تکنولوژی امنیت و هک

تهدید آژانس امنیت ملی آمریکا از کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی

تهدید آژانس امنیت ملی آمریکا از کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی

آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSA اخیرا درخواستی را از کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی نظیر گوگل، اپل و مایکروسافت دارد که بر اساس آن اطلاعات رمزنگاری شده و کلید رمز نگاری این دسته از کمپانی‌ها در اختیار آژانس جهت پیگیری اطلاعات مجرمان قرار خواهد گرفت.

 

ماه گذشته کمپانی‌های گوگل، اپل و مایکروسافت درخواستی را در خصوص پایان دادن دسترسی آژانس امنیت ملی آمریکا به داده‌های کلان خود داشتند. در مقابل آژانس امنیت ملی عقیده دارد که برای پیگیری و ردیابی اطلاعات مجرمان باید به داده‌های کلان دسترسی داشته باشد. این داده‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند برای پیگیری استفاده می‌شوند. مایکل راجرز رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا راه‌حلی دیگر را برای این مشکل اندیشیده است.

به گزارش واشنگتن پست، مایکل روجرز در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه پرینستون اعلام کرده که کمپانی‌های بزرگ قادر هستند تا کلید رمز نگاری چندگانه را برای بازکردن قفل دستگاه‌ها و اطلاعات آن‌ها طراحی کنند، اگر به هر نحوه‌ی این کلید از بین رفت، دیگر کسی قادر به دستیابی به اطلاعات نخواهد بود.

راجرز اضافه کرد که به هیچ عنوان خواستار درب پشتی (Back Door) برای دستیابی به اطلاعات نیست، و فقط قصد دارد راهی که کمپانی‌ها آن را در دست دارند، مورد استفاده قرار دهد.

این پیشنهاد بیشتر شبیه به طراحی یک فریم‌ورک جداگانه و مشترک بین کمپانی‌ها و آژانس امنیت ملی جهت دستیابی به اطلاعات رمز نگاری شده است. مقامات دولتی و قوانین هم ساختار این هستند که آژانس امنیت ملی قادر به دستیابی به داده‌ها و اطلاعات رمزنگاری شده باشد.کمپانی‌های فعال در زمینه تکنولوژی و فناوری هم اعلام می‌کنند که دولت دسترسی کامل را به اطلاعات و ارتباطات خصوصی شهروندان ندارد.

در طول جشنواره‌ی سالیانه‌ی South by Southwest، ادوارد اسنودن ملاقات خصوصی را با کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی داشته و اعلام کرده که این کمپانی‌ها باید در مقابل نظارت آژانس امنیت ملی به فکر اقدامات جدی باشند. اسنودن گفته که این کمپانی‌ها باید از تکنولوژی‌های قدرتمند و امن‌تری استفاده کنند که باعث شود تا هیچ نظارتی در این اطلاعات دخیل نبوده و همچنین هیچ ارتباط و شخص ثالثی قادر به شکستن این تکنولوژی قدرتمند نباشند.

مایکل راجرز اعلام کرده که با دسترسی که به اطلاعات خواهد داشت، بسیاری از اقدامات ضروری را برای پیشگیری از دسترسی هکرها و افراد ناشناس به این اطلاعات اعمال خواهد کرد. اما مخالفان این ایده مدعی هستند که این دسترسی و ایجاد یک کلید رمزنگاری اصلی، آسیب‌ پذیری جدی را در سیستم و دسترسی هکرها ایحاد خواهد کرد و زمانی که این اتفاق رخ داد، دیگر هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن قابل انجام نیست.

 منبع : THEVERGE

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل