ابزار پوشیدنی برای اندازه گیری مواد شیمیایی در عرق

ابزار پوشیدنی برای اندازه گیری مواد شیمیایی در عرق

ابزارهای پوشیدنی فناوری این روزها به شکل‌های وکاربردهای گوناگون ساخته شده و در اختیار عموم قرار می گیرند. بخش مهمی ازاین محصولات  را گجت‌های حوزه سلامت شامل می شوند. دانشمندان به تازگی یک ابزار پوشیدنی طراحی کرده‌اند که می‌تواند میزان مواد شیمیایی موجود در عرق بدن را محاسبه کند.

بیشتر گجت های پوشیدنی سلامتی توانایی اندازه گیری ضربان قلب و تعداد گام‌هایی که کاربر در روز برداشته را دارند.علاوه بر اینکه همین محصولات نیز به اندازه کافی کاربردی هستند، اما محققان دانشگاه کالیفرنیا عقیده دارند که می‌توانند روشی بهتر برای بررسی وضعیت سلامت افراد ارائه دهند. دراین تحقیق منتشر شده، این محققان در مورد توسعه روش خود که Chem-Phys نام دارد، گفتمان می‌کنند که بر روی قفسه سینه افراد قرار می گیرد.

این ابزار سیگنال‌های الکتروکاردیوگرام قلب را تحت نظر قرار داده وسطح لاکتات که پس از پایان روز کاری کاهش می‌یابد را نیز تعیین کند. در آزمایشی که بر روی  نمونه اولیه انجام داده شده، اطلاعات به اپلیکیشن موجود در تلفن‌ هوشمند کاربرارسال شده و سپس بر اساس داده‌هایی که از طرف سایر دارندگان این محصول به عنوان منبع جمع‌آوری شده مورد بررسی قرار گرفته است.

دستگاهی که بتواند مواد شیمایی بدن را از طریق پوست تشخیص دهد چندان جدید به حساب نمی‌آید، اما موردی که باعث شده این تحقیق جذاب شود، این است که داده‌های به دست آمده به صورت زنده و لحظه‌ای جمع‌آوری شده و در نتیجه می‌تواند اطلاعات جامع‌تر و مفید‌تری از آنچه در بدن رخ می‌دهد را ارائه دهد. چه کسی می‌داند، شاید این محصول آینده گجت‌های پوشیدنی باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل