تکنولوژی

خرید شرکت Havok توسط مایکروسافت

خرید شرکت Havok  توسط مایکروسافت

مایکروسافت به تازگی شرکت Havok‌ را از اینتل خریداری کرده است. Havok در زمینه ارائه ابزارهایی به توسعه دهندگان بازی برای ساخت اجسام سه بُعدی فعالیت می‌کند. با پیشگام دو همراه باشید.

شرکت هاوک در سال ۱۹۹۸ در شهر دوبلین تاسیس شد و اینتل در سال ۲۰۰۷ برای شتاب بخشی به نقش خود در حوزه بازی سهام این شرکت را خریداری کرد. امروز مایکروسافت این شرکت را از اینتل خریداری کرد. مایکروسافت با انتشار پستی در مورد خرید شرکت Havok گفته است:

Havok ارائه دهنده فناوری‌های جذاب در صنعت بازی‌ و از پیشتازان صنعت ساخت اجسام مفهومی است. 

مدل تجاری Havok به این ترتیب است که این شرکت لایسنس فناوری اجسام مفهومی خود را به توسعه دهندگان می‌فروشد. مایکروسافت هنوز جزییات این معامله را منتشر نکرده است.

در واقع توسعه دهندگان زمانی که نیاز دارند تا اجسام واقعی را شبیه‌سازی کنند از خدمات Havok استفاده می‌کنند. در بازی‌هایی مثل Halo، Assassin's Creed، Destiny و Call of Duty از Havok استفاده شده تا مثلا وقتی نارنجکی پرتاب می‌شود، دیوارها بصورت واقعی و طبیعی تخریب شوند.

همچنین هاوک  در هالیوود نیز خدماتی ارائه کرده است. فیلم‌های مهمی مثل ماتریکس و چارلی و کارخانه شکلات سازی از نرم‌افزار هاوک برای جلوه‌های ویژه خود استفاده کرده‌اند. مایکروسافت اعلام کرده است که این مدل کسب و کار هاوک تغییر نخواهد کرد.

ولی برای توسعه دهندگان مایکروسافت که درصدد استفاده از فناوری نمایش گرافیکی جدید مایکروسافت یعنی DirectX 12، نرم افزار برنامه نویسی ویژوال استودیو یا مایکروسافت Azure‌ هستند، حالا هاوک یک گزینه در دسترس خواهد بود که می توانند از آن استفاده کنند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل