مقالات معرفی سایت

نکته هایی برای دورکاری

نکته هایی برای دورکاری

Aetna، یکی از بزرگترین شرکت های امریکایی است که در حال حاضر ۳۵۰۰۰ کارمند دارد و تقریبا نیمی از آن ها در خانه  و از راهِ دور کار می کنند. آن ها خانه را به عنوان دفتر کار انتخاب کرده اند و از آنجا با همکارانشان در ارتباط هستند. در آینده نزدیک، فقط نتیجه پروژه ها برای کارفرمایان مهم می شود و دیگر محیطِ انجام آن چندان اهمیتی ندارد. همچنین امروزه در سراسر دنیا بیشتر کارمندان به دنبال کارهای پاره وقت و یا شغل هایی که ساعات کاری قابل تغییر دارند هستند.
oDesk.com یکی از سایت هایی است که کارهای پروژه ای و قابل اجرا در خانه را پیشنهاد می دهد، در حال حاضر ۳ میلیون کاربر در آن ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰، ۴۰% از امریکایی ها در آن عضو و مشغول به کار شوند.
انجام پروژه ها در خانه، برای بعضی از افراد ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما با در نظر گرفتن چند نکته می توان کار در خانه و دور از محل کار را به راحتی تجربه کرد و به کارفرما ها اطمینانِ انجام کارِ با کیفیت و به موقع را داد.

نوشتن برنامه روزانه و ثبت آن ها

در اوایل کار کردن در خانه، احتمال آن زیاد است که توجه ما به کار اصلی کم شود، ممکن است از همان روز اول نتوانیم تمرکز کافی داشته باشیم، عواملِ زیادی حواسمان را پرت کنند و از کارمان عقب بیفتیم. اما با داشتن یک برنامه کاری و زمانبندی شده دیگر وقتمان را هدر نمی دهیم و می دانیم که تا زمان تایین شده باید کارمان را تمام کرده باشیم.
تمام کارهای روزانه تان را زمان بندی کنید. برای این کار بهتر است از اپلیکیشن ها ی موبایل استفاده کنید، مثلا در اندروید با اپِ Smart Taskbar می توانید فعالیت های روزانه خود را مدیریت کنید. و یا در دفتر تان کارهای روزانه ای که باید انجام دهید را همراه با زمان پیش بینی شده بنویسید، کارهایی مثل غذا خوردن، ورزش، تلفن، جلسه و زمان های لازم برای انجام پروژه. همچنین با اتمام هر کدام از آن ها زمان صرف شده برای آن را هم ثبت کنید. به مرورِ زمان به این روند عادت می کنید و با برنامه ریزی دقیق می توانید به تمام کارهایتان برسید.

 دیدار با همکاران و در ارتباط بودن با شرکت

اگر شما برای شرکت و یا سازمانی کار می کنید سعی کنید در زمان های مختلف، افرادی که با آن ها همکاری می کنید را از نزدیک ملاقات کنید تا ارتباط شما با آن ها مستحکم تر شود. البته بهتر است قبل از رفتن به آنجا، زمان سپری شده با آن ها را پیش بینی کنید و در برنامه هایتان بنویسید. همچنین برای استفاده بهتر از وقت، می توانید زمان ملاقات با همکارانتان را طوری برنامه ریزی کنید که موقع صرف ناهار و استراحت باشد.

به سرعت به ایمیل های کاری پاسخ دادن

وقتی شما در خانه کار می کنید یکی از دغدغه ها یتان این است که به مدیر و دیگر اعضای تیمتان اطمینان دهید که مشغول کار هستید و از روند پروژه به آن ها اطلاع دهید. نکته بسیار مهم این است که شما بتوانید در هر زمان پاسخگوی سوالات آن ها باشید. پاسخ به ایمیل ها و منتظر نگذاشتن آن ها، از وظایف شماست و باعث می شود به شما بیشتر اعتماد کنند.

افزایش دادن ارتباطات

اگر هفت روز هفته در خانه بمانید و با دیگر اعضای تیم در ارتباط نباشید حتما به مشکل خواهید خورد. اینترنت می تواند یکی از مهم ترین و بهترین راه های ارتباطی و کاری شما با دیگر همکارانتان باشد. همچنین شما باید تلاش کنید با دیگر اعضای شرکت هم در ارتباط باشید و دایره روابطتان را افزایش دهید این کار به موفقیت شما کمک خواهد کرد.

بها دادن به شبکه های درون سازمانی

اغلب شرکت ها مخصوصا شرکت های فن آوری، دارای شبکه های اجتماعی هستند. شرکت هایی مانند McGraw-Hill ، citigroup، EMC و… همگی دارای یک سیستم ارتباطی و گفتگوی درون سازمانی هستند. استفاده از این شبکه ها برای حل مشکلات همکاران، شروع رابطه های جدید کاری و مطرح کردن ایده های خلاقانه که به پیشرفت کار کمک می کنند، مفید هستند و باید آن ها را جدی بگیرید.

استفاده کردن از ابزارهای فن آوری

یکی از دلایلی که کارمندان می توانند در خانه کار کنند پیشرفت تکنولوژی است و شما اگر قصد کار در خانه را دارید باید از این تکنولوژی های ساده استفاده کنید و همیشه به روز باشید. ابزارهای کمکی مانند QuickBase یا DropBox و… می توانند شما را کمک کنند. همچنین استفاده از  Google Hangouts و Skype برای مشورت و داشتن کنفرانس با همکارانتان مفید هستند.
 

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که در خانه و از راه دور با همکارانتان کار می کنید نکاتی که در این مدل کار کردن مفید هستند را در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

 

این نوشته برگرفته از مقاله ۶Tips on How to Work From Home Successfully می باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل