تکنولوژی ساعت هوشمند

تحولی بزرگ در گجت‌های پوشیدنی

تحولی بزرگ در گجت‌های پوشیدنی

در حالی که به نظر می رسد ساعت هوشند اپل به نام اپل واچ همه توجه ها را معطوف خود کرده است؛ کمپانی گوگل روز جاری بروزرسانی مهمی را برای سیستم عامل اندروید ویژه ابزارهای پوشیدنی Android Wear معرفی کرد. خوشبختانه می توانیم بگوییم که قابلیت های بسیار جالبی اضافه شده است.

یکی از اولین تغییراتی که گوگل در بروزرسانی جدید سیستم عامل مچی خود اعمال کرده؛ قابلیت فعال بودن بدون وقفه نمایشگر است. از این پس برای فعال کردن نمایشگر ساعت هوشمند خود نیازی به ضربه زدن، تکان دادن و صوت زدن ندارید! گوگل در وبلاگ خود به استفاده هایی نظیر نقشه و لیست کارها (یادداشت) اشاره کرده است.

با این حال برای اینکه برنامه ها باطری دستگاه محبوبتان را سریع خالی نکنند، گوگل راهکاری اندیشیده و زمانی که دستگاه حدس بزند که در وضعیت قابل دید مناسبی نیست، نمایشگر را به حالت سیاه و سفید تغییر می هد تا با کاهش تعداد رنگها از میزان مصرف انرژی بکاهد.

دومین تغییری که این بروزرسانی با خود به ارمغان می آورد امکان وصل شدن به شبکه های بی سیم به صورت مستقل و بدون وابستگی به تلفن هوشمند است، به بیانی ساده تر اگر وسیله اندرویدی پوشیدنی تان دارای WiFi داخلی است، از این پس برای دریافت اعلان ها، ارسال پیام و یا دانلود برنامه ها، بدون نیاز به تلفن هوشمندتان می توانید به شبکه های بیسیم وصل شوید. با این حال باید تلفن هوشمندتان به روشی با ساعت در ارتباط باشد تا بتوانید آن را کنترل کنید، حتی می توانید از ساعات هوشمندتان بخواهید تا تلفن تان را پیدا کند!

همچنین گوگل قابلیت بسیار کاربردی دیگری را نیز اضافه کرده است؛ از این پس با چرخاندن مچ دست و بدون نیاز به استفاده از دست دیگرتان می توانید حین خواندن اخبار و اعلان ها اسکرول کنید.

آخرین تغییر مهمی که گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود اعمال کرده، امکان کشیدن شکلک ها از طریق نمایشگر لمسی ساعت است؛ مشابه برنامه handwriting app که چندی قبل گوگل عرضه کرد. اگر سرتان شلوغ باشد و نتوانید پیام متنی بنویسید، می توانید یک شکلک مناسب را بکشید و ارسال کنید.

این بروزرسانی طی چند هفته آینده منتشر خواهد شد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل