تکنولوژی بازی

پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس 2 زودتر از موعد مقرر به بازار می آیند

پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس 2 زودتر از موعد مقرر به بازار می آیند

دو سال از عرضه آخرین نسخه های کنسول های بازی کمپانی سونی و مایکروسافت به نام های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان می گذرد و هنوز خبری از عرضه نسخه های جدید نشده است. اما این بدین معنی نیست که این دو شرکت، توسعه و ساخت نسل های بعدی این دو کنسول را پشت گوش انداخته و هیچ اقدامی را در این خصوص انجام نداده اند. 

 

در واقع، همه کارشناسان و بزرگان دنیای بازی بر این عقیده اند که نسل بعدی این دو کنسول یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس 2، بسیار زودتر از آنچه که تصور می شود و در آینده ای نزدیک در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

معمولاً شرکت های سازنده، هر 7 سال یکبار مدل های جدید کنسول های خود را روانه بازار می کنند که به نظر می رسد نسل بعدی کنسول های این دو کمپانی، این قانون نانوشته را نقض خواهند کرد و زودتر از زمان برنامه ریزی شده وارد بازار می شوند.

 

حال این دو شرکت چه ویژگی های جدیدی را می بایست در این کنسول ها بگنجانند تا بتوانند به خوبی پاسخگوی نیازهای طرفداران متعصب بازی های ویدیویی باشند. برای دانستن این ویژگی ها در ادامه با تک شات همراه باشید.

 

از آنجایی در که ماه های اخیر شرکت های بزرگ دنیای فناوری، به سمت تولید دستگاه هایی با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K حرکت کرده اند و کنسول های حال حاضر این قابلیت را در خود نمی بینند. پیش‌بینی می شود که نسل بعدی این دو کنسول نیز مجهز به این ویژگی روانه بازار شوند که می تواند در نوع خود بسیار جالب توجه باشد.

از دیگر قابلیت هایی که می توانیم برای این دو محصول جدید انتظار داشته باشیم،باید به استفاده از سخت افزاری به مراتب سریع‌تر از آنچه که در کنسول های امروزی شاهد آن هستیم، اشاره کنیم. گفته می شود که شرکت AMD مذاکراتی را با دو کمپانی سونی و مایکروسافت برای مجهز کردن نسل بعدی کنسول های این دو شرکت به سخت افزاری با پنج برابر قدرت بیشتر در عملکرد داشته است که البته هنوز این خبر به طور رسمی تایید و یا رد نشده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل