خودرو‌های هوشمند گوگل در مواجه با دوچرخه سواران

خودرو‌های هوشمند گوگل در مواجه با دوچرخه سواران
خودرو گوگل گوگل در طراحی خودروهای هوشمند و خودکار خود، احتیاط را شرط اصلی قرار داده است. اما آیا این میزان از احتیاط ضروری است؟ طی مواجهه یک دوچرخه سوار با این خودرو و نقل قول وی از اتفاقات به وقوع پیوسته بین وی و خودرو، تا حدودی از خواص رفتاری این خودرو مطلع شده‌ایم. برای اطلاع از جزئیات این خبر با پیشگام دو همراه باشید. فردی در یکی از فروم‌های مختص دوچرخه سواران از تجربه مواجهه خود با خودرو گوگل صحبت کرده که این اتفاق منجر به توقف و عدم حرکت هر دو وسیله برای مدت زمان ۲ دقیقه شده است. ظاهرا دوچرخه سوار همزمان با خودروی هوشمند گوگل به تقاطع رسیده‌ و پس از مشاهده خودرو توقف کرده است. پس از توقف وی، خودرو شروع به حرکت می‌کند و همزمان با خودرو دوچرخه سوار نیز آهسته اقدام با جلو آمدن کرده است. ولی این عمل وی باعث توقف و حرکت رو به عقب خودرو شده تا زمانی که خودروی گوگل به میزان فاصله امن با دوچرخه سوار برسد. این دوچرخه سوار در رابطه با تجربه خود گفت:
من در برخورد با خودروی هوشمند گوگل نسبت به رانندگی با خوددروهای معمولی احساس امنیت بیشتری کردم.
وی هم‌چنین افزود:
ما این عمل جلو و عقب رفتن را برای مدت زمان ۲ دقیقه تکرار کردیم و هیچ کدام از ما از تقاطع عبور نکرد. در همین حال ۲ نفر که داخل خودروی گوگل بودند می‌خندیدند و به سختی مشغول کار کردن با لپ‌تاپ خود بودند تا رفتار خودرو را در رابطه با شرایط به وجود آمده بهبود بخشند.
در حالی که این رفتار خودرو برای سرنشین آن رضایت بخش نیست، ولی باعث خرسندی اشخاصی که با خودرو مواجه می‌شوند، خواهد شد. معمولا رانندگان در رابطه با دوچرخه سواران زیاد محتاط عمل نمی‌کنند، ولی یک خودروی هوشمند خودکار چاره‌ای جز رعایت احتیاط ندارد. گوگل هنوز راه زیادی برای نهایی سازی این خودرو در پیش دارد، ولی احساس امنیت دوچرخه سوار همان چیزی است که گوگل در خودروی هوشمند خود به دنبال آن است. خودرو گوگل این حادثه در شهر آستین به وقوع پیوسته، جایی که گوگل اخیرا شروع به انجام سری جدید از آزمایشات بر روی خودرو‌های هوشمند خود کرده است. گوگل در رابطه با علت انتخاب شهر آستین برای انجام آزمایشات خود گفته است:
از افراد پیاده تا خودرو‌های سنگین، شهرآستین تجربیات جدیدی را برای یادگیری در اختیار خودروی ما خواهد گذاشت.
البته صحبت‌های این دوچرخه سوار در رابطه با خصوصیات رفتاری خودروی گوگل چندان تعجب برانگیز نیست. زیرا گوگل اخیرا اقدام به انتشار گزارشات تصادفاتی که برای خودروی هوشمند وی به وقوع پیوسته، کرده است. طبق گزارش گوگل در تمام تصادفات مقصر راننده خودروی دیگر بوده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل