تکنولوژی اپلیکیشن آی او اس

اپل تا سال 2018 صفحه نمایش آیفون ها را به OLED تغییر خواهد داد

اپل تا سال 2018 صفحه نمایش آیفون ها را به OLED تغییر خواهد داد

به تازگی شایعات جدیدی را درباره شرکت پر آوازه اپل می شنویم که یکی از این شایعات متعلق به صفحه نمایش های گوشی های آیفون است. گفته می شود که این شرکت قصد دارد تکنولوژی قدیمی LED صفحه نمایش آیفون را در سال 2018 به تکنولوژی OLED تغییر دهد.

 

شرکت اپل مدت هاست که از صفحه نمایش های LED برای گوشی های آیفون خود استفاده می کند و تا کنون تکنولوژی صفحه نمایش های خود را به دلیل قیمت ارزان تر و در دسترس تر بودن تغییر نداده است. البته شرکت های رقیب مانند سامسونگ، از سال 2010 از صفحه نمایش OLED استفاده می کند. تکنولوژی OLED که مخفف Organic light-emitting diode است و به تکنولوژی دیود گسیل نور ارگانیک معروف است، کنتراست قوی تری را در مقایسه با صفحه نمایش های LED ارایه می دهد. این تکنولوژی جدید انرژی موثر بیشتری دارد و هر یک از پیکسل ها روشنایی مستقل خودشان را دارند. اپل  هم اکنون در اپل واچ از صفحه نمایش OLED استفاده می کند اما هنوز خبری از تغییر صفحه نمایش های آیفون و آیپد نیست.

 

به گزارش یک مجله تجاری ژاپنی، اپل به صورت آزمایشی به تامین کنندگان خود اطلاع داده که قصد دارد در سال 2018، صفحه نمایش محصولات خود را به OLED تغییر دهد. دفتر مرکزی این شرکت کوپرتینویی قصد دارد نحوه عملکرد این تکنولوژی را با LED ارزیابی کند تا قبل از استفاده قطعی از این صفحه نمایش، قدم های بعدی خود را مطمئن بردارد. البته نا گفته نماند که محافظت از صفحه نمایش های OLED برای بیش از 200 میلیون گوشی که اپل هر ساله در سرتاسر جهان تولید می کند کار بسیار مشکلی ست. به همین دلیل احتمال می رود که این شرکت به فروش مدل های آیفونی که از صفحه نمایش LED بهره می برند ادامه دهد.

 


انتظار می رود دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ که هم اکنون صفحه نمایش های OLED را به صورت عمده تولید می کنند، تولید صفحه نمایش های آیفون های جدید را بر عهده بگیرند. یکی از تحلیل گران معتقد است که شرکت سامسونگ توانسته نظر اپل را جلب کند تا از تکنولوژی OLED استفاده کند.

در مذاکرات جدید اپل با بخش تولید صفحه نمایش سامسونگ، این شرکت قصد دارد صفحه نمایش های سایز کوچک OLED را برای آیفون های تولیدی سال های آینده استفاده کند که پیش بینی می شود این روند تا سال 2018 به طول بیانجامد. برخلاف تمامی مزیت هایی که صفحه نمایش های LCD دارند، اما صنعت صفحه های نمایش برای پیشرفت به یک نیروی محرک احتیاج دارند. بخش تولید صفحه نمایش های سامسونگ نیز باید با مشتریان صفحه نمایش های OLED قابل اعتماد و جدید خود قراردادهای بلند مدت تنظیم کند تا بتواند از آینده تجارت خود مطمئن شود. اگر اپل در آیفون های بعدی از این تکنولوژی جدید استفاده کند، چرخه صنعت صفحه های نمایش به صورت جهانی بهبود پیدا می کند و منفعت بزرگی را کسب خواهد کرد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل