگری که می تواند به وب سایت هایی دسترسی داشته باشد که از پروتکل خود BitTorrent نیز استفاده می کنند نه صرفا سرورهای متمرکز.

مرورگر اینترنت مورد بحث Maelstrom نام دارد و بر پایه Chromium از گوگل بنا شده است. از سال گذشته تا بحال، سرویس جدید بیت تورنت به شکل آلفا در دسترس تعداد محدودی بود اما به تازگی، نسخه بتای آن نیز در دسترس قرار گرفته است. 

مرورگر Maelstrom به شکل بتا حالا صرفا برای کاربران ویندوز ارائه شده اما بیت تورنت می گوید در آینده نزدیک، نسخه های مک و لینوکس را نیز برای کاربرهای این سیستم عامل ها عرضه می کند.

همچنین BitTorrent در خصوص نوع پیشرفت پروژه میل استورم می گوید که از دسامبر گذشته تا بحال، بیش از ۱۰.۰۰۰ توسعه دهنده به شکل داوطلبانه مشغول کار بر روی این مرورگر بوده اند؛ از سوی دیگر ۳۵۰۰ ناشر (افرادی که کار طراحی سایت ها را بر عهده دارند یا باندل های بیت تورنت را می سازند) نیز مشغول طراحی سایت هایی بوده اند که با پروتکل این مجموعه همخوانی داشته باشد.

لازم به ذکر است که تا به حال، صرفا برخی از این توسعه دهندگان و ناشران قادر بوده اند با پروژه های سازگار با Maelstrom کار کنند. این موضوع، امروز دستخوش تغییر خواهد شد و بیت تورنت، ابزارهای کافی را در اختیار تمام توسعه دهندگان پروژه Maelstrom قرار خواهد داد. هر کسی می تواند به GitHub سر زده و ابزاری را که بیت تورنت برای ساخت وب سایت های با پروتکل خود قرار داده را دانلود نموده و شروع به کار نماید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل