تکنولوژی

سونی بر لبه ی پرتگاه در بخش موبایل قرار گرفت

سونی بر لبه ی پرتگاه در بخش موبایل قرار گرفت

درست شنیدید سونی در بازار موبایل حال و روز خوشی نداشته و میزان سود دهی بسیار پایین آمده. این شرکت بزرگ در بخش های سرگرمی و سنسور دوربین بسیار موفق بوده و در حال سود روز افزون است اما در سایر بخش ها در حال ضرر بوده و وضعیت بسیار نگران کننده است. بر اساس خبر های رسیده از مدیر عامل این شرکت احتمال حذف  قسمت موبایل بسیار زیاد بوده با تیم پیشگام آی تی همراه باشید.

بر اساس خبر های درز کرده از این شرکت کازو هیرایی تنها یک سال به بخش موبایل فرصت داده تا به سود دهی مورد نظر برسند. اگر این بخش تا پایان سال 2016 به سود دهی نرسد یا ضرر نکند راه های دیگری جایگزین حذف قسمت موبایل خواهد شد اما اگر همچنان به ضرر ادامه دهد  این بخش حذف خواهد شد.پیش بینی های شرکت برای جلوگیری و کاهش ضرر در بخش موبایل تمهیدات زیادی را در بر داشته اما کاهش انجام نده و ضرر از 310 میلیون دلار در ماه آوریل به 480 میلیون دلار در حال حاضر رسیده.

یکی ار مشکلات سونی تصاحب سهم اندکی از بازار آمریکا یعنی تنها 1 درصد بوده  و حتی در ژاپن نیز این میزان تنها به 17.5 درصد است اما مشکل اصلی سونی عدم فروش گوشی های میان رده خود بوده چرا که شرکت های چینی بازار این قسمت را در دست گرفته و کاربران جذب آنها شده اند.

اما در قسمت پرچمداران و گوشی های رده ی بالا سونی اخیرا مدل Z5 خود را عرضه کرده که از مشخصات سخت افزاری قوی و بالایی برخوردار است. بهترین محصول جدید این کمپانی اکسپریا Z5  پرمیوم است که برای اولین بار مجهز به نمایشگر 4K  است. با این که محصولات سونی جذاب و شیک هستند اما نبود شریک مخابراتی در آمریکا به فروش این شرکت لطمه بزرگی وارد کرده.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل