تکنولوژی برنامه نویسی

پشتیبانی از نسخه 32بیتی اندروید استودیو پایان می یابد

پشتیبانی از نسخه 32بیتی اندروید استودیو پایان می یابد

گوگل اعلام کرده است که از سال 2020 پشتیبانی از نسخه 32 بیتی نرم افزار اندروید استودیو و همچنین نسخه 32 بیتی Android Emulator را متوقف خواهد کرد و تنها از نسخه های 64 بیتی کارآمد IDE پشتیبانی خواهد کرد. 

همانطور که توسط Google 9to5 گزارش شده، گوگل پشتیبانی روزافزون نسخه 32 بیتی Android Studio IDE 3.6 را در 31 دسامبر 2019 پایان خواهد داد و در 30 ژوئن 2019، Android Emulator با نسخه 28.0.25 نیز برای سیستم عامل 32 بیتی حذف میشود. 

با این حال ، پشتیبانی از نسخه 32 بیتی اندروید استودیو IDE 3.6 برای یک سال پس از 31 دسامبر ادامه خواهد داشت، اما آخر دسامبر 2020 تمام پشتیبانی ها و دانلود لینک هایش حذف خواهند شد. 

طبق گفته گوگل، Android Studio در سیستم های 64 بیتی به جای 32 بیتی امکان تجربه و پیشرفت بهتر کار با IDE را فراهم می کند و همچنین Android Emulator آن، دسترسی بهتری به حافطه دارد. اگرچه این تغییر در اکثر کاربران آندروید استودیو تاثیر نمی گذارد، اما کسانی که از نسخه های 32 بیتی مایکروسافت استفاده می کنند قطعا تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. 

در طی این مرحله انتقالی، گوگل با ارائه زمانبندی درست هنگام ایجاد تغییرات مرحله به مرحله در نسخه 32 بیتی، به کاربران نسخه 32 بیتی ویندوزی خود، کمک می کند. 

در اوایل ماه جاری، همانطور که توسط این منبع منتشر شد، گوگل آندروید Q بتا 4 را با API های نهایی به توسعه دهندگان میدهد که ویژگی هایی جدید مانند حالت تاریک سیستم (system-wide dark mode)، پاسخ های هوشمند برای اعلان ها و طرح بندی های زیبا برای گوشی های تاشدنی، دارا هستند. 

این شرکت قصد دارد نسخه های دیگری از نسخه بتا را قبل از عرضه آندروید Q10 ارائه دهد که در آندروید Q3 شاهد آن تغییرات خواهیم بود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل