مقالات معرفی سایت

اشتباهاتی که نباید در محیط کارمان انجام دهیم !

اشتباهاتی که نباید در محیط کارمان انجام دهیم !

آقای دن شابل نویسنده کتاب پرفروش Me 2.0 است، همچنین تجربه کاری مدیریتی و مشاوره ای دارد، و کتاب بعدی او با عنوان قوانین جدید برای موفقیت شغلی بزودی وارد بازار می شود. دن مقاله ای با عنوان ۸ اشتباه متداول که در محیط کارمان نباید انجام دهیم  را نوشته است که نکات زیر برگرفته از آن مطلب می باشد.

دقت داشته باشید که عنوان این نکات اشتباهاتی هستند که نباید انجام دهیم.

خیلی با سیاست بودن

وقتی در محیط کار بیش از حد با سیاست رفتار کنید و رفتارهای شما تظاهری باشند، مثلا در ظاهر، خود را خوب نشان دهید ولی در باطن اینگونه نباشید، در بین همکاران و مدیرتان به فردی خود شیرین تبدیل می شوید، و همچنین باعث می شود همکارانتان احساس های منفی مثل حسادت به شما داشته باشند، که نتیجه خوبی نخواهد داشت، امروزه آدم های رو راست و کسانی که در روابطشان صادق هستند و نقش بازی نمی کنند، مورد اطمینان همه هستند.

وقتی روابطتان را با سیاست مدیریت کنید، اطرافیان، شما را آدم ساختگی و کسی که پنهان کار است می شناسند.

 چند کار را در یک لحظه انجام دادن

اگر در یک زمان روی چند پروژه کار کنید، نمی توانید همه آن ها را کامل و درست انجام دهید. همچنین تمرکزتان را بر روی کاری که اولویت دارد از دست می دهید. کارفرمایان دنبال نیروهایی هستند که بتوانند کارهایشان را اولویت بندی کنند و در زمان تعیین شده به پایان برسانند.

همچنین در جلسات کاری، نکات ساده و مهمی هستند که رعایت کردن آن ها ضروری است، مثلا با موبایل کار نکنیم، ایمیل چک نکنیم و تمام توجهمان به صحبت ها باشد و پاسخ گوی مسئولیت هایمان باشیم.

شکایت کردن از کارها

زمانی که از شغل و یا مدیرتان راضی نیستید، لازم نیست همه همکاران و اطرافیانتان این مساله را بدانند، و راه حل این مساله گفتن به همکاران و پخش کردن این موضوع در محیط کار نیست، زیرا نتنها مشکل شما حل نمی شود بلکه خیلی سریع این مساله از طریق دیگران به گوش مدیرتان می رسد و مشکل بزرگتر و دشوارتر خواهد شد. به جای گله کردن به دنبال کشف جاذبه های کارتان باشید و با ایجاد انگیزه، جنبه هایی از کار را که علاقه کمتری به آن ها دارید، با انرژی بیشتری انجام دهید، و اگر مساله ای وجو دارد مستقیما آن را با مدیرتان مطرح کنید.

قول دادن و به آن عمل نکردن

گاهی اوقات لازم است به بعضی پروژه ها نه بگویید. وقتی پروژه های زیادی را قبول می کنید ممکن است نتوانید آن ها را درست و به موقع تحویل دهید. زمانی که شما فقط قول می دهید و عمل نمی کنید و در توانایی هایتان اغراق می کنید، اعتبارتان را در معرض خطر قرار داده اید، و به مرور زمان اطرافیان به شما اطمینان نخواهند کرد. اگر پروژه ای در حال انجام دارید و می دانید که نمی توانید آن را به موقع انجام دهید، بهتر است هرچه سریع تر به مدیرتان اطلاع دهید.

 

 تظاهر کردن در توانایی ها، برای کسب سِمت بالاتر

خیلی از کارمندها مخصوصا جوان تر ها دوست دارند از روز اول در بالاترین رده قرار گیرند ، در صورتی که باید نقش و جایگاه خودتان را بدانید و در همان سمت عمل کنید و ادعایی نداشته باشید. بهتر است با کمک گرفتن از افراد با تجربه به مرور پیشرفت کنید. برای حرفه ای شدن احتیاج به زمان دارید و موفقیت یک شبه بدست نمی آید.

تمام تمرکز را بر روی یک کار قرار دادن

تمام توجه تان را فقط به یک کار معطوف نکنید، زیرا باعث می شود توقع اطرافیان از شما در همان سطح باقی بماند، پروژه های دیگری را هم امتحان کنید وانجام دهید، تا استعدادهای شما نمایان شوند. همچنین با افراد جدید در ارتباط باشید، مثلا همیشه با یک گروه ناهار نخورید، شاید در همین ارتباطات ساده، موقعیت کاری بهتری را بیابید و شما را به تیم دیگری معرفی کنند.

از دست دادن فرصت ها

سعی کنید از فرصت هایی که برایتان پیش می آید استفاده کنید، حتی اگر عاشق شغلتان هستید باز هم باید دنبال موقعیت بهتر و پول بیشتری باشید. اگر به جایگاهی که دارید قانع باشید پیشرفت نخواهید کرد.

از اشتباهات درس نگرفتن

اشتباهات زمانی با ارزش می شوند که از آن ها درس بگیرید و تجربه کارتان شوند. اگر آن ها را مخفی کنید، ممکن است دوباره آن اشتباه ها تکرار شوند. ولی اگر از زاویه دیگری به آن ها نگاه کنید، اشتباهات جنبه آموزشی برایتان خواهند داشت.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل