دانلود پروژه آستوریا

دانلود پروژه آستوریا

آستوریا نام پروژه اختصاصی مایکروسافت است که پل ارتباطی نرم افزاری ویندوز و اندروید محسوب می شود و قرار است تا در پاییز امسال در دسترس توسعه دهندگان قرار گیرد. این ابزار به توسعه دهندگان اندروید این امکان را می دهد تا نرم افزار هایی را که برای اندروید ساخته اند به راحتی برای ویندوز ۱۰ موبایل نیز پورت کنند و در این پلتفرم نیز آن ها را عرضه کنند. مایکروسافت این پروژه را در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ معرفی کرد.

اگر شما توسعه دهنده اندروید هستید و در نرم افزار های اندرویدی خود از سرویس های گوگل استفاده نکرده اید، به راحتی می توانید نرم افزار اندرویدی خود را بدون اعمال کوچک ترین تغییر برای ویندوز فون پورت کنید. اما اگر از سرویس های گوگل در نرم افزار اندرویدی خود استفاده کرده اید نیز مشکلی وجود ندارد شما می بایست تنها تغییرات کوچکی را در نرم افزار های خود با استفاده از پروژه آستوریا اعمال کنید.

وب سایت WMPoweruser اعلام کرده است که توانسته اند تا به برخی اسناد پروژه آستوریا دسترسی یابند و شما می توانید این اسناد را به طور کامل از این لینک دانلود کنید. این اسناد چیزی در حدود ۴۷ صفحه هستند و در زیر سعی شده تا بخش های مهمی از آن ها عنوان گردند.

  • اگر از سرویس های گوگل در نرم افزار های اندرویدی استفاده می کنید، لازم است تا با استفاده از پروژه آستوریا یک سری تغییرات کوچک را در نرم افزار خود اعمال کنید اما اگر از سرویس های گوگل در نرم افزار های خود استفاده نکرده اید، لازم به ایجاد تغییر خاصی نیست.
  • SDK پروژه آستوریا علاوه بر ویندوز، در مک نیز قابل دسترسی است.
  • کیت توسعه جاوا (JDK) نسخه ۱.۷ و یا بالاتر باید نصب شده باشد و همچنین محیط متغیر JAVA_HOME نیز باید نصب و راه اندازی شده باشد.
  • محیط توسعه ی IntelliJ و یا اندروید استودیو باید نصب شده باشند.
  • شما می توانید نرم افزار های خود را با استفاده از پل دیباگ اندروید که به اختصار adb خوانده می شود، Deploy کنید.

با توجه به گفته های منابع وب سایت WMPoweruser، نرم افزار های پروژه آستوریا نیاز دارند تا در همان محیط اندرویدی خود اجرا شوند، چیزی که مایکروسافت آن را pico-process می خواند. به نظر می رسد که قرار نیست حتی در داخل نرم افزار ها نیز کوچک ترین فرآیند اضافی اعمال شود.

مایکروسافت همچنین تعدادی از ابزار های مترجم زیر سیستم اندروید و هسته لینوکس را برای کرنل NT طراحی و ساخته است. این بدان معناست همان طور که انتظار می رفت، شاهد عملکرد بسیار خوبی خواهیم بود. فرآیند ها همگی توسط یک مدیریت خارجی نظارت می شوند و همین امر باعث می شود تا سیستم اجازه قفل شدن گوشی به واسطه نرم افزار ها را ندهد و تجربه هایی نظیر پیغام Resume که بارها در ویندوز فون دیده ایم را به جای آن ها قرار دهد. جالب است که بدانید محیط اندروید از موتور رندرینگ WebKit استفاده می کند و این بدان معناست که ما برای یک بار باید به فکر یک موتور رندرینگ دوم برای ویندوز فون باشیم.

پروژه آستوریا و آیسلند وود (ابزاری که به توسعه دهندگان iOS این امکان را می دهد تا نرم افزار های خود را برای ویندور پورت کنند) برای استور ویندوز از ارزش حیاتی بسیار بالایی برخوردار هستند. مایکروسافت امیدوار است که توسعه دهندگان اندروید و iOS از این ابزار جهت پورت نرم افزار های خود برای ویندوز استفاده کنند و این بسیار هیجان انگیز است که ببینیم توسعه دهندگان اندروید و iOS نرم افزار های خود را برای ویندوز نیز منتشر می کنند.

شما درباره پروژه آستوریا چه فکر می کنید؟

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل