امنیت و هک

کسپرسکی متهم به تقلب شد!

کسپرسکی متهم به تقلب شد!

 

تائید اظهارات 5 سال پیش کارشناسان دورانتاش در پی اعترافات تکان دهنده 2 کارمند رسمی کسپرسکی

حتمآ در جریان سیاستهای نادرست شرکت روسی کسپرسکی از بازاریابی ، فروش و ارائه آنتی ویروس و پشتیبانی گرفته تا تبلیغات و انتشار اخبار و گزارشات کذب و تلاش برای فریب کاربران و کلاهبرداری های متعدد در بازارهای آنتی ویروس و عدم ارائه پشتیبانی به مشتریان آنتی ویروسهای این شرکت که با مشکل مواجه شده اند هستید .

این مسئله باعث شده تا به امروز ، کسپرسکی بخش زیادی از نمایندگانش را از دست بدهد و کارمندان و مدیران بسیاری از این شرکت استعفاء دهند .

ولی امروز خبری به دست ما رسید که بسیار جالب است ( گرچه خود مدیر شرکت کسپرسکی چنین کاری را تکذیب کرده ) .

همانطور که میدانید شرکت دورانتاش ( توزیع کننده معتبر سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در ایران ) که زمانی از نمایندگان شرکت روسی کسپرسکی در منطقه ایران ، غرب آسیا و خاورمیانه بود ، اواخر سال 2009 میلادی ارتباط با این شرکت روسی را قطع کرد .

 

از همان زمان کارشناسان فنی و پشتیبانی شرکت دورانتاش به کاربران خانگی و مدیران شبکه شرکتها و سازمانها اعلام کردند که بررسی های آنها نشان میدهد که آنتی ویروسهای کسپرسکی وقتی برای اولین بار بر روی سیستمی نصب میشوند برخی فایلهای سالم را به عنوان ویروس تشخیص میدهد ، به صورتی که مشخص است کسپرسکی تلاش دارند طوری وانمود کنند که سیستم کاربر آلوده به ویروس بوده و آنتی ویروس کسپرسکی فقط قادر به شناسایی آن ویروسها بوده است .

یعنی در بدترین حالت که سیستم کاربر پاک پاک و فاقد هرگونه ویروس و بدافزاری باشد ، چند ویروس و فایل بدافزار توسط آنتی ویروسهای کسپرسکی بر روی سیستم کاربر پیدا میشود .

حالا 2 نفر از کارمندان رسمی شرکت روسی کسپرسکی در مصاحبه ای با رویترز اعلام کردند که این شرکت روسی از ترفند کثیف و غیر اخلاقی برای ترغیب کاربران به خرید آنتی ویروسهایش و برای مقابله با دیگر شرکتهای آنتی ویروس استفاده کرده .

در آن زمان اکثر کاربران و مدیران شبکه در ایران ، اظهارات کارشناسان شرکت امنیتی دورانتاش درباره استفاده کسپرسکی از شیوه های فریبکارانه برای بازاریابی و فروش محصولاتش را ناشی از قطع ارتباط و اختلاف شرکت دورانتاش با شرکت روسی کسپرسکی میدانستند و اهمیتی به آن نمیدادند .

طبق اظهارات و اعترافات این 2 کارمند رسمی شرکت آنتی ویروس کسپرسکی ، آنتی ویروسهای کسپرسکی برخی فایلهای سالم کاربران را به عنوان ویروس و بدافزار شناسایی میکرده تا طوری وانمود کند که آنتی ویروس کسپرسکی در شناسایی ویروسها بهتر از دیگر شرکتها عمل میکند .

به گفته این 2 کارمند رسمی کسپرسکی ، دستور استفاده از این شیوه غیر اخلاقی و نادرست مستقیمآ توسط آقای یوجین کسپرسکی ، مدیرعامل این شرکت روسی ، به کارشناسان کسپرسکی داده شده بود .

منبع خبر :

 

از جمله شرکتهایی که گزارشاتی پیرامون آن به گوش رسیده میتوان به میکروسافت ، AVG و Avast اشاره نمود که فایلهای مهم مشتریان سابقشان که بعدآ آنتی ویروسهای کسپرسکی را نصب کرده اند ، حذف و یا غیر فعال شده است .

 

ولی موضوع به همینجا ختم نمی شود .

ظاهرآ کسپرسکی برای هدفش اقدام به دستکاری برخی فایلهای سالم و مخصوصآ فایلهای درایوها نموده و سپس آنها را به عنوان ویروس شناخته است .

آقای Dennis Batchelder از کارشناسان امنیتی و تهدیدات سایبری شرکت میکروسافت تائید کرد که در تاریخ April 2013 نیز تعدادی از کاربران نسبت به اینکه فایلهای درایوهای پرینتر آنها توسط ضد ویروس به عنوان ویروس شناخته شده و سپس حذف و یا قرنطینه شده اعتراض داشتند .

جالب اینکه بررسی ها نشان میداد اثری از فایل اصلی نیست و فایلی که به عنوان ویروس شناسایی شده فقط بخشی از کدهای فایلهای درایورهای پرینتر را در خود دارد .

در حقیقت کسپرسکی اقدام به تزریق کدهای مخرب به برخی فایلها مینمود و سپس آن فایل را به عنوان ویروس بر روی سیستم کاربر شناسایی میکرد .

ولی آنچه باعث تاسف است این موضوع است که کاربری که آنتی ویروس کسپرسکی نصب کرده بی خبر از همه جا فکر میکرد چه آنتی ویروس خوب و قدرتمندی نصب کرده ! غافل از اینکه آن ویروس توسط خود کسپرسکی بر روی سیستم بارگذاری و ایجاد شده .

در این بین یافته های کارشناسان شرکت Avast جالبتر است .

کارشناسان شرکت Avast تعداد بسیار زیادی فایلهای درایورهای دستکاری شده به زبانهای مختلف را بر روی سیستمهای کاربران شناسایی و کشف نمودند .

Avast ضد ویروس رایگانش در بین دیگر ضد ویروسهای رایگان از طرفداران بیشتری برخوردار است .

// * کاربرانی از نسخه های رایگان محصولات آنتی ویروس استفاده میکنند که امنیت سیستم و اطلاعاتشان برایشان حائز اهمیت نیست و در صورت خرابی سیستم و از دست رفتن و سرقت اطلاعات و فایلهایشان ، چیز خاصی را از دست نمیدهند . * //

" اوج حملات "

براساس اظهارات کارمندان کسپرسکی ، اوج حملات 10 ساله کسپرسکی به دیگر شرکتهای ضد ویروس و استفاده از روشهایی مانند شناسایی فایلهای سالم به عنوان ویروس و بدافزار و یا تزریق کدهای مخرب در فایلهای سالم ، بین سالهای 2009 تا 2013 میلادی اتفاق افتاده است .

کسپرسکی اظهارات 2 کارمندش و اتهامات زده شده به این شرکت را رد کرده است .
 


// بازخوانی رابطه شرکت دورانتاش و کسپرسکی //

 

از سال 2009 میلادی و چند ماه پیش از قطع ارتباط شرکت دورانتاش با کسپرسکی ، دفتر خاورمیانه کسپرسکی با همکاری و هماهنگی شرکایش در ایران و امارات با استفاده از هر روشی به شرکت دورانتاش و محصولاتی که توسط دورانتاش به بازار آنتی ویروس ایران وارد و ارائه شدند حمله کردند .

- انتشار اخبار و گزارشات کذب
- انتشار اخبار و گزارشات گمراه کننده و فریبنده
- تطمیع رسانه ها و خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات برای همکاری نکردن با شرکت دورانتاش 
- لابی در سازمان نظام صنفی رایانه ای " استان تهران " برای پیشبرد اهداف برخی شرکتها از جمله شرکت شیاد کسپرسکی .
- شایعه پراکنی در بازار کامپیوتر و آنتی ویروس ایران بر ضد شرکت دورانتاش و غولهای آنتی ویروس .
- توزیع نرم افزارها و لایسنسهای جعلی ، تقلبی و مشکل دار در بازار با هدف ضربه زدن به اعتبار فروشگاه ها و جلوگیری از ارائه محصولات معتبر امنیتی در فروشگاه های سطح بازار و خراب کردن ذهنیت کاربران و فروشندگان نسبت به شرکتهای معتبر سازنده و توزیع کننده آنتی ویروس .

- و چند وقتی است که متاسفانه شاهد هستیم برخی شرکتها مخصوصآ نمایندگان ضد ویروسهای بیت دفندر ، آویرا و ESET و برخی فروشندگان ضد ویروسهای جعلی ( FAKE AV ) نیز همکاری نزدیکی با شرکت کسپرسکی و شرکایش در ایران و امارات دارند و خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف و سیاستهای این شرکت روسی و بر خلاف منافع کاربران و شرکتهای ایرانی ریدار و مصرف کننده محصولات آنتی ویروس ، قدم بر میدارند .

بد نیست بدانید وب سایت دیسنا نقش پر رنگی در افشای سیاستها و فعالیتهای نادرست برخی شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ شرکت روسی کسپرسکی داشته و بارها به دلیل افشاگری های دیسنا ، کسپرسکی مجبور به انجام تغییرات در وب سایتش با هدف پاک کردن ردپای سوء استفاده گریهایش شده است .

از طرفی شرکت ESET سازنده آنتی ویروس های نود32 ، با هدف جلوگیری از دسترسی مشتریانش به اخبار و اطلاعات منتشر شده در دیسنا ، بیش از 1 سال است که آدرس وبلاگی دیسنا ( http://duruntash.mihanblog.com ) را که به وفور در موتورهای جستجو نمایش داده می شود و از طرفی برای سالها مورد استفاده کاربران ایرانی برای بازدید از وب سایت دیسنا بوده ، را مسدود نموده .

- وجود نقص های امنیتی متعدد در آنتی ویروسهای کسپرسکی و بی تفاوتی کسپرسکی در قبال رفع آنها .
- قطع پشتیبانی به مشتریان مخصوصآ در زمان بروز مشکلات مانند آپدیتهای اشتباه .
- سوء استفاده از نام و اعتبار کمپانی های معتبر فناوری 
- سرقت ویروسهایی که اولین بار توسط دیگر شرکتها شناسایی شدند و انتشار خبر و گزارش به نام کسپرسکی .

(برای نمونه تمام ویروسهای فلیم ، مینی فلیم ، دوکو ، گاوس و ... اولین بار توسط دیگر شرکتهای آنتی ویروس شناسایی شدند ، ولی کسپرسکی با انتشار دهها خبر وانمود کرد این ویروسها را اولین بار خودش شناسایی کرده است . )

از دیگر فعالیتها و سوابق این شرکت روسی فروشنده آنتی ویروس می باشد .

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل