بازی ترفند

کاهش پینگ بازی | روشی برای افزایش سرعت و کیفیت بازی‌های آنلاین

کاهش پینگ بازی | روشی برای افزایش سرعت و کیفیت بازی‌های آنلاین

پینگ کمتر، لذت بیشتر

یکی از مشکلات رایج پیش روی علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین، بالا بودن پینگ بازی است. این امر موجب کاهش سرعت و کیفیت بازی می‌شود. در نتیجه، بازیکن نمی‌تواند باندازه کافی از بازی لذت ببرد. گیمرها کم و بیش همیشه به دنبال راهی برای کاهش پینگ بازی می‌گردند. اهمیت کاهش پینگ در این است که مستقیما روی عملکرد بازیکن تاثیر می‌گذارد. بنابراین، پایین بودن پینگ بازی از اهمیت بالایی برخوردار است و گاهی بالا بودن پینگ می‌تواند مشکل بزرگی باشد. خوشبختانه مشکل پینگ بالای بازی به سادگی قابل حل است.


چگونه پینگ بازی را کاهش دهیم

برای کاهش پینگ بازی‌های آنلاین، کافی است چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید. اما توجه داشته باشید که این مراحل باید به درستی رعایت شوند. در این صورت، می‌توانید بدون هیچ زحمتی از بازی مورد نظر خود لذت ببرید و تجربه متفاوتی کسب کنید.

اول از همه...

تست سرعت. قبل از اقدام به کاهش پینگ، در صورت امکان، سرعت دستگاه خود را امتحان کنید. حتی بهتر است این کار را چند بار و در ساعات مختلف شبانه روز انجام دهید. اغلب اوقات، یک مجموعه آزمایش مناسب، میتواند شما را به مسیر درست هدایت کند. این شروع کارشما برای کاهش پینگ بازی است.

 به عنوان مثال، اجرای تست سرعت روی رایانهای که به مودم متصل است و مقایسه نتایج به دست آمده با آنچه در هنگام اتصال به روتر مشاهده میشود، ممکن است نشان دهد به کامپیوتر جدید نیاز دارید. 

به این منظور، ابزار رایگان بسیاری روی فضای وب به اشتراک گذاشته شده است. از جمله این موارد میتوان به وبسایتهای Ookla Speedtest، SpeeOf.me و SpeedSmart مراجعه کنید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که از هر ابزار تست سرعتی که استفاده میکنید، بهتر است ابتدا سیستم خود را ریبوت کنید.  سپس یک کابل اترنت بردارید و لپتاپ یا سیستم خانگی خود را مستقیماً به روتر وصل کنید.

پس از اجرای تست سرعت، میتوانید از این روشها برای کاهش پینگ بازی استفاده کنید:

اجبار به بستن نرم‌افزار

یکی از کارهای مفیدی که برای کاهش پینگ بازی می‌توان انجام داد، بستن نرم‌افزارهای پس زمینه است. این کار به کاهش بار دستگاه نیز کمک می‌کند. اگر هنگام بازی متوجه شدید در اتصال به سرور بازی مشکلی ندارید اما بازی به درستی اجرا نمی‌شود، ممکن است بخاطر افزایش بار دستگاه باشد. پیش از شروع هر بازی آنلاین، حتما تمام برنامه‌های پس زمینه را ببندید. این کار باعث کاهش پهنای باند مصرفی دستگاه می‌شود، چرا که بسیاری از این برنامه‌ها به شکل پنهانی از اینترنت استفاده می‌کنند.

بهترین روش برای بستن برنامه‌های پس زمینه، استفاده از Task Manager است. 

نکته مهم دیگر این که اگر از تورنت استفاده میکنید، قبل از شروع بازی حتما آن را خاموش کنید.

خاموش کردن بروزرسانی خودکار

اگرچه بروزرسانی برای رایانههای جدید اهمیت زیادی دارد، اما کمی تأخیر اشکالی ندارد. قبل از شروع کردن هرگونه بازی آنلاین، حتما آپدیت رایانه خود را خاموش کنید. بروزرسانی دستگاه، پهنای باند زیادی را به خود اختصاص میدهد. در نتیجه، خاموش کردن آن باعث کاهش پینگ بازی میشود.

در ضمن، مراقب آپدیت انتی ویروس نیز باشید. آنتی ویروسها مدام آپدیت میشوند و بخش عظیمی از پهنای باند را به خود اختصاص میدهند. 

ریست کردن تنظیمات شبکه

اگر برای اتصال به سرور بازی از مودم استفاده میکنید، راهاندازی مجدد روتر میتواند به کاهش پینگ بازی کمک کند. کافیست روتر خود را خاموش کرده و بعد از چند دقیقه دوباره روشن کنید. ریست کردن روتر حافظ پنهان آن را پاک میکند.

همچنین، تنظیمات شبکه را میتوان با وارد شدن به پنل مدیریت روتر ریست کرد. پاک کردن حافظه کش از این طریق میتواند مانع از افزایش پینگ بازی شود.

تمیز کردن کامپیوتر

این کار را خودتان شخصا باید انجام دهید. کامپیوتر خود را تمیز کنید. لایههای خاک، مانع از تهویه مناسب میشوند و در نتیجه، دستگاه داغ میکند. این امر باعث کاهش کارایی سیستم میشود. داغ شدن آداپتور روتر میتواند  نیزاز دلایل افزایش پینگ بازی باشد.

استفاده از اتصالات کابلی

در بسیاری از مواقع، اینترنت وایرلس شما عامل عدم برقراری اتصال مناسب است. این مشکل، به خصوص در صورتی که دستگاه شما تنها دستگاه متصل به روتر نباشد، بسیار رایج است. در این موارد، روتر بستههای داده را جمعآوری میکند و در نتیجه، سرعت بستههای شبکه کاهش مییابد و پینگ، بالا میرود.

بهترین و سادهترین راه برای حل این مشکل، برقراری اتصال سیمی برای انجام بازیهای آنلاین است. به این ترتیب، یک اتصال پایدار و بهینه برقرار خواهد شد. مهمتر اینکه در این شرایط، موردم اینترنت همواره به دستگاه نزدیک است و در نتیجه، اتصال برقرار شده در طول بازی ضعیف نمیشود. استفاده از اتصالات کابلی،  قطعاً باعث بهبود اتصال به اینترنت خواهد شد.

استفاده از نرمافزارهای کاهش پینگ

در صورتی که با انجام عملیات ذکر شده، به پینگ مورد نظر خود دست پیدا کردید، کار تمام است. اما اگر فکر میکنید پینگ بازی همچنان بالاست، پیشنهاد ما استفاده از نرمافزاهای کاهش پینگ است. 

اختصاص یک مسیر برای اتصال به سرور بازی، نهایت کاری است که برای کاهش پینگ بازی میتوانید انجام دهید. 

نرمافزارهای کاهش پینگ مثل Kill Ping، با ارائه یک مسیر اختصاصی برای انتقال دادههای بازی و برقراری امنیت کامل برای حضور آنلاین، همین کار را انجام میدهد. همچنین، این نرمافزارها از اطلاعات شما در برابر تهدید هکرها محافظت میکند. هیچ بازیکنی دوست ندارد اطلاعاتش حین بازی هک شود و تمام زحماتش از بین برود.

بنابراین، بهترین توصیه ممکن برای کاهش پینگ بازیهای آنلاین، ارائه یک مسیر اختصاصی برای اتصال به سرور بازی است. این کار قطعا تفاوت بسیاری ایجاد میکند.

شد که شد، اگر نشد...

اگر تمام عملیات ذکر شده را انجام دادهاید و هنوز پینگ بدی دارید، تنها کاری که از دستتان بر میآید این است که با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید. ISP شما معمولاً قادر خواهد بود مشکلات احتمالی را از راه دور تشخیص داده و برطرف کند. این کار باید باعث بهبود اتصال شما بشود، اما اگر ایراد از اتصال شما نیست و هنوز از افزایش پینگ بازی رنج میبرید، شاید بهتر باشد از خدمات شرکت دیگری استفاده کنید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل