تکنولوژی اپلیکیشن آی او اس

تحقیقات نشان می دهد که سیری عملکرد بهتری نسبت به سایر دستیارهای صوتی دارد

تحقیقات نشان می دهد که سیری عملکرد بهتری نسبت به سایر دستیارهای صوتی دارد

امروزه سه دستیار صوتی سیری، گوگل ناو و کورتانا در دنیای دستیارهای صوتی دیجیتال فعال هستند و هر یک از آنها به ترتیب، به دست غول های دنیای تکنولوژی یعنی اپل، گوگل و مایکروسافت ساخته شده اند. اما کدام یک از سه پلتفرم موبایلی برتر جهان، دستیار صوتی قوی تری دارند؟

 

یک شرکت به نام Experts-Exchange اخیراً دست به یک تحقیق جالب زده تا iOS، اندروید و ویندوز فون را از لحاظ دستیارهای صوتی با یکدیگر مقایسه کند. اگرچه هر کدام از آنها نقاط قوت و ضعف بسیاری دارند اما بد نیست که بدانیم در مجموع کدام یک قوی تر از دیگری عمل می کند. در این تحقیق که در آمریکا صورت گرفته، هر یک از شرکت کنندگان باید چهار سوال از هر سه دستیار صوتی بپرسند و از آنها بخواهند که سه فرمان را اجرا کنند. شرکت کنندگان باید به میزان دقت دستیارهای صوتی در هر سوال نمره بدهند و تعداد دفعاتی که هر سوال تکرار می شود را یادداشت کنند. نتایج غافلگیر کننده این تحقیق نشان می دهد که سیری برنده این رقابت بوده است. اما طبق گزارشات رسیده، نظر کاربرانی که هر روزه از این دستیارهای صوتی استفاده می کنند متفاوت بوده و آنها سیری را در مقایسه با گوگل ناو نیز ضعیف تر دیده اند.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که سیری در اکثر بخش ها عملکرد بهتری داشته و رضایت مشتریان را جلب کرده است. گوگل ناو نیز در ردیف دوم قرار گرفت و کورتانا نیز رتبه سوم را کسب کرد. درصد پاسخ های اشتباه در سیری 2.6 درصد، در گوگل ناو 4 درصد و در کورتانا 8 درصد بوده است. همچنین درصد پاسخ صحیح این دستیارهای صوتی بدون ارجاع دادن کاربران به جستجوی وب در سیری و گوگل ناو 5 درصد و در کورتانا 7 درصد بوده است. در مجموع ممکن است تجربیات کاربری شما که براساس نیازهایتان تعریف می شود با این نتایج متفاوت باشد اما با توجه به این تحقیق، سیری یک برنده بی چون و چراست.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل