تکنولوژی

مایکروسافت و عرضه گوشی هوشمند بر پایه ویندوزفون 10 به قیمت 80 دلار

مایکروسافت و عرضه گوشی هوشمند بر پایه ویندوزفون 10 به قیمت 80 دلار

گفته می شود مایکروسافت اکنون در حال توسعه یک موبایل اقتصادی و ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز ۱۰ است و می خواهد آن را با قیمت ۸۰ دلار و یا کمتر، پس از ارائه ویندوز ۱۰، به بازار عرضه کند. اخیرا موبایل های ارزان قیمتی که از تکنولوژی نسل چهارم شبکه های مخابراتی ملقب به LTE پشتیبانی به عمل می آورند، به شدت از سال گذشته تا کنون در چین محبوب گشته اند و حال به نظر می رسد مایکروسافت نیز جدیدترین موبایل اقتصادی خود را برای توسعه در این بازار تدارک دیده است.
هنوز هیچ یک از اطلاعات به شکل رسمی تایید نشده اند اما در صورتی که شایعات به حقیقت بدل گردند، می توان گفت مایکروسافت یکی از قوی ترین موبایل های اقتصادی بازار در رنج قیمت زیر ۱۰۰ دلار را توسعه می دهد. منبع تایوانی به نام دیجی تایمز گزارش می دهد که موبایل جدید مایکروسافت از یک چیپست اسنپدراگون ۲۱۰ بهره می برد. این سیستم-بر-چیپ، در واقع از چهار هسته پردازشی کورتکس A7 استفاده می کند و می تواند امور پردازشی را نیز با کلاک ۱.۱ گیگاهرتز به سرانجام رساند. در این چیپ مجتمع همچنین یک پردازنده گرافیکی قابل قبول به نام Adreno 304 به کار گرفته شده. این در حالیست که از بلوتوث ۴.۱ و وای-فای ۸۰۲٫۱۱n نیز برای تکمیل بخش اتصالات استفاده گردیده.
ابعاد نمایشگر مشخص نگشته اما گزارش می شود که رزولوشن آن HD خواهد بود. این در حالی است که دوربین به کار گرفته شده در موبایل مورد بحث نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برخوردار است و می تواند به فیلم برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p مشغول گردد.
نکته قابل توجه اما مربوط به چیپ مودم به کار رفته در این موبایل می شود که می تواند پاسخگوی اتصالات ۳G و ۴G باشد. انتظار می رود که تلفن همراه ارزان قیمت مایکروسافت در سه ماهه سوم سال جاری معرفی گشته و در سه ماهه پایانی نیز در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل