نمونه اولیه پهپادهای مخصوص تحویل محصول شرکت آمازون

نمونه اولیه پهپادهای مخصوص تحویل محصول شرکت آمازون

شرکت آمازون به تازگی با انتشار یک ویدیو، از طراحی اولیه پهپادهای هیبریدی مخصوص تحویل سفارشات مشتریان خود پرده برداشته است. در این ویدیو نمایش داده می‌شود که پهپاد یک بسته کوچک را در بدنه خود جای داده و مانند یک هلیکوپتر از زمین بلند شده و سپس مانند یک هواپیما به پرواز در می‌آید.

 

حدود دو سال پیش بود که شرکت آمازون به صورت رسانه‌ای اعلام کرد که قصد دارد در آینده نزدیک، سفارش مشتریان خود را با استفاده از ربات‌های پرنده بدون سرنشین به آنها تحویل دهد. این شرکت اکنون پس از گذشت دوسال، جزییات بیشتری از این طرح و پهپادهای مورد استفاده برای تحویل محصولات خود را ارایه کرده است.

 

آمازون در ویدیویی که دیروز در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر کرد، نمونه اولیه پهپادی را نمایش داد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است بسته‌های کوچک را در کمتر از 30 ثانیه به مشتریان برساند. برخلاف طرح قبلی ارایه شده توسط آمازون که در آن بسته‌ها در قسمت زیرین پهپاد جای می‌گرفتند، در این ویدیو نشان داده می‌شود که پهپاد قبل از تحویل محصول آن را درون بدنه اصلی خود جای می دهد.

 

این پهپاد هیبرید که در حقیقت عضوی از خانواده پهپادهاست، هنگام بلند شدن از زمین، مانند هلیکوپتر به صورت عمودی حرکت می کند، و برای ادامه پرواز مانند یک هواپیما عمل می‌کند. این پهپاد می‌تواند با استفاده از فناوری Sense and Avoid، از برخورد با موانع هوایی و زمینی در فواصل 15 مایلی جلوگیری کند. این پهپاد در حدود 25 کیلوگرم وزن داشته و می تواند بسته هایی تا وزن 2.2 کیلوگرم را حمل کند. این پهپاد تا ارتفاع کمتر از 121 متر پرواز می کند.

شرکت آمازون قصد دارد در آینده خانواده‌ای از پهپادها داشته باشد که هر یک برای محیط‌ها و کاربری‌های متفاوتی طراحی خواهند شد.

 

خرده فروشانی مانند آمازون و وال مارت به شدت در تلاش هستند تا با بکارگیری روش‌های مختلف، مشتریان بیشتری را به خرید از شرکت خود ترغیب کنند. تحویل سریع محصول یکی از همین روش‌ها است. پهپادهای تجاری کوچک و کنترل از راه دور می‌توانند تاخیرهای تحویل محصول به صورت استاندارد پستی را حذف کرده و محصول مورد نظر مشتری را در کمترین زمان ممکن به صورت هوایی به دست او برسانند. آمازون از این پهپادها به عنوان بخشی از سرویس Prime Air خود استفاده خواهد کرد.

 

آمازون اعلام کرده است که پس از دریافت پشتیبانی‌های قانونی و مورد نیاز برای تحقق ایمن این طرح، پهپادهای تحویل محصول خود را در آسمان به پرواز در خواهد آورد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل