تکنولوژی اپلیکیشن آی او اس

تاچ سه بعدی اپل تا چه میزان بین کاربران محبوب است؟

تاچ سه بعدی اپل تا چه میزان بین کاربران محبوب است؟

افزودن قابلیتی جدید به هر دستگاهی می تواند بازخوردهای مختلفی را در پی داشته باشد. وب سایت فون آرنا هفته پیش از کاربرانش درباره قابلیت تاچ سه بعدی که به تازگی و همراه با گوشی های آیفون 6s و 6s Plus معرفی شد نظرسنجی کرده است. بنابر نتایج این نظرسنجی، بیش از نیمی از شرکت کنندگان گفته اند از این قابلیت برای خودنمایی در مقابل دوستان و خانواده استفاده کرده اند! و پس از اینکه چند روز از تازگی آن گذشت دیگر مثل قبل به سراغ آن نرفته اند. سیزده درصد از شرکت کنندگان گفته اند به طور دائم از این قابلیت استفاده می کنند. و 32% از آنها هم اصلا تمایلی به استفاده از تاچ سه بعدی نداشته اند.


انتظار می رود تمایل کاربران به استفاده از تاچ سه بعدی به مرور زمان و همگام با عرضه اپلیکیشن های بیشتری که از این قابلیت پشتیبانی می کنند بیشتر شود؛ درست همانند روالی که در ابتدای معرفی سایر فناوری های جدید شاهد آن بوده ایم. به هر حال، کاربران آیفون تاکنون در استفاده از تاچ سه بعدی محتاطانه عمل کرده اند.


شاید بتوان هوآوی را اولین شرکتی دانست که این فناوری را با نام Force Touch معرفی کرد؛ ولی مدل Mate S ساخت این شرکت هنوز وارد بازار نشده است. این درحالی است که اپل در ماه سپتامبر این فناوری را با نام تاچ سه بعدی روانه بازار کرد. این فناوری امکان تمایز بین لمس سبک، و لمس با فشار متوسط یا زیاد را فراهم می کند که در پی آن می توان با روش های نوینی به تعامل با اپلیکیشن ها پرداخت.


برای مثال، با وارد کردن فشار متوسط به گزینه Peek می توان تصاویر موجود در گالری را به صورت پیش نمایش مشاهده کرد، و پس از وارد کردن فشار بیشتر به آن، می توان هر تصویر را در حالت فول اسکرین مشاهده کرد. تاکنون چند اپلیکیشن با قابلیت پشتیبانی از این قابلیت برای سیستم عامل iOS عرضه شده که می توان از پیام رسان واتس اپ به عنوان مشهورترین آنها نام برد.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل