خودرو

پیشگاموبیل:پژو 3008 مدل 2017

پیشگاموبیل:پژو 3008 مدل 2017

تفاوتش با مدل قبلی این است که اتومبیل حالا کراس‌اوری است . پژو ۳۰۰۸ دارای پلت‌فرم EMP2 شرکت پژو است که علاوه بر افزایش ۸ سانتی‌متری در طول، نسبت به مدل قبلی ۱۰۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته است. عرض و ارتفاع این اتومبیل همانند گذشته است؛ اما فاصله کف اتومبیل از سطح زمین حالا به ۲۲ سانتی‌متر رسیده تا انتظارات شما از یک شاسی‌بلند پیشرفته را برآورده کند.

بررسی  این کراس‌اور قبلاً در اکتبر سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه پاریس با اتومبیل کانسپت کوآرتز انجام شده است. در این اتومبیل شاهد لبه‌های تیز هستیم که حیلی بهتر از نسل اول است. ظاهر این اتومبیل برجسته‌تر و عضلانی‌تر شده است. این کراس‌اور حالا به رقابت با کیا اسپورتیچ، هیوندای توسان، نیسان قشقایی، فولکس‌واگن تیگوآن، رنو کجار و غیره می آید.

با توجه به طول بیشتر، فاصله بین دو محور با افزایش ۶۲ میلی‌متری به ۲۶۷۵ میلی‌متر تبدیل شده که باعث شده فضای قرار گرفتن پاها در عقب افزایش یابد. همچنین بازوی صندلی‌های جلو و عقب به ترتیب ۱۷ و ۴ میلی‌متر بیشتر شده است. علاوه بر این، ظرفیت صندوق عقب این کراس‌اور تقریباً ۹۰ لیتر افزایش یافته است.

 



در داخل کابین شاهد بخش ابزار کاملاً دیجیتالی و سفارشی ۱۲.۳ اینچی هستیم که در قسمت بالا قرار گرفته و دارای ۵ حالت مختلف برای کاربران است. از آنجا که فرمان کمی پایین‌تر آمده، بخش ابزار واضح‌تر دیده می‌شود. سیستم اینفوتیمنت این اتومبیل از یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی به سبک تبلت بهره می‌برد.

شرکت پژو برای نخستین بار از یک سیستم صوتی مجهز به ۱۰ بلندگو، بلندگوی بم و یک تقویت کننده ۱۲ کانالی در این کراس‌اور استفاده خواهد کرد.
خریداران این اتومبیل می‌توانند موتور دلخواه خود را از میان گزینه‌های متنوع موتورهای دیزلی و بنزینی ۳ و ۴ سیلندری که ارائه می‌شود، انتخاب کنند:

موتور ۱.۲ لیتری  PureTech 130 S&S با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعتی در حالت استاندارد

موتور ۱.۲ لیتری  PureTech 130 S&S با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعتی

موتور ۱.۶ لیتری THP 165 S&S با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعتی

موتور ۱.۶ لیتری BlueHDi 100 S&S BVM5

موتور ۱.۶ لیتری BlueHDi 120 S&S با جعبه دنده دستی ۶ سرعتی در حالت استاندارد

موتور ۱.۶ لیتری BlueHDi 120 S&S با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعتی

موتور ۲.۰ لیتری BlueHDi 150 S&S با جعبه دنده دستی ۶ سرعتی

موتور ۲.۰ لیتری BlueHDi 180 S&S  با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعتی

این اتومبیل که قرار است در فرانسه و در کارخانه سوژوی پژو تولید شود، قرار است اوایل ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه پاریس رونمایی و مدتی بعد در همان ماه در سراسر جهان عرضه شود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل