شبکه های اجتماعی

"NSFW" به چه معنی است و چگونه از آن استفاده می کنید؟

"NSFW" به چه معنی است و چگونه از آن استفاده می کنید؟

"NSFW" به چه معنی است و چگونه از آن استفاده می کنید؟

NSFW مخفف اینترنتی عجیب و غریب همه کاره است که راه یافتن به مقالات اینترنتی و پست های رسانه های اجتماعی را پیدا کرده است. اما NSFW به چه معناست ، از کجا آمده است و چگونه از آن استفاده می کنید؟ نگران نباشید

این مقاله به شما میگوید.

برای کار بیزینسی، امن نیست

مخفف NSFW مخفف عبارت "برای کار بی خطر نیست - “not safe for work" است. NSFW هنگام استفاده صحیح ، هشداری است که نشان می دهد پیوند به یک صفحه وب ، ویدئو ، عکس یا کلیپ صوتی حاوی محتوای نامناسب است. اگرچه این کلمه معمولاً با مستهجن همراه است ، اما اغلب به عنوان برچسب هشدار دهنده برای محتوای خشونت آمیز ، ناپاک ، توهین آمیز یا حتی دارای اتهامات سیاسی استفاده می شود.

با وجود معنای واقعی کلمه (برای کار بی خطر نیست) ، نام اختصاری NSFW برای نجات شما از هر نوع شرمساری عمومی استفاده می شود. شما ممکن است آن را در عنوان یک فیلم YouTube ، در عنوان مقالات الکترونیکی ، یا قبل از پیوند خروجی در وب سایت یا مقاله خبری مشاهده کنید.

در بعضی موارد ، از NSFW استفاده می شود که نشان می دهد یک صفحه وب ممکن است شما را ناراحت کند - این یک کلمه وسیع است که ما با آن سر و کار داریم. در این شرایط ، NSFW بعضی اوقات با یک برچسب "تگ" یا "TW" همراه است. به عنوان مثال ، یک ویدئو که حاوی تصاویر دقیق از جنگ است ، ممکن است با عنوان "NSFW TW: War" یا چیزی شبیه به آن شناخته شود.

اخلاق شناسی و ریشه یابی NSFW

جلوگیری از محتوای نامناسب قبلاً کار نسبتاً آسانی بود. فیلم ها دارای رده بندی R بودند ، مجلات کثیف به این ترتیب نشان داده شدند ، و Maury Show با هشدار که شما باید هر کودک را از اتاق بیرون کنید ، باز شد.

اما در عصر اینترنت ، هر کسی می تواند محتوا ایجاد کند. و همانطور که انتظار دارید ، افراد به ندرت احساس می کنند که عکس ها ، فیلم ها و صفحات وب را به عنوان نامناسب علامت گذاری کنند. (برای عادلانه بودن ، مردم معمولاً محتوای "نامناسب" خود را در اجتماعاتی ارسال می کنند که در آن محتوای مناسب در نظر گرفته شود.)

از این زاویه ، NSFW به عنوان یک تجسم مدرن از "این نمایش شامل صحنه هایی است که ممکن است برخی بینندگان را اذیت کند." استفاده می شود.

همانطور که توسط VICE گزارش شده است ، کلمه NSFW از فرهنگ انجمن Snopes.com گسترش می یابد. در سال 1998 ، یک زن در انجمن آمد و شکایت کرد که کاربران باید پست های نامناسب را با عنوان "NFBSK" برچسب بزنند - "نه برای بچه های مدرسه انگلیس." 

شاید او باید نسخه ای از نرم افزار Net Nanny را بخرد.

به هر حال ، این شکایت به شوخی Snopes مبدل شد ، که چنان خسته کننده بود که Snopes تصمیم به ایجاد یک انجمن NFBSK گرفت.

NFBSK به عنوان یک شوخی محبوبیت پیدا کرد ، اما این مسئله به یک مشکل جدی پرداخت که کلمات دیگر نتوانستند آن را توصیف کنند. اینترنت کثیف است ، اما همه جا است. با گذشت زمان ، NFBSK به آرامی راهپیمایی خود را به تالارهای گفتگو و اتاق های گفتگوی بی شمار کرد. آن را به "NSFW" ساده کرد ، و اکنون در فرهنگ لغت موجود است!

چه موقع می گویید NSFW؟

برخلاف نظرات برخی دیگر ، استفاده از کلمه NSFW بسیار آسان است. می توانید از آن به عنوان برچسب استفاده کنید ، یا می توانید از آن به عنوان مخفف کلمه ای در یک جمله استفاده کنید.

به عنوان یک برچسب ، NSFW تنها در صورتی مفید است که قبل از محتوای نامناسب ارسال شده توسط شما باشد. متعلق به عنوان ایمیل ، پست Reddit یا وب سایت است. اگرچه وب سایت هایی مانند YouTube دوست دارند به طور خودکار پخش فیلم ها به آن ها برچسب نسبت دهند، اضافه کردن "NSFW" به عنوان فیلم های نامناسب هنوز ایده خوبی است.

و بله ، شما باید این کار را برای پیام های متنی نیز انجام دهید. کافیست "NSFW" را به پیام هایی اضافه کنید که حاوی پیوندهایی به محتوای نامناسب هستند. اگر عکس یا فیلم را به یک پیام وصل می کنید ، از گیرنده سؤال کنید که آیا آنها می توانند محتوای NSFW را قبل از زدن دکمه ارسال دریافت کنند یا خیر. (اگر فکر می کنید این باعث ناراحتی آنها می شود ، به هیچ وجه لازم نیست محتوای نامناسب را برای آنها ارسال کنید.)

به عنوان یک کلمه اختصاری کلمه ای ، شما به سادگی از NSFW استفاده می کنید که به صورت دستوری به عنوان "برای کار امن نیست" است. اگر کسی برای شما یک پیوند ارسال می کند ، برای مثال ، می توانید بپرسید ، "آیا این NSFW است؟"

ما قبلاً در این مقاله عبارت SFW (بی خطر برای کار) را ذکر کردیم. مانند NSFW ، کلمه SFW می تواند به عنوان برچسب یا به عنوان مخفف کلمه ای استفاده شود. می توانید پیام ها ، ایمیل ها یا پیوندها را به عنوان SFW برچسب گذاری کنید ، و می توانید از دوستان خود سوالاتی را بپرسید ، "آیا این SFW است؟"

اکنون که می دانید کلمه NSFW را چگونه می شناسید و استفاده می کنید ، چرا واژگان اینترنت خود را با برخی دیگر از کلمات دلپذیر گسترش ندهید؟ مانند NSFW ، کلمات اختصاری مانند TLDR و FOMO که در اینترنت و فضای چت زیاد استفاده می شوند!

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل