دو چیپست جدید ۶۴ بیتی برای تبلت‌ها توسط مدیاتک رونمایی شد

دو چیپست جدید ۶۴ بیتی برای تبلت‌ها توسط مدیاتک رونمایی شد

مدیاتک هم‌اکنون در حال تولید تراشه‌هایی برای گوشی‌های هوشمند پایین، میان و بالا رده‌ای همچون بلند قامت جدید اچ‌‌تی‌سی وان ام ۹ پلاس که چندی پیش معرفی گردید، می‌باشد. این در حالیست که این شرکت تایوانی دیروز از دو تراشه بر پایه معماری ۶۴ بیتی برای استفاده در تبلت‌ها رونمایی کرد.

تراشه MT8163، برای به تپش درآوردن قلب تبلت‌هایی با قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فا طراحی گردیده و از معماری چینش هسته Cortex A53 برخوردار است. این پردازنده توانایی پشتیبانی از اندروید ۵.۱، نمایش ویدیوی ۴K با کدک H.265، صفحات نمایش با وضوح فول اچ‌دی، شبکه موقعیت‌یاب جهان، بلوتوث نسخه ۴ و شبکه وای‌فا دوگانه را دارا می‌باشد.

تراشه MT8163 در بنچمارک AnTuTu امتیاز ۳۰,۰۰۰ را دشت کرده و قرار است از نیمه دوم سال جاری با قیمت ۵ دلار در اختیار سازندگان سخت‌افزار قرار گیرد. در طرف دیگر پردازنده MT8736 که آن نیز بر پایه معماری ۶۴ بیتی طراحی گردیده، از مدل قبلی ۲۰ درصد سریع‌تر عملیات پردازش را انجام داده، این در حالیست مصرف آن نیز نسبت به مدل MT8163 ده درصد کمتر می‌باشد.

این مدل قرار است در محصولات میان رده مورد استفاده قرار گیرد، در همین جهت توانایی پردازش تصاویر دوربین‌هایی با بهره‌گیری از فناوری تصویر در تصویر نیز به آن افزوده شده است. پردازنده MT8736 علاوه بر حفظ قابلیت‌های مدل قبلی، از شبکه‌های مخابراتی FDD-LTE, TDD-LTE, WCDMA و ۴G نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. از آنجا که هر دو مدل قرار است در تبلت‌هایی پایین و میان رده مورد بهره‌برداری قرار گیرند، به واحد پردازش گرافیکی ساخت AMD تجهیز شده‌اند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل