آموزش کامپیوتر و موبایل

وردپرس اکنون 25 درصد از وب سایت های اینترنتی را مدیریت می کند

وردپرس اکنون 25 درصد از وب سایت های اینترنتی را مدیریت می کند

b9425c33-1473-4c7b-b439-4fd41d437f22

وب ‌سایت‌های زیادی هستند که از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها موجب بروزرسانی مداوم و داشتن محتوای پویا در وب سایت‌ها می‌شوند. بر خلاف وب سایت‌های استاتیک که باید به صورت دستی بروزرسانی شوند و انجام این بروزرسانی دستی مستلزم ویرایش کدهای آنهاست. طی سال‌های اخیر شاید افت و خیز چنین پلتفرم‌هایی بوده‌ایم و می‌توان ادعا کرد تنها پلتفرمی که با قدرت در این عرصه پابرجا مانده، وردپرس است.

 

به همین دلیل نتایج آخرین تحقیق W3Techs چندان تعجب برانگیز نیست. مطابق با این نتایج، وردپرس در حال حاضر نیاز 25 درصد از مدیریت سایت‌های مختلف در وب را تامین می‌کند.

 

به گفته W3Techs، وردپرس اکنون در میان 58 درصد تمامی وب سایت‌هایی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب ورد پرس در میان 25 درصد از تمامی وب‌سایت‌های موجود در وب بکارگرفته می‌شود.

 

این نتایج جدید هم چنین نشان می‌دهد که این پلتفرم طی سال‌های گذشته تا چه حد تغییر کرده و از محبوبیت 13.1 درصدی در سال 2011 میلادی به محبوبیت 15.8 درصدی در سال 2012 رسیده است. این پلتفرم به پیشرفت پیوسته و روزانه خود ادامه داده و امروز به فراگیری 25 درصد رسیده است.

 

دومین سیستم مدیریت محتوای محبوب در میان کاربران وب جوملا است، با این حال رتبه دومی جوملا فاصله بسیاری زیادی تا رتبه اول وردپرس دارد.

 

در هر حال هزاران وب سایت در فضای وب وجود دارد که برای مدیریت آنها از سیستم‌های مدیریت محتوای سفارشی استفاده می‌شود، یکی از دلایل اصلی استفاده از این سیستم‌های سفارشی نیازهای خاص این وب‌ سایت‌هاست که وردپرس قابلیت تامین آنها را ندارد، بنابراین در زمان ارزیابی میزان موفقیت وردپرس باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد. بنابراین اگر در فکر راه‌اندازی یک وبلاگ یا وب سایت هستید و به یک سیستم مدیریت محتوا نیاز دارید، به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد با تجربه در این حوزه، استفاده از وردپرس را به شما توصیه می‌کنند.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل