تکنولوژی مقالات

پیشی گرفتن فروش محصولات اپل از مایکروسافت برای اولین بار

پیشی گرفتن فروش محصولات اپل از مایکروسافت برای اولین بار

فروش گجت‌های دارای سیستم عامل iOS، با اضافه کردن فروش سه ماهه سوم اپل، با ویندوز پی‌سی برابری می‌کند.
اپل با فروش ۴۷ میلیون آیفون و ۱۰.۹ میلیون آیپد، بار دیگر شاهد رکورد شکنی درآمدی بوده است. اضافه کردن این مقدار که در مجموع ۵۷.۹ میلیون گجت iOS است به معنای برابری تعداد گجت‌های فروخته شده‌ی دارای سیستم‌عامل iOS با ویندوز پی‌سی است.

همان‌طور که در نمودار بالا می‌بینید، فروش گجت‌های iOS از سال ۲۰۰۸ رشد سال به سال و منظمی داشته است. برای ویندوز پی‌سی سال ۲۰۱۱ میلادی، سال رسیدن به اوج بود اما بعد از سال ۲۰۱۱، فروش آن به صورت سالیانه با افت روبه‌رو شده است. در ۱۲ ماهه گذشته فروش هر دوی iOS و ویندوز پی‌سی کمی کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه بوده است.
البته فروش گجت‌های اندرویدی در ماه مارس سال ۲۰۱۲ میلادی از ویندوز پی‌سی پیشی گرفته بود. دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز بیش از ۱.۵ میلیارد دستگاه هستند و انتظار می‌رود iOS با سیر صعودی کنونی، این مقدار را در سال‌های پیش رو پشت سر بگذارد.
اپل روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و هر چند فروش آیفون‌ها کمتر از حد انتظار کارشناسان بوده، اما اپل با فروش ۴۹ میلیارد دلاری خود، سود ۱۰.۷ میلیار دلاری کسب کرده است و بار دیگر به روند رو به رشد سالیانه‌ی خود ادامه داده است.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل