Remix Reels چیست | قابلیت جدید اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک

Remix Reels چیست | قابلیت جدید اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک

قابلیت Remix Reels چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قبل از بررسی کاربردها، در ابتدا به این سوال پاسخ می‌دهیم که Remix Reels چیست. این قابلیت که به تازگی وارد اینستاگرام شده است، به شما امکان می‌دهد تا از طریق اینستاگرام، واکنش‌ها،duet  یا ویدیوهای دونفره و مواردی از این دست را ضبط کنید. اپلیکیشن تیک تاک نیز از چنین قابلیتی استفاده می‌کند. حالت Remix Reels در اینستاگرام برای هر دو سیستم‎عامل‌های گوشی‌های آیفون و اندروید در دسترس است و هدف آن ضبط فیلمها به‌صورت موازی است. در واقع کاربران از این ویژگی در شبکه‌های اجتماعی به منظور برقراری ارتباط با هنرمندان مورد علاقه خود، تولید محتوا‌های خنده دار و حتی آموزش استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های Remix Reels چیست؟

قابلیت Remix Reels جدیدترین ویژگی ویرایش ویدیو در اینستاگرام است که به کاربران امکان می‌دهد از اتفاقات و واکنش‌های خود ویدیو بسازند. در حالی که این ویژگی به تازگی برای اینستاگرام اضافه شده است اما کاربران قبلا مورد مشابه به آن را در تیک تاک دیده‌ بودند. در واقع در پاسخ به این سوال که Remix Reels چیست می‏توان گفت که این قابلیت، بسیار شبیه به ویژگی Duet TikTok است. اینستاگرام تصمیم گرفته تا برای جلب رضایت کاربران خود از این قالب جدید برای ضبط واکنش‌های کمدی، همکاری‌ها و چالش‌ها استفاده کند. کاربران با استفاده از این ویژگی جدید در اینستاگرام می‌توانند محتوایی بسیار جذاب‌تر تولید کنند.

 

آیکون Reels درست کنار قابلیت Reel قرار دارد و کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از این ویژگی، ویدیوهای ریمیکس ‌شده از هر ویدیو، یک ریلز در اینستاگرام بسازند. البته زمانی می‌توان چنین کاری انجام داد که سازنده ویدیوی اصلی به دیگران اجازه دسترسی به این امکان را داده باشد. با فعال‌سازی قابلیت ریمیکس ریلز دیگران اجازه خواهند داشت که روی ویدیوهای ساخته ‌شده یک کاربر ریمیکس‌های خود را بسازند. اگر ویدیویی با استفاده از ویژگی ریلز ریمیکس ساخته شود، ویدیوی اصلی در قسمت چپ صفحه و ویدیوی ریلز جدید در قسمت راست صفحه به نمایش گذاشته می‌شود.

آموزش استفاده از حالت ریمیکس ریلز

پس از این که دریافتیم Remix Reels چیست، بهتر است به آموزش استفاده از آن بپردازیم. برای استفاده از ریمیکس ریلز شما باید ابتدا به محتوای Instagram Reels دسترسی داشته باشید و ویدیویی را که می‌خواهید آن را مجددا ریمیکس کنید، انتخاب کنید. ابتدا باید برنامه را باز کنید و سپس روی سربرگ Reels ضربه بزنید. پس از انتخاب ویدیوی مورد نظر خود روی سه نقطه در سمت راست پایین صفحه کلیک کرده و سپس گزینه "Remix this video from Reels" را انتخاب کنید.

برای ضبط کردن ویدیو، باید دکمه‌ای را که نماد clapper یا ضبط دارد، فشار داده و سپس اندکی نگه دارید. پس از انجام این کار، ویدیو پخش می‌شود و گزینه‌هایی برای اضافه کردن متن، شکلک‌ها، GIF، ضبط صدا، برش کلیپ و مواردی از این دست نیز ظاهر می‎شوند. پس از اعمال ویرایش‌های مورد نظر، برای به اشتراک‌گذاری ویدیو، باید روی "share" کلیک کنید.

برای انتشار ویدیوهای خود می‌توانید دوئت یا ویدیوی دو نفره خود را در Reels یا در قسمت استوری‌ها به اشتراک بگذارید. پس از اتمام ضبط، استفاده صحیح از کپشن، متن و هشتگ‌های اختصاصی خود را که به دیده شدن بیشتر ویدیو کمک می‌کنند فراموش نکنید. در صورت لزوم می‌توانید کاوری جدا برای فیلم خود بگذارید. سپس بر روی "share" کلیک کنید. اگر قصد دارید تا بعدها ویدیو خود را به اشتراک بگذارید فراموش نکنید که باید آن را ذخیره کنید.

روش فعال یا غیرفعال کردن ویژگی Remix Reels چگونه است؟

به تنظیمات اینستاگرام خود بروید و قسمت حریم خصوصی یا "Privacy" را انتخاب کنید. سپس روی "Reels " کلیک کنید. برای فعال کردن باید گزینه "Enable Remix" را بزنید. با انجام این کار قابلیت ریمیکس ریلز برای شما فعال می‌شود. بسته به منطقه و نوع دستگاه شما Reels ممکن است در منو برایتان ظاهر نشود. در این حالت باید از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

فعال کردن قابلیت Remix Reels برای ویدیوهای ریلز قبلی

یکی دیگر از موارد مرتبط با آموزش استفاده از قابلیت Remix Reels، چگونگی فعال‌سازی این قابلیت برای ویدیوهای ریلز قبلی است. اگر با باز کردن ویدیوهای ریلز گزینه Remix This Reel در منویی که باز کرده‌اید وجود ندارد، باید ریلز قدیمی موجود در اینستاگرام را باز کنید و آیکون سه نقطه در قسمت پایین و سمت راست صفحه را بزنید. سپس باید روی گزینه Enable Remixing کلیک کنید. به این ترتیب به دیگران اجازه می‌دهید تا بتوانند از قابلیت ریلز ریمیکس اینستا برای ویدیوهای شما استفاده کنند. 

در صورتی که پست‌هایی را در گذشته به اشتراک گذاشته باشید و هم اکنون قصد ریمیکس کردن آن‌ها را داشته باشید این امکان فراهم نخواهد بود و نمی توانید گزینه Remix this Reel را مشاهده کنید. بنابراین لازم است تا در چنین مواردی این گزینه را به صورت دستی فعال کنید. برای این کار یکی از پست‌های قدیمی خود را باز کرده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ·         پس از باز کردن ریلز قدیمی، برای فعال کردن ریمیکس ریلز اینستاگرام روی سه نقطه‌ای که در قسمت پایین و سمت راست قرار گرفته است کلیک کنید
  • ·         حال گزینه Enable Remixing را فعال کنید. توجه داشته باشید که با فعال کردن این گزینه سایرین نیز می‌توانند ریلز شما را ریمیکس کنند
  • سپس می‌توانید سایر مراحل قسمت قبل را انجام داده و به ریمیکس ریلز مورد نظر بپردازید

روش غیر فعال کردن ریمیکس ریلز

در صورتی که قصد غیر فعال کردن Remix Reels را برای یکی از ویدیو‌های ریلز دارید می‌توانید ابتدا ویدیوی مورد نظر را باز کرده و سپس روی سه نقطه‌ای که در قسمت پایین قرار گرفته کلیک کنید. سپس گزینه Disable Remixing را انتخاب کرده و برای تایید اینستاگرام مجددا روی Disable کلیک کنید. 

آموزش استفاده از قابلیت ریمیکس ریلز

پس از این که دریافتیم روش فعال و غیرفعال کردن Remix Reels چیست، باید بدانیم که روش استفاده از قابلیت ریمیکس ریلز اینستا بسیار ساده است. ابتدا باید ویدیوی Reel موردنظر خود را از میان ویدیوهای ریلز قبلی خود یا از ویدیوی ریلز کاربران دیگر انتخاب کنید. البته به شرطی که کاربر مورد نظر اجازه دسترسی به این امکان را به دیگران فعال داده باشد. در مرحله اول باید وارد قسمت "Reels" شوید. روی آیکون سه نقطه در قسمت بالا و سمت راست برنامه کلیک کرده و گزینه Remix This Reel را انتخاب کنید.

پس از ضبط ویدیوی خود می‌توانید با انتخاب افکت‌ها، تایمر و دیگر امکانات مربوط به ضبط ویدیو، ویدیوی ساخته‌شده را ادیت کنید. با کلیک روی آیکون میکروفون، امکان ضبط صدای روی ویدیو فراهم می‌شود. پس از اتمام روند تدوین ویدیویی که ساخته‌اید، گزینه Next را انتخاب کنید و پس از نوشتن کپشن و انتخاب عکس مربوط به کاور ویدیو آن را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب می‌توانید از قابلیت جدید و جالب ریمیکس ریلز بهره‌مند شوید.

ساخت ویدیوهایی خلاقانه با قابلیت Remix Reels اینستاگرام

در این مطلب دریافتیم که Remix Reels چیست و چه قابلیت‌هایی دارد. اینستاگرام همواره با اضافه کردن امکانات و ویژگی‌های خود در پی آن است تا از رقبای خود پیشی بگیرد. کاربران با استفاده از قابلیت‌های مختلف اینستاگرام می‌توانند محتواهای خلاقانه‌تر و جذاب‌تری تولید کنند. قابلیت Remix Reels نیز پتانسیل این را دارد تا با آن بتوانید ویدیوهایی وایرال بسازید و در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل