تکنولوژی

4 ویژگی‌ای که بدون آن‌ها اکسپریا Z4 نمی‌تواند با سایر پرچم‌دارن رقابت کند!

4 ویژگی‌ای که بدون آن‌ها اکسپریا Z4 نمی‌تواند با سایر پرچم‌دارن رقابت کند!

به همین سادگی اکسپریا Z4 معرفی شد، برخلاف تمامی پرچم‌داران که قبل از ورودشان چند صد بار تصاویر و رندر‌هایی از آن‌ها منتشر می‌شود و یک هفته مانده به زمان معرفی نیز شاهد دعوت نامه کنفرانس خبری آن می‌شویم اما سونی امروز با شعار “همین الان یهویی” پرچم‌دار جدیدش را البته تنها برای بازار ژاپن معرفی کرد. این محصول که اکسپریا Z4 نام دارد از لحاظ طراحی همانند برادران بزرگ‌تر خود است و سخت افراری در حد و اندازه پرچم داران امسال دارد اما باید قبول کنیم که چیزی نیست که شاخ در بیاوریم!

اما تمامی ما انتظاراتی را از پرچم‌دار جدید سونی داشتیم که فعلا در نسخه ژاپنی آن هیچ کدام از این انتظارات برآورده نشده است. پس دوباره در کنار شما این انتظارات را یاد آوری می‌کنیم تا بلکه در نسخه جهانی شاهد آن‌ها باشیم.

صفحه نمایش QHD

اگرچه صفحه نمایشی با کیفیت‌تر از 1080p را لازم نداریم اما باید قبول کنیم که عدم ارایه رزولوشن‌های بالاتر نیز می‌‌تواند پرچم‌دار سونی را سرکوب کند. چون اغلب پرچم‌داران امسال دارای صفحه نمایشی با وضوح QHD هستند و تمامی طرفداران سونی نیز از این شرکت انتظار چنین صفحه نمایشی را دارند.

لرزشگیر تصویر اپتیکال

همان طور که می‌دانید کمپانی سونی ماژول دوربین اسمارت فون‌هایش را خودش می‌سازد و با این وجود فعلا در پرچم‌داران این شرکت شاهد لرزشگیر اپتیکال نبوده‌ایم. این درحالیست که کمپانی‌ای نظیر ال‌جی در دو نسل پرچم‌دارانش لرزشگیر اپتیکال قرار داده بود و انتظار می‌رود که در محصول جدید این شرکت نیز شاهد این ویژگی باشیم. پس با این اوصاف بهتر است که سونی نیز در این وادی قدم بگذارد و پرچم‌داری را با لرزشگیر اپتیکال روانه بازار سازد.

طراحی متفاوت

می‌دانید مشکل کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون چیست؟ وقتی که کاربران از طراحی یک محصولشان استقبال می‌کنند دیگر بیخیال آن زبان طراحی نمی‌شوند. این روند در سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی و… نیز وجود دارد اما امسال سامسونگ به میزان زیادی این مشکل را بر طرف کرد اما پرچم‌دار سونی نیز همچنان از زبان طراحی نسخه‌های قبلی خود تبعیت کند که به نظر ما استفاده چندین نسل از یک نوع طراحی اصلا جالب نیست (هرچند که در هر نسل بهبود‌هایی داشته باشد).

رابط کاربری جدید

شکی نیست که رابط کاربری سونی اگر بهترین هم نباشد در میان بهترین‌ها قرار می‌گیرد اما این بهترین بودن هم مثل زبان طراحی این شرکت کم کم تکراری می‌شود و بهتر است که سونی نیز همانند ال‌جی رابط کاربری جدیدی را با طراحی و ویژگی‌های جدید معرفی کند که به‌طور حتم چنین اقدامی مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت.

البته نسخه‌ای که امروز کمپانی سونی معرفی کرد نیز همچنان همانند برادرانش ویژگی جالب و کاربر پسند ضد آب و گرد و غبار بودن را دارد و انتظار می‌رود که نسخه رسمی و جهانی اکسپریا Z4 نیز دارای چنین ویژگی‌ای باشد. البته منتظر پورت‌های بدون درپوش نیز در این محصول هستیم (حداقل جک 3.5 میلی متری و microUSB).

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل