نحوه فعال کردن ریلز اینستاگرام

در پنجم اوت سال ۲۰۲۰ (مرداد سال 1400)، اینستاگرام ویژگی ویدیوی کوتاه خود به نام «ریلز اینستاگرام» را منتشر کرد. هدف اینستاگرام از افزودن این قابلیت، رقابت با اپلیکیشن‌های پرمخاطبی مانند «تیک تاک» است. فعال کردن ریلزاینستاگرام مشابه اپلیکیشن «تیک تاک» به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق دوربین اینستاگرام ویدیوهای کوتاه ۱۵ تا ۶۰ ثانیه‌ای همراه با موزیک‌های دلخواه و افکت‌های خاص ضبط کنند و سپس آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این مطلب قصد داریم تا نحوه فعال کردن ریلز اینستاگرام را به صورت گام به گام آموزش دهیم.

درباره قابلیت ریلز اینستاگرام بیشتر بدانیم :

اینستاگرام قابلیت ریلز را ابتدا از نوامبر سال ۲۰۱۹ در برزیل آزمایش کرد. سپس این قابلیت را برای کاربران در ۵۰ کشور مختلف در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، فرانسه، آلمان، انگلستان، ژاپن و استرالیا در دسترس قرار داد. ممکن است شما هنوز این قابلیت ریلز اینستاگرام را در برنامه خود پیدا نکرده باشید. خوشبختانه این ویژگی فقط برای کاربران منتخب نیست و شما نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. حال باید برای فعال کردن ریلزاینستاگرام چه کنیم؟

روش فعال کردن ریلز اینستاگرام 

اینستاگرام نحوه فعال کردن ریلز را از زمان راه اندازی آن برای کاربران خود بسیار آسان کرده است. فعال کردن ریلز اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا با استفاده از این روش، نرخ تعامل محتوای خود را بالا ببرید و اکانت شما را به تعداد کاربران بیشتری نمایش می‌دهد. ریلز ایستاگرام همانند تمام فرمت‌های ایستاگرام مثل پست و استوری در بخش مخصوص به خود به نام «Reels» نشان داده می‌شود. این قابلیت برای کاربران ‌داخل ایران به‌راحتی قابل دسترسی نیست. ما در اینجا یکی از ساده‌ترین راه‌های فعال کردن ریلزاینستاگرام را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فعال کردن ریلز اینستاگرام برای کاربران داخل ایران 

یکی از ساده‌ترین راه‌های فعال کردن قابلیت ریلز برای کاربران داخل ایران، استفاده از اکستنشن کروم است. در این روش به سیستم کامپیوتر نیاز دارید. از طریق سیستم کامپیوتر خود وارد مرورگر کروم شوید و سپس اکستنشن inssist را دانلود کرده و آن را به مرورگر کروم سیستم خود اضافه کنید.

 پس از دانلود کردن این اکستنشن بر روی گزینه «Add to chrome» کلیک کنید و در قسمت پایان کادر باز شده گزینه «Add extension» را بزنید تا اکستنشن به کروم افزوده شود. پس از اتمام نصب، اکستنشن در قسمت نوارابزار در بالای کروم نشان داده می‌شود.حال بر روی اکستنشن مورد نظر کلیک کرده، سپس نام کاربری و پسورد اینستاگرام خود را وارد کنید. بعد از وارد شدن به اکانت اینستاگرام خود می‌توانید با انتخاب ریلز اولین ریلز خود را منتشر کنید.

برای اولین استفاده از قابلیت ریلز، روی علامت «+» همانند منتشر کردن پست کلیک کنید. حال میبینید که گزینه ریلز به اینستاگرام شما اضافه شده است که می‌توانید با استفاده از آن محتوای ریلز تولید کنید.در دفعات بعد برای استفاده از این قابلیت، روی «Reels» کلیک کرده و ریلز قبلی خودتان را باز کنید. 

سپس در بالا سمت راست روی علامت دوربین کلیک کرده و به عنوان مثال یکی از ویدیوهای از قبل انتشار داده خود را ریلز کنید. بعد از آن گزینه «Add» را انتخاب کرده و کپشن نویسی و دیگر مراحل را مانند سایر محتواها انجام دهید.

اگر به کامپیوتر دسترسی ندارید و می‌خواهید که این قابلیت را در تلفن همراه خود فعال کنید، ابتدا باید اپلیکیشن «kiwi browser» را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. بعد از باز کردن این اپلیکیشن کلمه «inssist» تایپ کرده و آن را پیدا کنید. با نصب این اکستنشن بر روی مرورگر می‌توانید به اینستاگرام بر روی مرورگر دسترسی پیدا کنید. سایت را باز کنید و بر روی دکمه «get free plugin» کلیک کنید و سپس بر روی گزینه «Add to chrome» بزنید. حال این اکستنشن بر روی مرورگر شما نصب شده و می‌توانید اینستاگرام را با همه ویژگی‌هایش و به صورت آپدیت داشته باشید.

تولید محتوا با فعال کردن ریلز اینستاگرام 

همان‌طور که می‌دانید کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت دارند. اگر شما نیز علاقه‌مند به فعالیت در این شبکه اجتماعی هستید، می‌توانید با فعال کردن ریلزاینستاگرام به تولید محتوا بپردازید و آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. از آنجاییکه افراد بسیاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت دارند، تولید محتوا در آن یکی از بهترین راه‌های جذب دنبال‌کننده و تبلیغات است. با استفاده از قابلیت ریلز، می‌توانید برای محصول و محتوای خود بازاریابی کنید و نرخ تعامل را بالا ببرید. در نتیجه اکانت شما به کاربران بیشتری نشان داده خواهدشد.  

اگر صاحب کسب و کار آنلاین هستید و محصول خود را از طریق اینستاگرام بازاریابی می‌کنید، تولید محتوای یکنواخت روش مناسبی برای جذب مشتری نیست. فعال کردن ریلز اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا با ساخت ویدیوهای کوتاه و جذاب، محصولات و خدمات خود را به روش‌های دیدنی‌تری به مخاطبان معرفی کنید. ویدیوهای ریلز نسبت به فرمت‌های دیگر اینستاگرام جذاب‌تر بوده و به کاربران بیشتری نشان داده می‌شود. 

ممکن است این سوال پیش آید که چرا تا به حال ریلز اینستاگرام را ندیده‌اید؟

همان‌طور که در قبل اشاره کردیم، قابلیت ریلز اینستاگرام در برخی از کشورها فعال شده و برای کاربران داخل ایران غیرقابل استفاده بوده و فعال نیست. برای بسیاری از کاربران پس از بروزرسانی برنامه اینستاگرام این قابلیت، فعال شد. اگر اینستاگرام شما آپدیت نیست، ابتدا آن را بروزرسانی کنید؛ حال اگر باز هم قابلیت ریلز برای شما فعال نشد، می‌توانید با استفاده از روش‌های گفته شده در بالا و یا استفاده از فیلترشکن آن را فعال کنید.

فعال کردن ریلز اینستاگرام با قند شکن غیررایگان

یکی از راه‌های فعال کردن ریلزاینستاگرام، استفاده از قندشکن غیررایگان است. شما با استفاده از قندشکن غیررایگان می‌توانید آی پی خود را به یکی از کشورهایی که در لیست کشورهای فعال شده‌ی قابلیت ریلز قرار دارند، تغییر دهید. پس از این کار به مدت یک تا ده روز صبر کنید تا ریلز برای شما فعال شود. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت اینستاگرام و پس از فعال شدن ریلز بدون روشن بودن قندشکن وارد اکانت اینستاگرام خود نشوید. تا زمانی‌که شما از قندشکن استفاده کنید، قابلیت ریلز برای شما فعال خواهد بود. دانستن اینکه حائز اهمیت است که این روش یک را ناامن برای فعال کردن ریلز اینستاگرام است.

سخن آخر 

اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت ریلز به این اپلیکیشن پرطرفدار، محبوبیت بیشتری نزد کاربران یافت. پس از محدود شدن «تیک تاک»، اینستاگرام با این قابلیت توانست کاربران علاقه‌مند به دیدن ویدیوهای جذاب و چالش‌برانگیز و درعین حال کوتاه، به سوی خود جذب کند. اگر صاحب فروشگاه اینستاگرامی هستید، با فعال کردن ریلز اینستاگرام و تولید محتوای جذاب کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کنید.اگر مطلب «فعال کردن ریلز اینستاگرام» برای شما مفید بود، آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید و نظر خود را برای ما بنویسید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل