تمامی آیفون های اپل از لحاظ مقاومت در برابرآب مورد بررسی قرار گرفتند

تمامی آیفون های اپل از لحاظ مقاومت در برابرآب مورد بررسی قرار گرفتند

در دوره ای که اکثر تولید کنندگان گوشی های هوشمند دائماً سعی دارند در ساخت اسمارت فون های مقاوم در برابر آب و گرد و غبار پیشرو باشند، خط تولید گوشی های آیفون همچنان گواهی نامه مقاومت در برابر این عوامل را به کاربران خود ارایه نکرده است. هر چند همه تست های انجام شده استاندارد و قابل اعتماد نیستند اما با این حال تست های بسیاری در این زمینه در فضای مجازی انجام شده که نتایج جالبی را در بر دارند.

 

اگرچه اپل ادعایی در مورد ضد آب و گرد و غبار بودن آیفون های خود ندارد اما تحلیل های کالبد شکافی نشان می دهد که اپل می تواند تا حدودی تضمین کند که آخرین آیفون های 6 اس و 6 اس پلاس می توانند در برابر خیس شدن ناگهانی مقاومت کنند. البته میلیون ها ویدیوی تست در یوتیوب وجود دارد که ثابت می کند نسل جدید آیفون 6 اس باید راه زیادی را تا ضد آب شدن طی کند.

البته درصد مقاومت آیفون ها نسبت به خیس شدن باهم تفاوت دارد. برای مثال، آیفون 3G که در سال 2009 به بازار عرضه شده بود توانسته بیشترین مقاومت را در برابر آب از خود نشان دهد. این مدل تنها آیفونی ست که می تواند از یک شیرجه کوتاه در آب جان سالم به در ببرد. این حداقل نتیجه ای ست که می توانیم از تست اخیر یک وبلاگ نویس دنیای تکنولوژی به نام Zach Straley برداشت کنیم.

 

این وبلاگ نویس پس از چسباندن مدل های مختلف آیفون بر روی یک تخته، آنها را در آب شناور می کند تا میزان مقاوت هر یک را بسنجد. او تمامی آیفون ها را روشن می گذارد تا نتیجه آشکار شود و به نظر می رسد آیفون 6 اس نیز نتوانسته بهتر از پیشینیان خود عمل کند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل