بازی

تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای گیمرها با بهترین بازی های راک استار گیمز

تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای گیمرها با بهترین بازی های راک استار گیمز

تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای گیمرها با بهترین بازی های راک استار گیمز

بدون شک بسیاری از گیمرها خاطرات هیجان‌انگیز زیادی با بازی‌های استودیوی بازی‌سازی راک استار گیمز دارند. این استودیو آثار موفقی مانند سری بازی‌های GTA و Red Dead Redemption را در کارنامه خود دارد و بسیاری از گیمرها ساعت‌ها وقت خود را صرف تجربه کردن بازی‌های این استودیو می‌کنند. با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین بازی های راک استار گیمز بپردازیم.

استودیو راک استار گیمز؛ خالق خاطره‌انگیزترین بازی‌های جهان باز

استودیو راک استار گیمز یکی از معروف‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی به شمار می‌رود. این استودیو سال 1998 در شهر نیویورک تاسیس شد. شهرت راک استار گیمز با انتشار بازی GTA III آغاز شد و به این ترتیب در تولید بازی‌های جهان باز گامی بلند برداشت. لازم به ذکر است که این استودیو قبل از اینکه مجموعه بازی‌های مشهور خود را بسازد، چند بازی دیگر ساخته بود که به اندازه GTA محبوبیت پیدا نکردند.

در سال 2003 راک استار گیمز حق نشر بازی Max Payne 2 را از شرکت سازنده آن یعنی Remedy Entertainment خریداری کرد. به این ترتیب نام راک استار گیمز بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. اما این استودیو تصمیم گرفت که کیفیت بازی‌های خود را به خاطر کمیت کاهش ندهد. به همین دلیل راک استار گیمز تمرکز خود را بر روی افزایش کیفیت چند فرانچایز گذاشته و خاطره‌انگیزترین بازی‌ها را تولید کرد.

بهترین بازی های راک استار گیمز کدام‌اند؟

بیشتر بازی‌های استودیو راک استار گیمز شامل بازی‌های سبک شوتر و جهان باز هستند و معمولا در چند نسخه و دنباله ساخته شده‌اند. برخی از آن‌ها به شهرت جهانی رسیده و در میان بهترین بازی‌های ویدیویی قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که بازی‌های جهان باز راک استار گیمز به شدت جذاب و اعتیادآور هستند. همچنین این استودیو همیشه تلاش کرده تا هر دنباله‌ای که می‌سازد از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به نسخه‌های قبلی داشته باشد.

از جمله بهترین بازی های راک استار گیمز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سری بازی‌های GTA
  • بازی Max Payne 3
  • سری بازی‌های Red Dead Redemption

سری بازی‌های GTA؛ از محبوب‌ترین بازی‌های راک استار گیمز

نقطه عطف استودیو راک استار گیمز در صنعت گیمینگ سری بازی‌های GTA بوده است. اولین بازی از این سری در سال 1997 و دومین بازی در سال 1999 منتظر شدند. باید بدانید که هر دوی این بازی‌ها دوبعدی بودند. اما GTA III اولین بازی از این سری بود که از حالت دوبعدی به حالت سه‌بعدی تغییر کرد. به همین دلیل شهرت این مجموعه بازی و راک استار گیمز از این بازی آغاز شد. بنابراین می‌توان گفت بهترین بازی‌های مجموعه GTA در استودیو راک استار گیمز نسخه‌های منتشر شده از GTA III به بعد هستند.

بازی GTA III

بازی GTA III شروع قدرت‌نمایی استودیو راک استار گیمز بود که به یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌ها از سری GTA تبدیل شد. دنیای داخل این بازی که یکی از معروف‌ترین بازی‌های جهان باز به شمار می‌رود، نسبتا به نسخه‌های بعدی این بازی بسیار کوچک‌تر است. اما نسبت به زمان خود گرافیک بسیار خوبی دارد. در این بازی طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها وجود دارد و خودروهایی مخفی وجود دارد که فقط با پیدا کردن آن‌ها در بازی می‌توان این خودروها را آزاد کرد. این بازی به دلیل اینکه در بازی‌های جهان باز تحول بزرگی ایجاد کرد، از شاهکارهای راک استار گیمز به شمار می‌رود.

بازی GTA: Vice City

بازی GTA: Vice City یک سال بعد از GTA III برای کامپیوتر پلی‌استیشن 2 منتشر شد و به شدت طرفدار پیدا کرد. این محبوبیت به جایی رسید که بازی GTA: Vice City به پرفروش‌ترین بازی ویدیویی سال 2002 تبدیل شد. بازی GTA: Vice City نسبت به نسخه قبلی این سری پیشرفت بسیار زیادی داشت. داستان این بازی درباره شخصی به نام تامی ورسیتی است که به‌تازگی از زندان آزاد شده و به خاطر یک دوست قدیمی حاضر می‌شود تا یک معامله مواد مخدر انجام دهد.

معامله تامی با یک حمله مسلحانه به هم می‌خورد؛ همچنین همه پول‌ها و مواد مخدر ناپدید می‌شوند. تامی در طول بازی تلاش می‌کند تا پول گمشده و عاملین آن حمله مسلحانه را پیدا کند. در این بازی می‌توان برخی از مکان‌های تجاری مانند استودیوی فیلمسازی را خریداری کرد.

بازی GTA: San Andreas

بازی GTA: San Andreas دو سال بعد از نسخه قبلی توسط راک استار گیمز منتشر شد که تغییرات بسیار زیادی نسبت به نسخه قبلی در آن دیده می‌شود. از جمله این تغییرات قابلیت شنا کردن است که در نسخه‌های قبلی چنین قابلیتی وجود نداشت. همچنین قابلیت راندن انواع هواپیما و دوچرخه نیز به بازی اضافه شد.

داستان این بازی درباره یک جوان سیاه‌پوست به نام کارل جانسون یا CJ است. سی جی پس از چند سال دوری از خانواده خود به شهر لوس سانتوس برمی‌گردد تا در خاک‌سپاری مادر خود شرکت کند. اما با بازگشت به این شهر وارد مسائل خانوادگی، گانگستری و موارد دیگر می‌شود. به طور کلی موضوع این بازی درباره خیانت، خانواده، اعتماد، گانگسترهای خیابانی و پلیس فاسد است. به این ترتیب می‌توان گفت که این بازی به نوعی انتقاد شدید استودیو راک استار گیمز به وضع سیاسی و اجتماعی ایالات متحده امریکا بود.

بازی GTA V

آخرین بازی سری GTA در واقع بازی GTA V است که در سال 2013 برای پلتفرم‌های مختلف مانند کامپیوتر، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس منتشر شد. این بازی که یکی از بهترین بازی های راک استار گیمز در تاریخ به شمار می‌رود، توانست به فاصله سه روز از انتشار بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته باشد. این بازی اولین نسخه از سری بازی‌های GTA است که سه شخصیت اصلی دارد. این سه کاراکتر، مایکل دسانتا، فرانکلین کلینتون و تروور فیلیپس هستند.

داستان بازی از آنجایی آغاز می‌شود که تروور و مایکل که اسم اصلی او مایکل تاونلی است به همراه شخصی به نام برد اسنایدر اقدام به سرقت می‌کنند. اما اسنایدر کشته شده و مایکل هم به نظر مرده است. اما معلوم می‌شود که مایکل نیز زنده بوده و در کنار خانواده خود با نام مستعار مایکل دسانتا زندگی می‌کند. مایکل با یک مامور فدرال یک قرار محرمانه می‌گذارد که مامورین به زنده بودن او پی نبرند.

مایکل فرانکلین هم برای یک فروشنده ماشین کار می‌کند و تصادفی ماشین پسر مایکل را سرقت می‌کند. اما در ادامه با مایکل دوست شده و به انجام کارهای گانگستری می‌پردازند. سپس تروور پی می‌برد که مایکل زنده است و به همراه او و فرانکلین به کارهای گانگستری ادامه می‌دهند. یکی از قابلیت‌های جذاب این بازی سوییچ کردن کاراکترها در هر زمانی است؛ همچنین این بازی سه پایان‌بندی مختلف دارد. این بازی از نظر گرافیکی و داستانی به شدت قدرتمند عمل کرد و به یکی از بهترین بازی های راک استار گیمز تبدیل شد.

بازی‌های Red Dead Redemption؛ بازی‌های جهان باز جدید راک استار

راک استار گیمز بار دیگر مجموعه‌ای از بازی‌های جهان باز را پس از GTA معرفی کرد. این مجموعه بازی Red Dead Redemption نام دارد که از نظر سبک بازی دقیقا مانند GTA است. البته تفاوت بازی‌هایRed Dead Redemption با بازی‌های GTA در این است که این بازی‌ها در دنیای غرب وحشی جریان دارند. شخصیت اصلی بازی اول از این سری جان مارستون نام دارد که یک گاوچران در غرب وحشی است.

در بازی  Red Dead Redemption قابلیت‌های جذابی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کشتن حیوانانت و فروش اعضای بدن آن‌ها اشاره کرد. همچنین گیمر در این بازی می‌تواند افراد تحت تعقیب را پیدا کرده و آن‌ها را کشته یا تحویل کلانتر شهر بدهد و در ازای آن پول دریافت کند. اولین بازی در سال 2010 و بازی دوم در سال 2018 منتشر شد. بازی دوم از نظر داستانی در واقع پیش‌درآمدی بر نسخه اول این بازی است. این مجموعه بازی توانست تقریبا به اندازه مجموعه GTA محبوبیت پیدا کند و به یکی از بهترین بازی های راک استار گیمز تبدیل شود.

بهترین بازی های راک استار گیمز؛ تلفیقی از هیجان و خاطره

راک استار گیمز به دلیل اهمیت دادن به کیفیت و قابلیت‌های بازی‌های خود توانسته است که خاطره‌انگیزترین بازی‌ها را ارائه دهد. یکی دیگر از بهترین بازی های راک استار گیمز، دنباله فرانچایز محبوب Max Payne است. اولین نسخه از بازی Max Payne در سال 2001 توسط Remedy Entertainment ساخته شد. اما راک استار گیمز حق نشر نسخه دوم بازی را در سال 2003 خریداری کرد. پس از نه سال این استودیو نسخه سوم بازی را در سال 2012 ساخته و منتشر کرد. طبق معمول راک استار گیمز کیفیت و قابلیت‌های این بازی را هم به شدت افزایش داد تا یک بار دیگر قدرت بازی‌سازی خود را به دنیا نشان دهد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل