BioPhone اسمارت فونی که حتی بدون اینکه در دست کاربر باشد، علایم حیاتی را ثبت می کند

BioPhone اسمارت فونی که حتی بدون اینکه در دست کاربر باشد، علایم حیاتی را ثبت می کند

e235ab73-5e4c-4eef-9469-acf04adb6e2a

اخیراً اقدامات وسیعی در زمینه فناوری گجت های پوشیدنی انجام شده است. این گجت ها در انواع ساعت های هوشمند و دستبند ها و با هدف کنترل علایم حیاتی همچون ضربان قلب به بازار عرضه شده اند. حالا پروژه جدیدی توسط محققین دانشگاه MIT در دست انجام است که شاید نیاز به یک گجت پوشیدنی را به طور کلی مرتفع کند. در عوض ، کاربران می توانند از گوشی هوشمند خود برای کنترل علایم حیاتی و هشدار در صورت تغییرات تهدید کننده سلامتی همچون استرس استفاده کنند. بهترین نکته در مورد این فناوری این است که این دستگاه می تواند حتی بدون اینکه کاربر آن را در دست بگیرد ، علایم حیاتی او را کنترل و ثبت کند.


نام این پروژه BioPhone است ، اسمارت فونی که دارای حسگرهایی است که قادرند سیگنال های زیستی را فقط با توجه به حرکات بدن کاربر اندازه گیری کنند. برخلاف دستگاه های پوشیدنی ، BioPhone می تواند حتی وقتی در کیف یا جیب کاربر است حرکات بدن را شناسایی و ارزیابی کند.


حسگرهای تعبیه شده در این دستگاه کوچکترین لرزه ناشی از پمپاژ قلب را اندازه گیری می کنند. محققین نتایج این دستگاه را با سایر حسگرهای تایید شده FDA مقایسه کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که بیو فون ، در مجموع یک ضربه در دقیقه از ضربان قلب و یک چهارم تنفس از تعداد تنفس در دقیقه با اطلاعات واقعی اختلاف داشته است. این دستگاه می تواند تمریناتی تنفسی را به کاربر آموزش دهد تا با استفاده از آن ها سطح استرس خود را کنترل کند.


البته این پروژه هنوز در مرحله آزمایشات نهایی است. در حال حاضر سایر اسمارت فون های موجود در بازار که به قابلیت کنترل علایم حیاتی مجهزند ، برای عملکرد باید در دست کاربر قرار گیرند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل