تکنولوژی

آیا شیائومی هم به جمع صاحبان تکنولوژی فورس تاچ می پیوندد؟

آیا شیائومی هم به جمع صاحبان تکنولوژی فورس تاچ می پیوندد؟

ایده استفاده از نمایشگرهای حساس به فشار در گوشی های هوشمند را کمپانی اپل بر سر زبان ها انداخت. فناوری نوظهوری که هم اکنون در زیر نمایشگر جدیدترین گوشی های این شرکت موسوم به آیفون 6 اس و 6 اس پلاس ایفای نفش می کند و تجربه ای متفاوت از کار با اسمارت فون ها را برای کاربران رقم می زند.

 

البته، افتخار عرضه اولین گوشی مجهز به این فناوری به نام شرکت چینی هوآوی ثبت شده است چرا که گوشی Mate S، توانست چند هفته زودتر از آیفون های جدید اپل به بازار عرضه شود.

 

به هر حال، تاچ سه بعدی اپل زودتر از آنچه که تصور می شد مورد استقبال و توجه شرکت های رقیب قرار گرفت. شرکت سامسونگ قصد دارد پای این فناوری را با گوشی گلکسی اس 7 به کهکشانی های خود باز کند و اخیراً نیز شنیده هایی مبنی بر تصمیم شیائومی برای مجهز کردن Mi 5 به این تکنولوژی به گوش می رسد.

 

در همین رابطه، امروز منابع چینی از ثبت تکنولوژی جدیدی مشابه با تاچ سه بعدی اپل خبر دادند. البته هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی، این تکنولوژی را به تنهایی توسعه خواهد داد یا قراردادهایی را با شرکت Synaptics برای استفاده از فناوری ClearForce این کمپانی به امضا خواهد رسانید. 

 

این دو شرکت که پیشتر نیز مزه همکاری دو طرفه را در تولید اسمارت‌فون Mi4c چشیده اند، شاید بتوانند با توسعه فناوری لمس سه بعدی و استفاده از آن در Mi 5، رقیبی جدی را برای جدیدترین اسمارت فون های اپل روانه بازار کنند.

در این بین، شایعه شده کمپانی سامسونگ نیز مذکراتی را با شرکت Synaptics داشته است که البته هنوز با واکنشی از سوی مسئولین این دو شرکت همراه نبوده است.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل