چین به مهمترین بازار فروش اپل تبدیل می شود

چین به مهمترین بازار فروش اپل تبدیل می شود

اپل ممکن است بخش عمده ای از درآمد خود را در آمریکا به دست بیاورد اما چین در حال حاضر دومین بازار بزرگ اپل است که به سرعت تبدیل به مهم ترین بازار این شرکت می شود. اپل به تازگی گزارش درآمد خود را برای سه ماهه چهارم سال 2015 منتشر کرده و درآمد حاصل از چین برای این شرکت به 12.5 میلیارد دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به میزان 5.7 میلیارد دلار، ، بیش از 99 درصد رشد داشته است.

 

اپل سال گذشته تصمیم گرفت که چین جزو اولین کشورهایی نباشد که آیفون 6 در آنها عرضه می شود، ولی امسال نظر خود را تغییر داد و آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس را از روز اول در این کشور عرضه کرد. و نتیجه نیز به سرعت قابل پیش بینی بود. اپل در اولین هفته عرضه، توانست 13 میلیون آیفون را به فروش برساند که رکورد فروش 10 میلیون آیفون در سال گذشته را به راحتی شکست. رکورد فروش آیفون ها هر ساله با کاهش مواجه بود اما رشد 30 درصدی فروش آیفون های S نشان می دهد که کشور چین چه تاثیر شگرفی در فروش آیفون های اپل داشته است و توانسته سال 2014 را به یکی از طلایی ترین سال های فروش آیفون تبدیل کند.

 

تحلیلگران تا سال های زیادی نگران ناتوانی اپل در شکست رکورد فروش آیفون ها بودند که هر ساله با کاهش مواجه بود و اکثراً در کشورهای اروپا و آمریکا به فروش می رسید. اما اپل خرده فروشی خود را در کشور چین گسترش داد و چین به یک گزینه کلیدی در رشد چشمگیر فروش آیفون ها تبدیل شد.

 

اپل در سال مالی 2015 توانست 58.7 میلیارد دلار را به تنهایی کسب کند که در واقع یک افزایش 96 درصدی از 29.8 میلیارد دلار به دست آمده در سال مالی 2014 را به ارمغان آورد. با توجه به این واقعیت که تنها حدود نیمی از جمعیت چین قابلیت دسترسی مطمئن به اینترنت را دارند، پتانسیل طولانی مدت برای رشد پایدار آیفون به طور مستقیم در داخل مرزهای چین نهفته است.

کشور چین برای اپل سراسر سودآوری و مزیت نبوده است و با وجود رشد بی وقفه فروش چین، این آمارها کمی نزول هم داشته است. برای مثال آمار فروش چین به نسبت رشد 157 درصدی و قابل توجه اولین سه ماهه سال مالی امسال کمی کاهش داشته است. همچنین اپل باید نگران کاهش ارزش پول چین هم باشد و به دلیل وابستگی شدید اپل به بازار چین، این شرکت تاثیرات ناشی از دست کاری ارزش پول توسط دولت را بیشتر از قبل حس می کند. با وجود اینکه آمریکا باید در سال های آینده به عنوان بزرگترین بازار فروش اپل باقی بماند، اما رشد بازار چین هیچ نشانه ای از کاهش یا عقب نشینی از خود نشان نمی دهد. به زودی بزرگترین کشور جهان به حیاتی ترین بازار بزرگ ترین شرکت جهان تبدیل خواهد شد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل