مقالات معرفی سایت

راه هایی برای دانستن اینکه عاشق کارتان هستید یا خیر

راه هایی برای دانستن اینکه عاشق کارتان هستید یا خیر

شاید همه ما به نوعی درگیر این مساله باشیم که آیا کارمان را دوست داریم یا نه؟ ولی اینکه فقط کارتان را دوست داشته باشید کافی نیست، شما باید عاشق کارتان باشید. اگر عاشق شغلتان باشید، کارتان در زندگی شما جریان دارد و از زندگی شخصی تان جدا نیست. عشق به شغل به این معنی است که شما هدف بزرگی در زندگی دارید و فقط برای پرداخت قبض های ماهانه، کار نمی کنید.

افرادی که عاشق شغلشان هستند٬ یک سری خصوصیات مشترک دارند. در این مقاله ۱۵ نشانه از این افراد را با شما در میان می گذاریم.

برای تمرکز روی وظایفی که به شما محول شده، با خود درگیری ندارید

اگر کارتان را دوست نداشته باشید، تمرکز روی آن سخت می شود. از اینکه مسئولیت جدیدی به شما بدهند خوشحال نمی شوید. دائما باید ذهن سرگردان خود را از افکار روزانه بیرون بکشید و تلاش کنید که روی مسئولیت هایتان تمرکز کنید.

در عوض اگر عاشق شغلتان باشید، منظم سرکار می روید، لیست کارهایتان را نگاه می کنید و الویت بندی می کنید که کدام کار را اول انجام دهید و مشتاقانه وظایفتان را انجام می دهید.

 

به جای اینکه درباره افراد دیگر صحبت کنید، درمورد کارهای مثبتی که انجام می دهند صحبت می کنید

صحبت در مورد دیگران راه خوبی برای گذراندن وقت است ولی شایعات چه حقیقت باشند چه نه، خیلی سریع همه جا پخش می شوند. اگر عاشق شغلتان باشید به جای اینکه پشت سر همکارانتان صحبت کنید، در مورد خوبی های آن ها سخن می گویید.

به همکارتان برای اینکه ارتقا شغلی گرفته حسودی نمی کنید و شایعه سازی نمی کنید که چگونه به این موقعیت رسیده است.

در عوض از اینکه همکارتان به آنچه لیاقتش را داشته، رسیده است خوشحال می شوید. از گوش دادن به شایعات بی اساس دوری کنید و اطراف خود را پر از آرامش و دوستی کنید.

 از اینکه وقتتان را سرکار بگذرانید، لذت می برید

شاید اگر از شما بپرسند به جای سرکار رفتن، زمان را چگونه می گذرانید جواب هایی مانند این بدهید: در خانه می مانم، کوه، استخر یا سفر می روم و…اما اگر عاشق شغلتان باشید از اینکه زمان را سرکارتان سپری می کنید خوشحال می شوید و آرزوی انجام کارهای دیگر را ندارید. شما سرکار هستید تا وظایفتان را انجام دهید و از این بابت احساس رضایت می کنید.

 به جای اینکه به گذراندن یک زندگی عادی فکر کنید به برنده شدن فکر می کنید

روزهایی هست که دوست دارید کارتان را تمام کنید و زودتر به خانه بروید ولی باید در آن لحظه به خودتان بگید:” من امروز باید برنده باشم.” احساس اینکه از سر روزمرگی و عادت سرکار می روید، به شدت رویتان تاثیر منفی می گذارد.

به خود بگویید که می توانید برنده باشید و موانع را تسخیر کنید و خود را از آن مشکلات بیرون بکشید.

در مورد کاری که انجام می دهید، هیجان دارید

اگر به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید، در مورد آن هیجان دارید. در کارتان خلاقیت به خرج می دهید و دوست دارید با دوستان و آشنایان در مورد کارتان صحبت کنید.هیجان درونی مسری است و وقتی شما این هیجان را در درون خود دارید آن را به بقیه هم منتقل می کنید.

به ندرت به ساعت نگاه می کنید

زمان برای کسانی که عاشق کارشان هستند سریع می گذرد، بعضی اوقات همه رفته اند و آن ها هنوز مشغول کار هستند. کدام یک را ترجیح می دهید؟ اینکه مدام به ساعت نگاه کنید و هر ثانیه برایتان ۵ دقیقه بگذرد یا اینکه انقدر مشغول کار و لذت بردن از آن باشید که زمان را فراموش کنید؟

موفقیت را در خشنودی از شغتان می بینید نه کسب درآمد بیشتر

اگر عاشق شغلتان باشید موفقیت را درآمد بیشتر یا ارتقا جایگاه شغلی نمی بینید. موفقیت برایتان انجام کاری است که به شما احساس رضایت می دهد و تکمیل کننده خودتان است.افرادی که شغلشان را دوست دارند حتی اگر درآمد کمی داشته باشند احساس رضایت می کنند چون ثروت اولویت اصلیشان نیست.

بدون اینکه فکر کنید به دیگران کمک می کنید

اگر عاشق شغلتان باشید به جای تخریب دیگران برای خوب جلوه دادن خودتان، سعی می کنید کارهای مثبت انجام دهید.

به دیگران بدون منت کمک می کنید چون باوردارید شما و همکارانتان، همگی به دنبال یک هدف هستید. کارتان به شما اعتماد به نفس می دهد و از کمک به دیگران هراسی ندارید.

در محل کارتان، دوستان زیادی دارید

داشتن دوست در محل کار نشان می دهد شما از محل کارتان لذت می برید و همکارانتان جزیی از زندگی شما هستند. هیچکس دوست ندارد ۸ ساعت در روز را تنهایی و با اوقاتی تلخ سپری کند.

آخر هفته زمانی برای انرژی گرفتن است تا هفته بعد را آغاز کنید

همه آخر هفته و تعطیلاتش را دوست دارند. ولی وقتی عاشق کارتان هستید، آخر هفته زمانی برای بازیافت انرژیتان است. منظور درخانه ماندن و استراحت کردن نیست، می توانید به مهمانی، کوه و… بروید ولی همه این ها برای کسب انرژی است تا با خوشحالی هفته بعد را آغاز کنید.

از مریض شدن بیزارید

وقتی عاشق شغلتان باشید هر دلیل و اتفاقی که شما را از انجام کار بازدارد برایتان آزاد دهنده است. بنابراین دوست ندارید مریض شوید و از جلو بردن پروژه و انجام کاری که دوست دارید جا بمانید.

 به جای اینکه در مشکلات غرق شوید، دنبال راه حل می گردید

وقتی شما در کارتان فعال و با علاقه باشید، مشکلات برای شما چیزی نیستد جز چالشی جذاب که دوست دارید آن ها را حل کنید. شما خودتان را در دل مشکلات می اندازید و بازی خود را برای حل کردن آن ها  آغاز می کنید.

 از اینکه کار بیشتری به شما سپرده شود هراس ندارید

فرض کنید در جلسه کاری هستید و قرار است پروژه جدیدی بگیرید، اگر عمیقا کارتان را دوست باشید با تمام وجود آرزو می کنید این کار را بگیرید تا بهترین خود را انجام دهید و ارزش خود را ثابت کنید. ولی اگر علاقه ای به شغل خود نداشته باشید دائم نگرانید که مدیرتان این شغل را به شما بسپرد.

 

از اتفاقات کوچک دلخور نمی شوید

وقتی عاشق شغلتان هستید، تمام تمرکزتان روی آن است و از  اتفاقات کوچک، قوانین و سیاست های شرکت و شایعات، ناراحت نمی شوید. چون هیچ اتفاقی نمی تواند شما را از مسیری که در آن لذت می برید دور کند.

 

به موفقیت جمعی فکر می کنید

افراد حرفه ای می دانند که کار یک تلاش جمعی است و همه برای هدفی مشترک تلاش می کنند. رسیدن به هدف مشترک مهمتر از تقدیر کردن از هر فرد در هر مرحله از پروژه است. وقتی عاشق کارتان باشید از این جنبه کار لذت می برید و با آن مشکلی ندارید.

 

امیدوارم عاشق شغلتان باشید و اگر نیستید به دنبال این باشید که بهترین خود را پیدا کنید تا به شما حس فوق العاده ای بدهد.

 

منبع:lifehack.com

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل