مایکروسافت ، ۷۸۰۰ نفر از کارمندان این شرکت تعدیل می شوند

مایکروسافت ، ۷۸۰۰ نفر از کارمندان این شرکت تعدیل می شوند

به نظر می آید نادلا پس از نشستن بر مسند مدیریت حتی تمایل به لحظه ای درنگ ندارد و می خواهد هر چه سریع تر اشتباهات پیشین را جبران نموده و سازماندهی های غلط صورت گرفته را اصلاح کند.

طی هفته های اخیر شاهد آن بودیم که مدیرعامل پیشین نوکیا، یعنی استفان الوپ، از کمپانی ساکن ردموند جدا شد و بعد هم فردی که در راس واحد موبایل قرار داشت یعنی جو هارلو از سمتش کنار رفت. نادلا قبلاً هشدار داده بود که تصمیماتی دشوار برای قسمت هایی که نتوانسته اند انتظارات را برآورده نمایند در پیش هستند و حالا ظاهراً مشغول مشاهده ی اولین نمودهای این تصمیمات هستیم.

مایکروسافت در بخش موبایل خود ۷۸۰۰ کارمند را تعدیل خواهد نمود و ضمناً تاکید می کند که ۷.۶ میلیارد دلار هزینه برای آنچه که پیش از این در راستای خرید کسب و کار موبایل نوکیا پرداخته را نادیده گرفته -به نوعی به چشم زیان به آن می نگرد- و در کنارش با صرف ۷۵۰ الی ۸۵۰ میلیون دلار به منظور ایجاد تغییر ساختارهای لازم و ضروری نیز کنار آمده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.


ساتیا نادلا در همین راستا طی ایمیلی به کارمندان مجموعه اش گفته: “ما از استراتژی که یک کسب و کار مجزا و جداگانه ی تلفن های هوشمند را برای مایکروسافت پرورش می داد گذر کرده و به سراغ استراتژی با هدف ایجاد یک اکو سیستم واحد ویندوزی می رویم که دیوایس های خانگی برتر و دارای اولویت مان نیز بخشی مهم از آن هستند.”

همانطور که در خبر پیشین هم اشاره شد اخراج های جدید در ادامه ی ۱۸.۰۰۰ تعدیل نیرویی صورت می گیرند که ۱۲ ماه پیش عملیاتی گشت.

مدیر عامل کنونی غول نرم افزاری ردموند در یادداشت اش از عملکرد متمرکز تر و موثر تر در بخش موبایل سخن به میان آورده، که البته هنوز مشخص نیست این عملکرد و راهکارهای تازه چه آینده ای را برای محصولات تحت برند لومیا رقم خواهند زد، اما بر حسب خروج الوپ و Harlow کاملاً واضح است که اولویت های پیشین ردموندی ها دستخوش تغییراتی جدی شده اند.

مایکروسافت برنامه دارد تا دو تلفن هوشمند لومیای نسبتاً قدرتمند را به همراه ویندوز ۱۰ موبایل در آینده ای نزدیک روانه ی بازار کند، ولی شاید منظور از «عملکرد متمرکز تر و موثر تر در بخش موبایل» این باشد که از پراکندگی محصولات و ارائه ی گستره ی وسیعی از اسمارت فون های اقتصادی و میان رده کاسته شده و به جایش چند مدل خاص و برتر در راس امور واقع گردند.

نامه ی ارسال شده از جانب نادلا به کارمندان مایکروسافت به شرح زیر است:
اعضای تیم،

طی چند هفته ی گذشته من دیدگاه ها، ماموریت، استراتژی، ساختار و فرهنگی که مدنظر دارم را با شما در میان گذاشتم. امروز می خواهم به برنامه مان برای تمرکز بخشیدن به استعداد و سرمایه ی خود بر روی بخش هایی که پتانسیل رشد و ایجاد تحول دارند پرداخته و مروری کنم بر آنچه که سبب رشد و ترقی مان خواهد شد.

هر آنچه که از این پس انجام می دهیم مربوط به دیدگاه هایی بلند مدت می شود که منجر به خلق توانایی های فنی بنیادی خواهند گشت و با استفاده از این توانایی های فنی قادر خواهیم شد تا آینده را ابداع نماییم.

با این متن تمایل دارم تا شما را از تصمیماتی که بر بخش کسب و کار موبایل مان اثر گذار خواهند بود آگاه سازم و جزئیات کامل تری را در رابطه با اخبار هفته های اخیر واحدهای خدمات نقشه، جستجو و نمایش تبلیغات مطرح کنم.

دگرگونی های کلیدی و حائز اهمیتی در حال وقوع هستند و به عنوان قسمتی از این دگرگونی ها ۷۸۰۰ نفر از پرسنل مان در سراسر جهان که قشر کثیری از آنها در قسمت موبایل مشغول به کارند تعدیل خواهند شد. ضمناً انتظار می رود این تعدیل نیرو ظرف چند ماه آینده به صورت کامل سرانجام یافته یابد.

من هرگز عواقبی که از چنین برنامه ریزی ها و تغییراتی حاصل می شوند را نادیده نمی گیرم و فراموش نمی کنم که آنها بر زندگی افرادی اثر گذار خواهند بود که پیش از این برای رشد و تعالی مایکروسافت تلاش کرده اند. لذا خود را کاملاً متعهد می دانیم تا به آن دسته که تعدیل شده اند کمک کرده و برخی از ضروریات را به منظور گذر از این تحولات برای شان مهیا کنیم.

موبایل ها. امروز ما از تغییری عظیم در زیر ساخت کسب و کار موبایل مان سخن به میان آورده ایم و در نتیجه هزینه ی ۷.۶ میلیارد دلاری که برای تصاحب تجارت دیوایس ها و سرویسهای موبایلی نوکیا صرف کرده ایم را نادیده گرفته و به آن رقمی ما بین ۷۵۰ الی ۸۵۰ میلیون دلار برای تغییر ساختارهای مرتبط نیز افزوده ایم تا گذشته جبران شود.

من خودم را نسبت به محصولات سخت افزاری برتر و مهم مان متعهد می دانم، ولی لازم است در کنار اهداف بلند مدت، بر روی بازخوردها و نتایج حاصل از موبایل هایمان در آینده ی نزدیک نیز تمرکز داشته باشیم. ما از استراتژی که یک کسب و کار مجزا و جداگانه ی تلفن های هوشمند را برای مایکروسافت پرورش می داد گذر کرده و به سراغ استراتژی با هدف ایجاد یک اکو سیستم واحد ویندوزی می رویم که دیوایس های خانگی برتر و دارای اولویت مان نیز بخشی از آن هستند.

در آینده ی نزدیک و با سرعت یافتن شکل گیری ساختار “گروه ویندوز و دیوایس ها” کسب و کار موبایل مان بسیار اثر گذارتر از گذشته خواهد شد و محصولات به مراتب بهتری را ارائه خواهد کرد. از این پس تلاش داریم تا توجه مان را معطوف سه حوزه ی مشخص کنیم که در آنها ترکیب سخت افزار و نرم افزارمان جلوه ای منحصر به فرد خواهند داشت. بنابراین و در همین راستا به مشتریان خودمان بهترین امکانات مدیریتی، عالی ترین سطوح امنیتی و بیشترین بهره وری را ارائه خواهیم نمود؛ سرویس های ارتباطی که کاربرانمان لایق شان هستند و آنها را از ما می خواهند عرضه می کنیم؛ و در نهایت برای مشتاقان ویندوز پرچمدارانی قدرتمند که دوست داشتنی باشند آماده سازی می نماییم.

در بلند مدت واحد دیوایس های مایکروسافت ابدعاتی نوین را رقم خواهد زد، دسته بندی هایی جدید از محصولات خلق خواهد کرد و اکو سیستم ویندوز را با فرصت هایی گسترده و متنوع روبرو خواهد نمود.

خدمات نقشه. هفته گذشته از تغییرات در بخش کسب و کار سرویس های نقشه خود نیز خبر دادیم و قسمتی از دانش، برخی از تجهیزات و گروهی از نیروی کار مان در این زمینه را به کمپانی اوبر منتقل کردیم. ما کماکان داده های لازم برای نقشه نگاری دیجیتالی و موارد مشابه از این دست را از طریق شرکای تجاری مان دریافت خواهیم کرد و در عوض از این پس بسیار بیشتر از گذشته به توسعه ی محصولات مرتبطی همچون سرویس Bing Maps، اپلیکیشن مپس برای ویندوز و… خواهیم پرداخت.

تبلیغات و جستجو. ما همچنین از تغییراتی در پلتفرم تبلیغاتی مان و تکنولوژی های زیر شاخه اش نیز صحبت نمودیم و بوسیله این دگرگونی ها سرویس های جستجوی مایکروسافت بیش از گذشته در معرض توجه خواهند بود. موتور جستجوی بینگ از این به بعد خدمات مرتبط و مورد نیاز مجموعه سایت های AOL را ارائه می نماید و اتفاق مذکور در حالی رخ می دهد که همکاری های مشابهی را نیز با اپل، یاهو و حتی آمازون خواهیم داشت.

تمرکز بیشتر بر سرویس های جستجو سبب می شود آنچه در طی شش سال گذشته رقم خورده سریع تر به ثمر نشیند. سال پیش بینگ توانست سهم خودش را در بازار جستجوی آمریکا به ۲۰ درصد برساند و علاوه بر آن درآمد ما از تبلیغات مرتبط به این خدمات ظرف ۱۲ ماه اخیر رشدی ۲۸ درصدی داشته است. تکنولوژی جستجویمان هسته ی سرویس هایی همچون بینگ دات کام، کورتانا، آفیس ۳۶۵ و ویندوز ۱۰ محسوب می شود و به کمک آنها رفته رفته نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

من عمیقاً از کسانی که در این واحد کار می کنند و بر آن اثر گذارند تشکر می نمایم و می خواهم یک بار دیگر نسبت به آنها ابراز تعهد کنم. می دانم بسیاری از شما در مورد تغییرات و تصمیمات اخیر پرسش هایی دارید و لذا تمایل دارم فردا در یک جلسه پرسش و پاسخ به سئوال هایتان جواب دهم. امیدوارم بتوانید در این جلسه با من همراه شوید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل