بیلد جدید ویندوز 10: 10565

بیلد جدید ویندوز 10: 10565

امروز بیلدی جدید از ویندوز 10 با شماره 10565 برای کاربران عضو ویندوز اینسایدر ارائه شد . این بیلد جدید ویژگی ها جدید و بهبود یافته ای دارد که ارزش امتحان کردن را دارد . پک زبان این بیلد  برای روسیه و ترکیه تا هفته بعد در دسترس نخواهد بود .

ویژگی های جدید در این بیلد جدید 

پیام رسان ، تماس صوتی و ویدئویی اسکایپ :

همانطور که مایکروسافت اشاره کرده بود ، پیام رسان ، تماس صوتی و ویدئویی اسکایپ به صورت پیش فرض در و قسمت پیام های متنی صوتی و ویدئویی به صورت برنامه ی یونیورسال در ویندوز 10 قرار گرفته است . این برنامه یونیورسال از سرعت بالایی چه در نسخه موبایل و چه در نسخه دسکتاپ  برخوردار بوده و به خوبی با تکنولوژی های 3G/4G و Wi-Fi کار می کند . این بیلد دقیقا همان برنامه های پیش فرض و یونیورسالی را خواهد داشت که بیلد موبایل نیز در انتشار بعدی خواهد داشت . پاسخ سریع در نوتیفیکیشن ها بدون باز کردن برنامه مورد نظر نیز از ویژگی های خوب این بیلد می باشد .

 

پیش نمایش تب در مایکروسافت اج :

در مرورگر مایکروسافت اج ، شما می توانید بدون باز کردن تب مورد نظر و تنها با بردن نشانگر موس بر روی تب مورد نظر پیش نمایش کوچک از تب ببینید .

به اشتراک گذاری و یکپارچه سازی لیست مورد مطالعه در اج :

در این بیلد شما می توانید از قابیلت یکپارچه سازی  در اج استفاده کنید . بدین گونه که لیست موارد منتخب خود را با دستگاه های دیگر یکپارچه سازی کنید . البته مایکروسافت هنوز بر روی این ویژگی کار می کند .

 

بهبود در کورتانای دوست داشتنی :

کورتانا به تازگی می تواند دست خط شما را نیز تشخیص داده و ان را به متن تایپ شده تبدیل کند . همچنین تشخیص یادآور همراه با محل مورد نظر ، زمان و شماره ها نیز از ویژگی ها کورتانا در شناسایی دست خط شماست .

همچنین دنبال کردن  فیلم های مورد علاقه و یادآوری قرار ملاقات ها از ویژگی های کورتانای جدید می باشد . کورتانای جدید  می تواند فیلم های مورد علاقه شما را دنبال کند و فیلم های مورد علاقه تان را به شما معرفی کند . همچنین می توانید از رویداد های مورد علاقه تان باخبر شوید . اینکه چه زمانی و در چه مکانی تشکیل خواهند شد . البته شما می توانید کوتاه ترین مسیرها را از طریق Uber در کورتانا شناساییی کنید .

 

نوار لغزان :

شما می توانید رنگ نوار لغزان ویندوزهای خود را در بخش Settings >Personalization>Color تغییر دهید . نوار رنگی تنها در صورتی نمایش داده خواهد شد که که گزینه "Show color on Start, Taskbar, Action Center, and Title bars" فعال شده باشد .

 

محتوای بهبود یافته منو ی استارت :

منوی استارت شامل بعضی کارکترهای جدید می باشد .

 

آیکون های جدید :

کاربران ویندوز اینسایدر از آیکون های جدید ویندوز بسیار استقبال کرده اند . این بیلد سری جدید از آیکون ها را دارا می باشد . همین طور ویرایشگر رجییستری نیز یک آیکون جدید دریافت کرده است . 

 

بهبود فعال سازی ویندوز :

نظرات بسیار زیادی از طریق کاربران برای بهبود فعال سازی ویندوز دریافت شده است که استفاده از لایسنس ویندوز 7 ، 8 و یا 8.1 برای نصب ویندوز 10 ، یکی از آنها می باشد . اگر شما این بیلد از ویندوز را بر روی سیستم خود نصب کنید ، به صورت خودکار  فعال نخواهد شد . در حالی که شما می توانید از سریال ویندوز خود در نصب ویندوز 10 استفاده کنید . برای فعال سازی ویندوز 10 توسط  شماره سریال ویندوز قبلی خود کافی است به بخش Settings > Update & security > Activation and selecting Change Product Key بروید . اگر شما از طریق نصب Clean ویندوز را نصب کنید شما می توانید شماره سریال ویندوز قبلی خود را در ویندوز 10 استفاده کنید .

 

مدیریت چاپگر پیش فرض :

ما حالتی را برای انتخاب آخرین چاپگر استفاده شده به عنوان پرینتر پیش فرض فعال کرده ایم . البته شما می توانید این ویژگی را در بخش Settings > Devices > Printer & Scanners تغییر دهید . همچنین قابلیت تغییر چاپگر پیش فرض از طریق شبکه غیرفعال شده است .

 

باگ های برطرف شده :

- شما با تغییرات در بخش Settings app > Update & Security > Windows Update می توانید از شر پیام های مزاح خلاص شوید .

- پخش پس زمینه موسیقی برنامه هایی مانند Groove هنگامی که minimize شده اند نیز دوباره فعال شده است .

- با بهبود باگ های مربوط به انجام سریع کارهایی مانند تغییر صدا و وصل شدن به شبکه ها در قسمت نوتیفیکیشن سنتر نیز بدون هیچ مکثی قابل انجام می باشند .

- کوچکتر شدن بعضی از آیکون های بزرگ 

- وصل کردن مخاطبان به منوی استارت برای دسترسی سریعتر

- هیچ برنامه ای اگر دوباره به منوی استارت pin شود ، تنها یک آیکون از برنامه نمایش داده خواهد شد .

- پنهان کردن آیکون ها منوی استارت 

- بروزرسانی خودکار برنامه های استور مایکروسافت

 

مشکلات بیلد 10565 :

- نوار جستجو اگر شما در جایی باشید که کورتانا در دسترس نیت نیز کار نمی کند 

- برنامه های xbox در ویندوز 10 رم زیادی را اشغال می کند . بستن بخش برنامه های xbox می تواند مقدار زیادی از فضای رم را خالی کند .

- ما WebM و VP9 را به صورت موقت از این بیلد حذف کرده ایم . ما هنوز بر روی توسعه VP9 کار می کنیم . در بیلدهای آینده منتظر برگشت VP9 باشید .

دستگاه های شبیه به Dell Venue 8 pro با یک صفحه نمایش مجازی که بزگرت از سایز واقعی می باشد بوت می شود که ممکن است باعث به وجود آمدن صفحه آبی در هنگام بروزرسانی ویندوز شود .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل