تکنولوژی اپلیکیشن اندروید

شکست دوباره ی اوراکل از گوگل در دادگاه بر سر اندروید

شکست دوباره ی اوراکل از گوگل در دادگاه بر سر اندروید

قریب به چند ماه است که اوراکل به دنبال پیگیری شکایت خود از گوگل بر سر استفاده ی غیر قانونی از کدهای جاوا در اندروید است. امروز قاضی دادگاه با نظر به اینکه استفاده ی گوگل از کتابخانه ی جاوا قانونی و در چهارچوب استفاده ی منصفانه بوده، رای را به سود گوگل صادر کرده است.

امروز رای دادگاهِ پیگیری شکایتِ اوراکل از گوگل به دلیل استفاده از کتابخانه‌های جاوا در اندروید صادر شد. طبق ادعای اوراکل گوگل بدون کسب اجازه از 11 خط از کدهای این شرکت و 37 کتابخانه ی جاوا در سیستم عامل اندروید استفاده کرده است. اوراکل در سال 2010 نیز ادعایی نظیر این را داشت که آن شکایت هم راه به جایی نبرد چون گوگل استفاده ی خود را قانونی و در چهارچوب کپی رایت دانسته بود.این پرونده 2سال بعد بسته شد واوراکل متحمل پرداخت هزینه ای برای پیشبرد مسیر دادگاه به گوگل شد.

اما ماه آوریل (فروردین) امسال اوراکل بار دیگر شکایت خود را با همان مضمون تکرار کرد و از گوگل مبلغ 9.3 میلیارد دلار را به عنوان غرامت طلب کرد که میتواند آخرین فرصتش هم برای کسب این غرامت از گوگل باشد چرا که گوگل اعلام کرده که در نسخه ی N اندروید کتابخانه ی openJDK را جایگزین جاوا می کند. OpenJDK تقریبا نسخه‌ی متن باز و رایگان از جاوا است که اندروید را از کسب اجازه از اوراکل برای استفاده از جاوا بی‌نیاز می‌کند.

به هر حال این تلاش اوراکل نیز بی نتیجه ماند و قاضی پرونده بر این بود که گوگل بصورت منصفانه از کتابخانه‌های جاوا در اندروید استفاده کرده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل