تکنولوژی مقالات

گوگل در حال تست سرویسی است که سرعت بارگزاری صفحات را چهار برابر پرسرعت‌ تر میکند

گوگل در حال تست سرویسی است که سرعت بارگزاری صفحات را چهار برابر پرسرعت‌ تر میکند

گوگل پیش از این با کنار گذاشتن پروتکل SPDY و استفاده از HTTP 2 سعی در بالابردن سرعت بارگذاری صفحات وب داشت ، حال این کمپانی برنامه‌ای دیگری به این منظور در نظر دارد، کاربران اندروید که از اینترنت پرسرعت برخوردار نیستند، به زودی شاهد نسخه‌های جدیدی از وب‌سایت‌ها خواهند بود که چهار برابر پرسرعت‌ تر از دیگر وب‌سایت‌ها بارگذاری شده و ۸۰ درصد در مصرف ترافیک صرفه جویی می‌کنند. 

گوگل در برنامه‌ی جدید خود قابلیت transcoding را تست می‌کند، در این برنامه، گوگل برای اتصالات اینترنتی کم سرعت مانند 2G یا دیگر اتصالات پایین‌تر از آن، نسخه‌ی وب سبک‌تری را ارائه خواهد کرد. این فرآیند طی یک درخواست از سمت کاربر صورت گرفته و هیچ تغییری را در پشت پرده‌ی وب‌سایت ایجاد نمی‌کند.

فرآیند transcoding بیشتر شبیه به سرویس فشرده سازی اطلاعات اپرا مینی است، اما با این تفاوت که گوگل وب‌سایت‌ها را بیشتر از آن سرویس آنالیز و بررسی کرده و محتوای غیر ضروری را حذف می‌کند. در این قابلیت، تبلیغات وب‌سایت‌ها را حذف می‌کند، اگرچه تبلیغات مربوط به سرویس AdSense خودش و دیگر شبکه‌های مطرح باقی خواهند ماند. اما همه‌ی وب‌سایت‌ها مانند سایت‌های ویدئویی قابلیت تبدیل شدن را ندارند و هر سایتی که از کوکی استفاده می‌کند از این قضیه مستثنا هستند.

البته وب‌مسترها این حق انتخاب را دارند که قابلیت transcoding را بر روی وب‌سایت‌های خود اعمال نکنند، و کاربران نیز می‌توانند با کلیک کردن لینکی در بالای صفحه، نسخه معمولی سایت را بارگذاری کنند. گوگل مدعی است که transcoding سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها را تا چهار برابر افزایش می‌دهد، ۸۰ درصد مصرف ترافیک را کاهش می‌دهد و تعداد بازدید کنندگان سایت‌ها را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. در کل کاربران با این قابلیت خواهند توانست وب‌سایت‌هایی سبک و سریع را لود کنند. 

گوگل این ویژگی را در اواخر ماه جاری میلادی در کشور اندونزی برای کاربرانی که از مرورگر گوگل کروم یا مرورگر اندورید ۲.۳ یا بالاتر استفاده می‌کنند، آزمایش خواهد کرد. البته تنها کاربران موبایل که از اینترنت کم سرعت استفاده می‌کنند، از این ویژگی برخوردار می‌شوند. در حال حاضر اطلاعات و جزئیات بیشتری در خصوص این پروژه در دسترس قرار نگرفته است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل