تکنولوژی اپلیکیشن اندروید

اجرای برنامه‎‌های اندرویدی روی سایر سیستم عامل ها

اجرای برنامه‎‌های اندرویدی روی سایر سیستم عامل ها

به زودی ابزار جدید گوگل امکان اجرای برنامه های اندرویدی را بر روی سایر سیستم های عامل از جمله ویندوز، مکینتاش، لینوکس و کروم فراهم می کند.

گرچه هم اکنون هم به کمک برخی برنامه های واسط می توان اپلیکیشن های اندروید را تحت سایر سیستم های عامل اجرا کرد اما به زودی ARC (App Runtime for Chrome) باعث می شود این فرآیند با کیفیت و سهولت بیشتری صورت بگیرد.

ARC در ابتدا صرفا برای توسعه دهندگان نرم افزاری که با گوگل همکاری می کردند و با هدف اجرای برنامه های اندرویدی بر روی سایر دستگاه ها طراحی و راه اندازی شد. اما گویا گوگل قصد دارد آن را در اختیار همه کاربران قرار دهد که در این صورت از این پس شاهد اجرای تعداد بی شماری از برنامه های موبایل بر روی لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی خواهیم بود.

البته هنوز محدودیت هایی در این راه وجود داشته و طی آزمایشات انجام شده توسط Ars Technica، اغلب اپلیکیشن های اندرویدی از جمله Maps، بازی ها و فضای ذخیره ابری به هنگام اجرا روی سایر چارچوب ها با مشکا مواجه شدند که گوگل در حال رفع این نواقص است.

امکان اجرای برنامه ای یکسان تحت چارچوب های مختلف می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. به عنوان مثال توسعه دهندگان نرم افزاری تنها لازم است برنامه نویسی را برای انروید انجام دهند و دیگر نیازی به تولید نسخه های مختلف یک برنامه برای سیستم های عامل گوناگون نخواهد بود. برای باقی کاربران نیز این ابزار می تواند جابه جایی بین تلفن همراه و کامپیوترهای رومیزی را بیش از پیش سهولت بخشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل